Når “Ørnen” ikke længere flyver, er DR Drama allerede klar med afløseren: “Forbrydelsen”.

“Forbrydelsen” er lavet af holdet bag serien “Nikolaj og Julie”, og seriens producent Piv Bernth fortæller: ”Vi håber, at den vil give seerne et godt billede af nogle menneskeskæbner. Det er en fortælling om, hvad der sker, når man pludselig bliver ramt af en skæv sø, og slået ud af sin kurs.”

Serien kører over 20 afsnit, der hver repræsenterer én dag, og handlingen udspiller sig i København på baggrund af en forbrydelse, der bl.a. påvirker livet for en familie fra Vesterbro, et par rivaliserende borgmesterkandidater og politiet.

Bernth fortæller om seriens indhold: ”Vi har en slags motto for serien, der hedder ‘Vi er alle en del af hinandens skæbne’. Det er lidt det der med, at hvis en sommerfugl basker med vingerne i Kina, så sner det i New York.”

Ideen til serien opstod, da holdet var i New York for at modtage en Emmy for “Nikolaj og Julie”: ”Det var faktisk Søren Sveistrup, der fik grund-ideen for tre år siden, mens vi var på vej til New York. Han pitchede den til mig, og jeg gik videre til cheferne, som syntes at det var en god historie.”

Seriens hovedrolleindehaver bliver Sofie Gråbøl, der spiller vicekriminalkommissær Sarah Lund, som efter at have mødt en ny mand vil forlade jobbet og flytte til ham i Sverige med sin søn.

Serien starter 7. januar, hvor de første ti afsnit bliver sendt i 2007, og de resterende 10 i 2008.



Vis kommentarer (9)
Gravatar

#1 squee 17 år siden

Fy for satan. Nå. Hej hej.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#2 filmz-Kaffekongen 17 år siden

"..når man pludselig bliver ramt af en skæv sø, og slået ud af sin kurs."

Elsker de maritime udtryk! Gider dog ikke at se det lort, og syntes alle de "store" dr serier er spild af mine licenspenge. Jeg vil hellere ha' mere ala Smagsdommerne, Gordon inc, Deadline, Bertelsen, Clement, Casper og Mandril osv
----------------------------------------
Hail to the King, baby! -Ash
billed af dvd-samling: http://www.absolute.cc/_borders/23_20a.jpg
Gravatar

#3 Andcasso 17 år siden

Sofie Gråbøl...støn... Hun har stadigvæk ikke betalt prisen for at forurene sendefladen i selvskab med Peter Myggind i "dramaserien" Nicolaj og Forpulje.

Der er paragraffer i Genevekonvenionen, der forbyder serier med Sofie Gråbøl.
Gravatar

#4 Bardoboy 17 år siden

Kan rigtig godt lide Sofie, men nej fy for satan med Myggind, kan simpelthen ikke holde ham ud!!!!

Den her serie synes jeg lyder ret spændende og bliver helt sikkert en jeg kommer til at følge med..
Gravatar

#5 filmz-wetfox 17 år siden

Det eneste jeg husker fra Nikolaj og Julie, er scenen hvor Julie bliver taget doggy ind over spisebordet :D
Gravatar

#6 gladiator 17 år siden

DR kommer aldrig til at slå Rejseholdet!!!

Deres hovedrolle indehavere er simpelthen for kedelige og matte, i forhold til dem i Rejseholdet. Det var et team af spændende skuespillere! Gråbøl er altså ik særlig spændende...
Gravatar

#7 Skobbolop 17 år siden

#4 vask din mund med sæbe!... du snakker om selveste Scorekaj!

udover det er jeg enig med #2
________________________
"I AM MAKING A BIRDHOUSE!"
Gravatar

#8 nygaardpetersen 17 år siden

Jeg synes det virker som et meget spændne projekt. "Ørnen" var ikke lige min smag, men "Rejseholdet" styrer for vildt. Derudover synes jeg også at "Nikolaj og Julie", "Krøniken" og "Taxa" var meget underholdende. Håber ikke at denne serie kommer til at ligne "De Udvalgte" for den var du utrolig dårligt skruet sammen. Men synes da DR generelt er gode til at lave store tv-serier, meget bedre en TV2 med halvdårlige serier som "Anna Pihl", "Hotellet" og "Forsvar".
Gravatar

#9 rasser 17 år siden

"Vi har en slags motto for serien, der hedder 'Vi er alle en del af hinandens skæbne'. Det er lidt det der med, at hvis en sommerfugl basker med vingerne i Kina, så sner det i New York."

Crash comes to Danish television...

(dear God why?)

Skriv ny kommentar: