• The Dark Knight
    55%
  • Batman Begins
    12%
  • The Dark Knight Rises
    11%
  • Batman (1989)
    9%
  • Batman: The Animated Series
    5%
  • Batman Returns
    3%
  • Batman: Mask of the Phantasm
    1%
  • Under The Red Hood
    1%
  • En anden
    1%
  • Batman (1966)
    1%
  • Gotham
    0%
  • Birds of Prey
    0%

Stemmer i alt: 1044

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 nwinther 9 år siden

Igen en svær afstemning, fordi Burton's to Batman-film virker helt fantastisk på deres egen præmis. Det gotiske, karikerede univers har sin egen fantastiske charme.
Nolan's meget mørkere, blodigere og mere alvorlige fungerer dog helt fænomenalt - navnlig hvis man ser på Batman-universet som et dramatisk univers (hvor Burton's har masser af humor - noget man slet ikke finder hos Nolan).

Selv derudover er f.eks. Burton's Pingvinen - eminent portrætteret af DeVito - på sin vis langt mørkere, end f.eks. Bane - da Pingvinen målrettet går efter førstefødte drengebørn (dels en interessant bibelsk analogi, dels næsten holocaust-lignende), hvor Bane - og Jokeren - i Nolan's univers er mere kaotiske og mindre målrettede. Og derfor mindre ondskabsfulde. (De er jo bare syge i roen).

Jeg endte dog med at stemme på Dark Knight, fordi Ledger's Joker er helt genialt skrevet og portrætteret.
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#2 Wrigley 9 år siden

Ville ha stemt på: The Dark Knight Returns
Gravatar

#3 Jach 9 år siden

89 selvfølgelig, ingen har endnu slået Keaton som Batman.
"Game over man, game over"
"Stop screwing around"
-Hudson from ALIENS
Gravatar

#4 Klokkedal 9 år siden

Kevin Conroy er den bedste batman, end of discussion. Den lille mængde der har stemt på Mask of the Phantasm viser desuden, at størstedelen kun har set live-action filmene, påtrods af at animations filmene er nogle ekstremt gode film :)
Gravatar

#5 Mads47 9 år siden

Mit valg stod mellem Batman Begins og The Dark Knight Rises, ende dog med at vælge Rises. Ikke at The Dark knight ikke er god, jeg syndes dog både Begins og Rises er bedre Batman film. Elsker dog alle tre film i Nolans trilogi.
Gravatar

#6 Peteryde 9 år siden

Synes batman 89 er den bedste. Universet virker mere tegneserie agtigt. De 3 ny er som os gode. Men ikke på højde med Tim Burtons Michael Keaton vision af batman :)
Gravatar

#7 patrickjane 9 år siden

Michael Keaton er den bedste Bruce Wayne/Batman, men Burtons film kan i min verden ikke hamle op med Nolans. Det er selvfølgelig også 2 helt forskellige stilarter som #1 også uddyber. Jeg er mere til den mørke, realistiske tilgang til oplægget. Min stemme gik til Rises;o)
Gravatar

#8 Hal60 9 år siden

Batman 89, efterfulgt af Mask of the Phantasm og The Dark Knight
When I was a little kid my mother told me not to stare into the sun. So once when I was six, I did.
Gravatar

#9 Den fede 9 år siden

nwinther (1) skrev:
Igen en svær afstemning


Det er da en af de nemmeste. I hvert fald hvis vi snakker film, hvor The Dark Knight blæser de andre bagover.

Men afstemningen er uklar. Tegnefilm og serier er nævnt, så hvad mener de med bedste Batman....altså bedste portræt af Batman? I så fald er det "Batman: The Animated Series". Han er klart tættest på forlægget.
Gravatar

#10 Stetso-G 9 år siden

Nolans film er helt klart de bedste Bruce Wayne-film. Men hvad angår figuren Batman, så er Under The Red Hood helt klart bedst.

Wrigley (2) skrev:
Ville ha stemt på: The Dark Knight Returns


+1

Der mangler i det hele taget nogle Batman-versioner i listen.

Skriv ny kommentar: