• The Matrix
    26%
  • Blade Runner
    24%
  • Terminator 2: Judgment Day
    21%
  • 12 Monkeys
    7%
  • Robocop (1987)
    5%
  • Children of Men
    4%
  • A Clockwork Orange
    4%
  • Wall-E
    3%
  • Dredd
    2%
  • Minority Report
    2%
  • Snowpiercer
    1%
  • Brazil
    1%
  • En anden film
    1%
  • Battle Royale
    0%

Stemmer i alt: 272

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Jach 7 år siden

Blade Runner. Ikke den bedste film i udvalget men den skabte det mest fulde og interessante billede af en dystopisk verden. Robocop ligger tæt på.
"Game over man, game over"
"Stop screwing around"
-Hudson from ALIENS
Gravatar

#2 Geekalot 7 år siden

A Clockwork Orange er totalt fucked up. Men hvad lavet The Matrix på listen ? Er sådan set kun Scifi syntes jeg.
Gravatar

#3 Andreas Ellemann 7 år siden

Geekalot (2) skrev:
Men hvad lavet The Matrix på listen ? Er sådan set kun Scifi syntes jeg.


Et univers hvor robotter har overtaget jorden og gjort mennesker til batterier og de få frie mennesker, der er tilbage, lever under jorden. Det synes jeg da er ret dystopisk :)
Gravatar

#4 cnr 7 år siden

Et meget svært valg imellem Blade Runner, 12 Monkeys, Dredd og Children of Men (har desværre aldrig fået set Battle Royale men hørt, den også skulle være god). Valget faldt på Dredd, fordi den var så gennemført på alle måder.

Men seriøst - Terminator 2 på 2. pladsen??? I now know why you cry :'(
Gravatar

#5 Geekalot 7 år siden

#4 Så det med at opstøve den film, for der du dælme gået glip af en fed film :) Men man ser ikke så meget til hvordan "verdenen" er i den.
Gravatar

#6 cnr 7 år siden

Den er hermed på min to-do liste :-)
Gravatar

#7 kblood 7 år siden

Minority Report syntes jeg egentlig ikke var specielt dystopisk... men så igen, så låser de godt nok folk væk som de "tror" ville begå en forbrydelse, og jeg ved ikke engang om de stod til at blive løsladt igen. Jo, den tæller vel.

I-Robot burde måske også have været på listen så. Godt nok ikke nemt at vælge mellem dem. Dystopisk fremtids sci fi er nok min ynglings genre. Som film er Matrix nok den bedste for mig, men som univers der er mest dystopisk og spændende, er det nok nærmere Blade Runner.

Jeg syntes at Syndicate og Syndicate Wars computer spillene virkeligt fangede det, og ville være det univers jeg ville vælge som den dystopiske fremtid jeg finder mest interessant, og Blade Runner er vidst det tætteste der er på Syndicate. Terminator 2 er helt klart fed da jeg elsker når der også er noget tidsrejse med i det, men der er gerne kun en cyborg--- som vel mest er en android med et kød costume, og så er det en "mennesker mod maskiner" krig. Robocop er tættere på Syndicate på den måde at der er cyborgs, men det virker ikke som specielt normalt at have "implants". Det er lidt som om det kunne være starten på en fremtid som Syndicate, men stadigt nogle år fra.

Deus Ex spil serien bygger meget på samme idé, men er egentlig ikke helt så dystopisk, da der stadig virker til at være en del fri vilje tilbage, men i Syndicate spillene har alle chips i deres hjerner.

Nå ja, nu ved jeg hvad der mangler. Ghost in the Shell... klart det tætteste på Syndicate jeg har set. Jeg skal helt klart have set den i biografen.
Gravatar

#8 kblood 7 år siden

Ghost in the Shell verdenen er helt klart min ynglings og det er jo desuden inspirationen til Matrix og vidst også til Syndicate, og det er der jo nok en grund til. Det er simpelthen så gennemført, og stiller så mange gode spørgsmål til hvem er "vi"? Er der en sjæl? Hvad det der giver os vores personlighed? Hvor meget kan man ændre før man ikke er det samme menneske?
Gravatar

#9 Mejse 7 år siden

#7+8 du har mange sære meninger men din smag er nu ganske god :P
Gravatar

#10 kblood 7 år siden

#9 Tak :)

Skriv ny kommentar: