Filmz-afstemning

Stemmer i alt: 517

Hvilken premierefilm glæder du dig mest til i 2014?

• Interstellar
    38%
  • Hobbitten: Femhæreslaget
    34%
  • Dum og dummere 2
    11%
  • The Hunger Games: Mockingjay - Del 1
    5%
  • Fasandræberne
    4%
  • En anden film
    2%
  • Dracula Untold
    2%
  • Kvinden der forsvandt
    2%
  • Fury
    1%
  • Exodus
    1%
  • The Look of Silence
    0%

Bedste katastrofefilm?

• Armageddon
    26%
  • Titanic
    22%
  • The Day After Tomorrow
    13%
  • 2012
    11%
  • Deep Impact
    6%
  • The Towering Inferno
    6%
  • Anden katastrofefilm
    5%
  • S.O.S. Poseidon kalder (1972)
    3%
  • Twister (1996)
    3%
  • The Perfect Storm
    3%
  • Knowing
    2%
  • Poseidon (2006)
    0%

29. jan. 2010 10:22

Det var et tæt valg mellem S.O.S. Poseidon Kalder og Armageddon...men det blev S.O.S.

Synes Armageddon er en rigtig god film ca. halvdelen af tiden, men filmen bliver væsentlig ringere, når de faktisk kommer op på meteoren.

29. jan. 2010 10:32

"The Towering Inferno".

"Armageddon", "2012" og især "Halløj med Golfstrømmen" er jo frygtelig film, det samme kan siges om remaket af Poseidon. "The Perfect Storm" er jeg startet på 2-3 gange og har slukket for den hver gang, fordi jeg kedede mig helt vildt. Nå ja, så overså jeg lige "Titanic" der også er bragende uinteressant.

Men "Deep Impact", "Twister" og "Volcano" synes jeg er ganske underholdende, dog langtfra mesterværker, jeg kan endda se "Dante's Peak" fra tid til anden.

De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

29. jan. 2010 10:33

Der var ingen tvivl fra min side. Titanic er klart den bedste af de nævnte.
Armageddon og Poseidon(1972) og The Towering Inferno er dog også fin underholdning.

http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden

29. jan. 2010 10:39

BN

Ikke en genre jeg normalt bryder mig om. Men jeg har da 'Titanic' i min samling - det er så også den eneste af filmene på listen jeg har.

Kan Hitchcock's 'The Birds' kan gå med ind under kategorien "katastrofefilm"? (Fuglene hærger og ødelægger jo en hel by, og det skal forestille, at det samme sker i en masse andre byer.) I så fald vælger jeg 'The Birds'.

Ellers ville mit valg falde på 'Titanic'.

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

29. jan. 2010 10:41

Jeg nåede egentlig at stemme "Anden film", da jeg synes alle de nævnte er potringe - de eneste jeg kan finde på at se er Armageddon, hvor jeg spoler over ca. halvdelen af scenerne og The Day after Tomorrow fordi den er så ringe, at den bliver ufrivilligt morsom.

Da jeg så skulle komme i tanke om, hvilken katastrofefilm jeg SÅ kunne lide...blev jeg egentlig lidt blank! Det er åbenbart ikke lige min kop te...

Der var dog en ganske ok film jeg så engang, der handlede om en atombombe på et løbsk tog, (lidt B-filmagtig) hvor de faktisk lader bomben eksplodere, og man så også følger lidt af kampen for overlevelse bagefter - ikke som i alle andre film, hvor man selvfølgelig mirakuløst redder dagen! Er der nogen, der måske kan komme i tanke om, hvad den hedder? :-)

Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

29. jan. 2010 10:52

Kan Hitchcock's 'The Birds' kan gå med ind under kategorien "katastrofefilm"?
bn (#4)

Umiddelbart ja, men så skulle der en masse andre film ind også. F.eks div zombie film :-) Hvilket mit valg ville have faldet på.

thecleansing.net : you call we kill

29. jan. 2010 10:53

#5 - Jeg har også set den, men kan heller ikke huske hvad den hedder :-/
Det er faktisk ligefør jeg tror det er en tv-film.

29. jan. 2010 10:55

Philadelphia Experiment?

thecleansing.net : you call we kill

29. jan. 2010 10:56

BN

Kan Hitchcock's 'The Birds' kan gå med ind under kategorien "katastrofefilm"?
bn (#4)

Umiddelbart ja, men så skulle der en masse andre film ind også. F.eks div zombie film :-) Hvilket mit valg ville have faldet på.PredatorX (#6)

Tjah, hvorfor ikke? ;-) ... Det kan sommetider være svært at afgrænse en film genremæssigt.

29. jan. 2010 10:58

#8 - Nej ikke den jeg tænker på.

29. jan. 2010 11:08

Sådan som jeg huske den, så foregår den i midt-usa, mener toget er på vej til Denver og de overvejer at afspore toget før det når passet inden nedkørslen til Denver, meen nej nej :D
Mener så "helten" tager på et andet tog og følger efter bombe-toget, for så at gå ombord på det, for at prøve af demonter bomben, som vist så ikke går efter planen.
Her er jeg så ikke helt sikker, men mener han ryger i en flod og overlever.

Tror jeg så den for 2-3 år siden, måske lidt mere, uden at være helt sikker tror jeg også det var på tv3 eller 3+

29. jan. 2010 11:48

Alle der svarede "Armageddon", må i få 7 dages diarré!

http://www.lebowski.dk/film.html

29. jan. 2010 11:59

"The Towering Inferno".

"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"

29. jan. 2010 12:13

Shit mand, den er sgu svær. På den ene side, har jeg sjældent været så underholdt af en film, som jeg var af The Day After Tomorrow... men det var af alle de forkerte årsager. Jeg har aldrig set The Towering Inferno og Poseidon fra 1972, som jeg egentlig tror, er blandt de eneste virkelig gode katastrofefilm. Derimod var jeg positivt overrasket over Knowing, men resten anser jeg som alt imellem middelgode og direkte dårlige film. Jeg tror jeg undlader at stemme denne gang.

"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

29. jan. 2010 12:19

PJP

hvor er "Independence Day" måske ik en katastrofe film ?

29. jan. 2010 12:21

BN

Alle der svarede "Armageddon", må i få 7 dages diarré!chronaden (#12)

Hørt!

29. jan. 2010 12:26

Jeg har en svaghed for Depp Impact. Årsagen er at den koncentrere sig om det menneskelig drama, og en smule realisme i sig (som den slags 'what if' film skal have). Med realisme mener jeg at måden folk og regeringen reagere på forekommer mig sandsynlig.

“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

29. jan. 2010 12:27

Uafgjort mellem 'Titanic' og 'Deep Impact'. Sidstnævnte er i mine øjne meget undervurderet ellers overset inden for denne genre. Virkelig glimrende, medrivende film.

Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"

29. jan. 2010 12:32

Jeg har en svaghed for Depp Impact.Patriarch (#17)

Hahaha, filmen hvor Johnny Depp har kollisionskurs med Jorden, og ender med næsten at være enden på menneskeheden. Pitch idéen til Emmerich, han vil sikkert være frisk.

"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

29. jan. 2010 12:34

hahah... ja... Deep Impact skulle der have stået... weeeee.

29. jan. 2010 12:36

#20 Of course, men det skabte nu alligevel et glimrende metalt billede af en fremtidig film =)

29. jan. 2010 12:44

Savner lidt Dante's Peak på den liste selvom jeg nok ikke ville vælge den.

http://www.lebowski.dk/film.html

29. jan. 2010 12:50

Hvad med storklassikeren "Volcano"? En vulkan dukker pludselig op i L.A. Fucking fedt plot!

29. jan. 2010 13:02

Synes det er tæt løb mellem Poseidon (1972) og The Towering Inferno, men det blev den høje bygning :)

Its structural perfection is matched only by its hostility

29. jan. 2010 13:07

Jeg stemte på "anden katastrofefilm". Jeg har en svaghed for Airport-serien, der kickstartede katastrofefilmenes gyldne periode i 1970'erne. Nummer to ville nok være THE POSEIDON ADVENTURE (1972) og nummer tre TITANIC (1996)

hvor er "Independence Day" måske ik en katastrofe film ?PJP (#15)

Nej. Det er science fiction, selvom den helt sikkert låner elementer fra katastrofefilmen. Katastrofefilmen omhandler naturkatastrofer og menneskeskabte ulykker.

Af samme årsag regner man normalt heller ikke Hitchcocks THE BIRDS eller zombie-film for katastrofefilm, fordi katastrofen her (oftest) ikke har en klart defineret menneskelig eller naturlig årsag. Det er horrorfilm, mere bestemt den undergruppe som nogle kalder for Horror-of-Armageddon eller dommedagsgysere.

... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

29. jan. 2010 13:55

Hehe...jeg har rent faktisk set alle undtagen "2012" :D

1. The Towering Inferno
2. S.O.S. Poseidon kalder
3. Twister
4. Deep Impact
5. Armageddon
6. The Day after Tomorrow
7. The Perfect Storm
8. Titanic
9. Knowing
10. Poseidon

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

29. jan. 2010 14:03

Deep Impact...tror faktisk jeg vil se den i aften :)

29. jan. 2010 14:07

Katastrofe-genren er en af de værste genrer, efter min smag. Det er sikkert muligt at lave et fantastisk værk indenfor genren, men det har jeg ikke set endnu. Det meste er enten halvkedeligt eller noget decideret bras.

Happiness is not always the best way to be happy.

29. jan. 2010 14:09

Jeg må sige jeg stemte 2012 med The day after tomorrow på en 2. plads. Jeg er en sucker for ødelæggelse og smadrings scener. Og så er de morsomme i deres mangel på videnskab.

29. jan. 2010 14:09

#26 -

Du bliver et bedre menneske, hvis du ikke ser "2012". ;)

De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

29. jan. 2010 14:20

Puha, hvis det er denne liste, så er det svært. Det kommer jo an på, hvorledes man definerer en katastrofefilm.

Men af de nævnte

Knowing!

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

29. jan. 2010 14:31

Helt klart Knowing (vi må stå sammen her Bruce) :)

100.000 lemmings can't be wrong

29. jan. 2010 14:38

#32 Vi ligger over nedryknings zonen :)

29. jan. 2010 14:38

THE ROAD, så den igår, slår alt andet crap på denne liste....
Posseidon fra 1972, er også en fin film........

29. jan. 2010 14:47

#31 Ja, ok, hvis "Wall-E" også hører under katastrofe-genren, så er min aversion ikke nær så kraftig. Men jeg vil nok ikke sætte den i den kategori. Som du siger, er det et definitionsspørgsmål.

Min definition på en katastrofefilm er en masse larm og råben og skrigen på soundtracket i et par timer, mens en masse CG-scener viser bygninger, der falder sammen, mens b- eller c-liste skuespillere læse klichefyldte, melodramatiske replikker. Lidt ligesom at se et lille barn smadre en by bygget med legoklodser med sine legetøjsbiler. Resultatet er som regel en masse gaben fra min siden.

29. jan. 2010 14:59

Min definition på en katastrofefilm er en masse larm og råben og skrigen på soundtracket i et par timer, mens en masse CG-scener viser bygninger, der falder sammen, mens b- eller c-liste skuespillere læse klichefyldte, melodramatiske replikker. Lidt ligesom at se et lille barn smadre en by bygget med legoklodser med sine legetøjsbiler. Resultatet er som regel en masse gaben fra min siden.mr gaijin (#35)

Jeg kan sagtens følge dig. Jeg kedet mig bravt under 2012. Men f.eks. Deep (Depp?) Impact synes jeg er ret rørende. Titanic synes jeg også er en god film. Med andre ord synes jeg der er ret væsentlig forskel mellem hvor vellykkede og/eller kedelige de er.

29. jan. 2010 15:02

#36 Det er selvfølgelig en temmelig grov generalisering af genren, og der findes naturligvis undtagelser.

29. jan. 2010 15:05

The core

29. jan. 2010 15:22

Helt klart Armageddon! Og hvor er det fedt at en Michael Bay film endelig ligger øverst og ikke fra Filmz' side er nedgjort på forhånd - stor ros der! Det manglede bare ;)

29. jan. 2010 15:24

Det bliver Independence Day fra min side

29. jan. 2010 15:36

"Dr. Strangelove" selvfølgelig?

29. jan. 2010 15:48

#41 Ja hvis de muligheder bød sig :), så hoppede jeg på Fail-Safe, med min favorit katastrofe scene.

29. jan. 2010 16:30

#5 er det den her sag du snakker om http://www.imdb.com/title/tt0106689/ ?

Jeg stemte på Deep Impact så er rimeligt underholdende, Knowing er også spiselig. Resten er bras.

selfimprovement is masturbation

29. jan. 2010 16:49

Jeg synes ikke 2012 var så dårlig endda et lille elegant touch at flere religiøse bygninger blev eksplicit knust. Kurt Westergaard med det indianske navn "ham der gemmer sig på toiletter" har ikke levet forgæves. Men som en anden ville The Birds være for mig en klar favorit blandt de andre.

This is just until June

29. jan. 2010 17:53

#42: så filmen for ikke så længe siden - virkelig en fantastisk velkomponeret og nervepirrende film. Et mesterværk inden for genren ifølge mig, og som selvstændigt Lumet-værk ikke langt fra '12 Angry Men'.

Og den slutning... puha. Uforglemmelig film.

Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"

29. jan. 2010 18:40

#45 Godt at høre. Ja hvilken slutning. Henry Fonda er suveræn til "den slags".

29. jan. 2010 18:55

Jeg har en svaghed for Deep Impact, så det blev den jeg stemte på :)

"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

29. jan. 2010 19:10

Knowing og Disney's Lille Kylling.

Chip: Rescue Rangers, away!

29. jan. 2010 20:13

Jeg er ret glad for Deep Impact, så den fik min stemme :o)

29. jan. 2010 22:43

Sådan som jeg huske den, så foregår den i midt-usa, mener toget er på vej til Denver og de overvejer at afspore toget før det når passet inden nedkørslen til Denver, meen nej nej :D
Mener så "helten" tager på et andet tog og følger efter bombe-toget, for så at gå ombord på det, for at prøve af demonter bomben, som vist så ikke går efter planen.
Her er jeg så ikke helt sikker, men mener han ryger i en flod og overlever.

Tror jeg så den for 2-3 år siden, måske lidt mere, uden at være helt sikker tror jeg også det var på tv3 eller 3+

Det er LIGE præcis den! Jeg var voldsomt positivt overrasket over den, fordi det på alle måder lignede en B-film, men der var bare mange twists, der overraskede positivt - bomben eksploderer, helte dør, og uskyldige mennesker dør selv om heltene forsøger at redde dem - underholdende af helvede til! :-)

Jeg tror godt, at det kunne være en tv-film...

Det er desværre ikke den - castet var ikke halvt så kendt, selvom jeg selvfølgelig ikke kan huske nogen der var med. :-(

Men den film du linkede til når de åbenbart at demontere bomberne....

Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget. Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens funktioner, såsom at deltage i forum-debatten, udforme siden efter egne behov, foreslå afstemninger (polls) og deltage i konkurrencerne.

For at oprette dig som bruger skal du blot indtaste brugernavn, et kodeord, dit navn og din e-mail-adresse.

Vi behandler alle oplysninger fortroligt, så dine oplysninger vil ikke blive videregivet til 3. part.

Opret ny bruger