• Armageddon
    26%
  • Titanic
    22%
  • The Day After Tomorrow
    13%
  • 2012
    11%
  • Deep Impact
    6%
  • The Towering Inferno
    6%
  • Anden katastrofefilm
    5%
  • S.O.S. Poseidon kalder (1972)
    3%
  • Twister (1996)
    3%
  • The Perfect Storm
    3%
  • Knowing
    2%
  • Poseidon (2006)
    0%

Stemmer i alt: 1552

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Lord Beef Jerky 14 år siden

#20 Of course, men det skabte nu alligevel et glimrende metalt billede af en fremtidig film =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#22 chronaden 14 år siden

Savner lidt Dante's Peak på den liste selvom jeg nok ikke ville vælge den.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#23 Lord Beef Jerky 14 år siden

Hvad med storklassikeren "Volcano"? En vulkan dukker pludselig op i L.A. Fucking fedt plot!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#24 aero 14 år siden

Synes det er tæt løb mellem Poseidon (1972) og The Towering Inferno, men det blev den høje bygning :)
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#25 Thomsen 14 år siden

Jeg stemte på "anden katastrofefilm". Jeg har en svaghed for Airport-serien, der kickstartede katastrofefilmenes gyldne periode i 1970'erne. Nummer to ville nok være THE POSEIDON ADVENTURE (1972) og nummer tre TITANIC (1996)

PJP (15) skrev:
hvor er "Independence Day" måske ik en katastrofe film ?


Nej. Det er science fiction, selvom den helt sikkert låner elementer fra katastrofefilmen. Katastrofefilmen omhandler naturkatastrofer og menneskeskabte ulykker.

Af samme årsag regner man normalt heller ikke Hitchcocks THE BIRDS eller zombie-film for katastrofefilm, fordi katastrofen her (oftest) ikke har en klart defineret menneskelig eller naturlig årsag. Det er horrorfilm, mere bestemt den undergruppe som nogle kalder for Horror-of-Armageddon eller dommedagsgysere.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#26 wimmie 14 år siden

Hehe...jeg har rent faktisk set alle undtagen "2012" :D

1. The Towering Inferno
2. S.O.S. Poseidon kalder
3. Twister
4. Deep Impact
5. Armageddon
6. The Day after Tomorrow
7. The Perfect Storm
8. Titanic
9. Knowing
10. Poseidon
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#27 keitel 14 år siden

Deep Impact...tror faktisk jeg vil se den i aften :)
Gravatar

#28 mr gaijin 14 år siden

Katastrofe-genren er en af de værste genrer, efter min smag. Det er sikkert muligt at lave et fantastisk værk indenfor genren, men det har jeg ikke set endnu. Det meste er enten halvkedeligt eller noget decideret bras.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#29 Blehninja 14 år siden

Jeg må sige jeg stemte 2012 med The day after tomorrow på en 2. plads. Jeg er en sucker for ødelæggelse og smadrings scener. Og så er de morsomme i deres mangel på videnskab.
Gravatar

#30 filmz-Utyske 14 år siden

#26 -

Du bliver et bedre menneske, hvis du ikke ser "2012". ;)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: