• Ringenes Herre: Kongen vender tilbage
    31%
  • Gladiator
    25%
  • No Country for Old Men
    9%
  • American Beauty
    7%
  • The Departed
    7%
  • Birdman
    4%
  • 12 Years a Slave
    4%
  • Million Dollar Baby
    3%
  • Et smukt sind
    2%
  • Kongens store tale
    2%
  • The Hurt Locker
    2%
  • Slumdog Millionaire
    2%
  • Crash
    1%
  • Operation Argo
    1%
  • Spotlight
    1%
  • The Artist
    0%
  • Chicago
    0%

Stemmer i alt: 307

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Geekalot 7 år siden

Gladiator

Million Dollar Baby
Gravatar

#2 Silver666 7 år siden

Million Dollar Baby
og
Crash
Gravatar

#3 Lazlo H 7 år siden

No Country For Old Men!

Honorable mentions til:

Operation:Argo
The Hurt Locker
Crash
Spotlight
The Departed
American Beauty

At Kongen Vender Tilbage vandt i sin tid, var direkte håbløst, og et næsten ligeså stort tyveri, som da Bill Murray blev forbigået ved samme uddeling. Jeg begriber ikke, at en film der på ingen måde kan stå alene, kan vinde en pris for Bedste Film!
Gravatar

#4 patrickjane 7 år siden

GLADIATOR by far....
Gravatar

#5 savomilosevic9 7 år siden

Klart Return of the King, med Million Dollar Baby og Spotlight som nr 2 og 3. Synes at det er helt fair at den fik de 11 Oscars. Alle de tekniske priser er fuldt ud fortjente. Det samme må man sige om Adapted Screenplay. Bedste Instruktør og Film skal efter min mening ses som priser der er givet for alle tre film. Det kan lidt sammenlignes med Leo og Scorseses respektive Oscars som mere blev givet på baggrund af deres samlede filmography. Om sådanne gestuser så er fair er vel lidt en smagssag.

Efter min mening er der mange der stadig er lidt bitre over at en film med elvere og orker vandt bedste film, man skal trods alt lige huske på at den er baseret på et af de største litterære værker gennem tiderne, så det er altså ikke bare en godnathistorie der vandt Bedst Picture.

Crash er klart den værste på listen imo. Den håndtere temaet racisme på en yderst klodset måde, e.g. Sandra Bullocks karakter. Selve dens gimmick med forskellige på samme sag er desuden set meget bedre i flere andre film, eksempelvis Traffic.

PS. Skal det siges at Lost In Translation som Return of the King besejrede også er en af mine yndlingsfilm.
Gravatar

#6 nwinther 7 år siden

12 years a slave - klart den bedste film nogensinde.
[/satire]
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#7 bobafettich 7 år siden

Klart No country for old men...nogle er virkeligt missere som bedste film. Chicago, Crash, Et smukt sind, og Spotlight...Ringenes herre 3 er sgu også lidt et op af bakke projekt at give en oscar...
Gravatar

#8 Mnjustesen 7 år siden

savomilosevic9 (5) skrev:
man skal trods alt lige huske på at den er baseret på et af de største litterære værker gennem tiderne


*fnis*
Gravatar

#9 Silver666 7 år siden

Ringenes Herre: Kongen vender tilbage
seriøst?
only in Denmark

Skriv ny kommentar: