Vind med Filmz

Konkurrencer

Filmz-afstemning

Stemmer i alt: 2470

Fedeste skurk fra Marvels egne film?

• Loki (Thor, The Avengers)
    52%
  • Red Skull (Captain America: The First Avenger)
    13%
  • Mandarinen (Iron Man 3)
    11%
  • Abomination (The Incredible Hulk)
    7%
  • Whiplash (Iron Man 2)
    5%
  • Aldrich Killian (Iron Man 3)
    3%
  • Iron Monger (Iron Man)
    3%
  • The Destroyer (Thor)
    3%
  • Justin Hammer (Iron Man 2)
    2%
  • General Ross (The Incredible Hulk)
    1%

Bedste Paul Thomas Anderson-film?

• There Will Be Blood
    37%
  • Jeg har ikke set nogen af de film
    32%
  • Boogie Nights
    14%
  • Magnolia
    11%
  • The Master
    3%
  • Punch-Drunk Love
    2%
  • Sydney
    0%

5. mar. 2013 20:20

For mig er There Will Be Blood MESTERVÆRKET. Der rammer PTA for første gang, den store amerikanske fortælling. Magnolia og Boogie Nights er dog også fantastiske. Jeg mangler så at få set resten.....:-(

I have my principles - And if you don't like them, I have others

5. mar. 2013 20:21

Det er meget svært at vælge, da Paul Thomas Anderson efter min mening hører til blandt toppen af nulevende instruktører. Derfor skammer jeg mig også lidt, over at jeg stadig mangler at se to af hans film. Med hensyn til den bedste af hans film, så er det stort set et coin toss mellem "Boogie Nights" og "There Will Be Blood", men skal jeg absolut vælge en af dem, så må det denne gang blive "Boogie Nights".

1. Boogie Nights - 10/10
2. There Will Be Blood - 10/10
3. The Master - 9-10/10
4. Magnolia - 8/10

Ikke set:
Punch-Drunk Love
Sydney

Tidligere kendt som heTTeh

5. mar. 2013 20:23

Uh. En af de sværeste polls. Manden er jo fantastisk. 2 foreløbige mesterværker er det blevet til. TWBB og The Master. Jeg stemmer dog på TWBB da jeg føler det er den jeg skal stemme på :0

5. mar. 2013 20:25

There Will Be Blood 6/6
The Master 6/6
Magnolia 5/6
Boogie Nights 5/6
Punch Drunk Love 4/6

5. mar. 2013 20:27

1. Boogie Nights 8-9/10
2. Punch Drunk Love 8/10
3. The Master 8/10
4. Magnolia 6/10
5. There Will Be Blood 5-6/10

Ikke set - Sydney

Let the Steffan bashing begin :-)

No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.

5. mar. 2013 21:01

Jeg har endnu ikke set the master, og det hader jeg mig selv for!

Magnolia - 10/10
There Will Be Blood - 10/10
Boogie Nights - 10/10
Punch-Drunk Love - 10/10
Sydney - 7/10

"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

5. mar. 2013 21:07

Magnolia - 10/10
There Will Be Blood - 10/10
Boogie Nights - 10/10
Punch-Drunk Love - 10/10Lord Beef Jerky (#6)

fanboy.

No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.

5. mar. 2013 21:25

FANBOY :0

5. mar. 2013 21:29

Magnolia, 9/10
Boogie Nights, 8/10
There Will Be Blood, 7/10
Punch-Drunk Love, 6/10

Mangler Sydney og The Master...

http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy

5. mar. 2013 21:32

Har kun set Boogie Nights af disse film, så den fik min stemme.

God film 4/6 her fra.

I'm your huckleberry...

5. mar. 2013 21:38

Punch-Drunk Love er da god, men 10'er mesterværk? Ja, det overrasker mig du synes det, men det må du jo synes :D Jeg synes den er god nok, og vellykket, men også lidt forglemmelig.

5. mar. 2013 21:43

The Master med et mulehår foran There Will Be Blood. Han har virkelig løst formlen og fundet sin æstetik. Foruden Malick er der absolut ingen i Hollywood, der besidder den virtiuose slagkraft, som tilfældet er med Anderson.

Anmeldelse af The Master: http://www.cinefil.dk/?p=4567

5. mar. 2013 21:52

Jeg synes nu der er flere, men vi er næppe enige :D Men Malick og Anderson stikker ihvertfald ud, det må man sige.

5. mar. 2013 22:03

The Master med et mulehår foran There Will Be Blood. Han har virkelig løst formlen og fundet sin æstetik. Foruden Malick er der absolut ingen i Hollywood, der besidder den virtiuose slagkraft, som tilfældet er med Anderson.JannikAnd (#12)

Jeg ved, at vi ikke er enige her, men jeg giver dig selvfølgelig ret i Malick, og vil tilføje Darren Aronofsky også...

Må vist hellere få set There Will Be Blood og Punch-Drunk Love igen...

http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy

5. mar. 2013 22:22

Nu er det næsten et halvt år siden jeg har set TWBB og den strejfer min tankegang næsten hver dag. Et absolut mesterværk i min optik, så den tager selvfølge prisen.

Med det sagt, er Boogie Nights også oppe blandt mine favoritter og jeg ser sindsygt frem til at få fingrene i The Master.

"I drink your milkshake."

5. mar. 2013 22:25

There will be blod.

The Master er muligvis hans dårligste.

thecleansing.net : you call we kill

5. mar. 2013 22:27

Punch-Drunk Love er da god, men 10'er mesterværk? Ja, det overrasker mig du synes det, men det må du jo synes :D Jeg synes den er god nok, og vellykket, men også lidt forglemmelig.Ispep (#11)

Foruden at byde på en masse nye ting til en genre, der har svært ved at forny sig, er den visuel fantastisk, og byder på nok metaforer og fortolkningsmuligheder til utallige gensyn. Så ja, jeg mener bestemt det er et mesterværk, og tilmed den bedste romantiske komedie nogensinde overhovedet... ER DU MED, CHEF?!?!

"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

5. mar. 2013 22:44

Jeg hører, jeg hører, men er slet slet ikke enig :0

5. mar. 2013 22:58

Ingen tvivl... "There Will Be Blood"! Har dog ikke set "The Master" og resten af hans film endnu.

The Movie Nerd is here...

5. mar. 2013 23:08

There Will Be Blood 9-10/10
Boogie Nights 8/10
Magnolia 7/10
The Master 6/10

Resten er ikke set.

I am the danger!

6. mar. 2013 00:24

1. There Will Be Blood - 10/10
2. The Master - 9/10
3. Magnolia - 8/10
4. Boogie Nights - 8/10

Med faste, marvfulde knogler på den grundfæstede, blivende jord.

6. mar. 2013 00:30

There Will Be Blood 10/10
Boogie Nights 9/10
The Master 9/10
Punch-Drunk Love 8/10
Magnolia 8/10

6. mar. 2013 01:36

1. The Master 6/6
2. There Will Be Blood 5/6
3. Magnolia 5/6
4. Punch-Drunk Love 5/6
5. Boogie Nights 5/6
6. Sydney 4/6

6. mar. 2013 06:12

The Master 10/10
Boogie Nights 9/10
Magnolia 9/10
There Will Be Blood 8/10
Punch Drunk Love 8/10

Har ikke fået set Sydney endnu...

Har aldrig forstået den store kærlighed til There Will Be Blood... Altså jeg kan virkelig godt lide den, men synes ikke nødvendigvis at den er så god som folk bliver ved med at fortælle mig at den er. Kan langt bedre lide hans andre film.

6. mar. 2013 08:35

Punch-Drunk Love er da god, men 10'er mesterværk? Ja, det overrasker mig du synes det, men det må du jo synes :D Jeg synes den er god nok, og vellykket, men også lidt forglemmelig.Ispep (#11)

Foruden at byde på en masse nye ting til en genre, der har svært ved at forny sig, er den visuel fantastisk, og byder på nok metaforer og fortolkningsmuligheder til utallige gensyn. Så ja, jeg mener bestemt det er et mesterværk, og tilmed den bedste romantiske komedie nogensinde overhovedet... ER DU MED, CHEF?!?!Lord Beef Jerky (#17)

Jeg er med! Og meget enig.
Punch-drunk Love er en fremragende film, og i min optik, fuldt på højde med hans andre film.

Det der må ske må ske, måske

6. mar. 2013 08:40

Ingen tvivl... "There Will Be Blood"! Ericmase (#19)

Tja, hvis det er den eneste af hans film du har set, så er det også svært at være i tvivl ;)

Jeg har ikke set en eneste af hans film.

So, at last we meet for the first time for the last time.

6. mar. 2013 08:49

Skal jeg pege på en af hans film jeg opfatter som lidt under standard, så må det faktisk nok være Boogie Nights.
Den efterlader bare ikke et lige så stærkt indtryk hos mig som There Will Be Blood, The Master, Magnolia og Punch-Drunk Love.

Det der må ske må ske, måske

6. mar. 2013 09:02

Rimelig imponeret over There will be blood har taget sådan en føring, en af de kedligste film jeg har set.

Boogie Nights blev stemmen her fra

I'm pushing play.. I mean it. If we don't start watching it soon, George Lucas is gonna change it again. -Howard Wolowitz

6. mar. 2013 10:10

Boggie Nights, som også er en af mine absolut yndlingsfilm. TWBB er jeg enig i, er noget af det mest langtrukne og kedelige jeg nogensinde har kæmpet mig igennem.

Darmok and Jalad - at Tanagra

6. mar. 2013 10:20

Jeg røg først rigtig med på vognen med There Will Be Blood.Værdsætter helt bestemt hans tidligere film men det er først med TWBB at han viser det helt store format. Håber at jeg får tid til The Master i weekenden.

Oscar, nu er tungen kommet på bordet igen. Kom her min dreng!

6. mar. 2013 10:22

Har kun set There will be blood.

Det var et fantastisk mesterværk, Daniel Day lewis var helt fantastisk i den.

batman: "a hero can be anyone. even a man doing something as simple and reassuring as putting a coat around a young boy’s shoulders, to...

6. mar. 2013 12:16

Rimelig imponeret over There will be blood har taget sådan en føring, en af de kedligste film jeg har set.HelmerJ (#28)

Jep. Det er også min anke.

6. mar. 2013 15:08

BN

Jep. Det er også min anke.Steffan Rasmussen (#32)

+1

http://www.jango.com/music/Beautiful+Night?l=0

6. mar. 2013 15:13

Har kun set There will be Blood. Filmen var da interessant nok, men jeg er nok ikke sofistikeret nok til helt at værdsætte den. Særligt historien fandt jeg ikke særlig fængende. Det er ikke det, at jeg kræver "happy endings" hver gang, men synes alligevel det er svært at begejstres over en film, hvor hovedpersonen bare helt ind til kernen er og bliver et dumt svin, uanset hvad der så kan ligge af spidsfindige allegoriske elementer i den...

Vil dog meget gerne se The Master, da jeg er meget interesseret i L. Ron Hubbard, Scientology og sekterisme.

'We need 7,000 snakes in addition to the 2,000 snakes we have, to make the scene work.' Steven Spielberg.

6. mar. 2013 16:47

Jeg stemte: kender ikke nogen af hans film.

6. mar. 2013 18:19

Master kan du roligt springe over, hvis du ikke var vild med TWBB. Den er mere eller mindre "i samme stil" med karakterer, der ikke videre gør sympatiske ting.

6. mar. 2013 18:30

#36 -

Om de gør sympatiske ting er mig mere ligegyldigt, i fald karaktererne portrætteres nuanceret. Men selve det historiske materiale, der angiveligt har inspireret filmen, finder jeg mere interessant end amerikanske oliesheiker, så på den måde har "The Master" allerede en større appel.

'We need 7,000 snakes in addition to the 2,000 snakes we have, to make the scene work.' Steven Spielberg.

6. mar. 2013 18:40

Men den har også nogle mindre sympatiske karakterer a la TWBB.

svært at begejstres over en film, hvor hovedpersonen bare helt ind til kernen er og bliver et dumt svinRiqon (#34)

Hvis jeg tager dette udsagn in mente (hvilket ikke er et problem for mig) så kan jeg ikke se Master skulle være i din smag heller :D Men prøv den da. Jeg siger det bare :D The Master er dog mere svær til gængelig.

6. mar. 2013 19:34

Master kan du roligt springe over, hvis du ikke var vild med TWBB. Den er mere eller mindre "i samme stil" med karakterer, der ikke videre gør sympatiske ting.Ispep (#36)

Huh? Du følte vel sympati for Phoenix' karakter??? Han er jo en ensom romantiker...

6. mar. 2013 20:06

Jo. Det er han. Men stadig på mange måder usympatisk og decideret pervers når det kommer til stykket. Jeg tror filmen som helhed vil volde flere problemer hos publikumet end TWBB. Og nu skrev jeg også "mere eller mindre" i min sætning :0 Men Anderson dykker jo ned i de mere mørke karakterer..

6. mar. 2013 21:12

The Master, som jeg finder væsentligt mere moden i sin tematik end hvad jeg husker There Will Be Blood som, omend jeg ser frem til et gensyn snarligst, og måske nuancerer min holdning.

Angående drøftelsen om karakter-dyderne i The Master, er jeg enig med JannikAnd desangående Freddie. Han er ikke blot romantiker, han er det utæmmelige, og dermed afslørende menneske-dyr, som udgør den anden side af rorschach, hvor Dodd (straks) er den afslørede. Jeg blev ret overrasket over, hvor og-dog-sympatisk jeg finder Dodd. Selve den spænding mellem det åbenlyst charletanske og den hengemte længsel som Anderson og Hoffman får givet karakteren er eminent, tydeligst vel i sangen mod slutningen, men bestemt også til stede undervejs, og scenen hvor Freddie kommer tilbage efter kachotten og de to tumler omkring på græsset er næsten tårefremkaldende rørende i sin naivitet og frygtløse hengivenhed. Dodd er ikke ond, a la djævelen, han er blot (bl.a.) desperat, dum og frygtsom.

"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl

6. mar. 2013 23:25

Master kan du roligt springe over, hvis du ikke var vild med TWBB. Den er mere eller mindre "i samme stil" med karakterer, der ikke videre gør sympatiske ting.Ispep (#36)

Huh? Du følte vel sympati for Phoenix' karakter??? Han er jo en ensom romantiker...JannikAnd (#39)

Hvilke sympatiske træk fandt du, at hans karakter havde, som du kunne identificere dig med?

I am the danger!

6. mar. 2013 23:44

Jeg tror vi skal være lidt varsomme med udtrykket "identificere" sig med, og sætte lighedstegn mellem det og filmisk kvalitet. For det første, så behøver jeg ikke at identificere mig med tegnede personligheder på film, før jeg finder det godt. De må for min skyld gerne være skiderikker hele vejen igennem, eller blot gode folk. Jeg har ingen krav. Dog har jeg ét alligevel. De skal være interessante på en eller anden måde. Bare så vi slår det fast :D

Se spoiler >>

Som sådan, fandt jeg netop den del med Phoenix's længsel efter kærlighed tilpas rørende og oprigtig, uden at være rørstrømsk. Jeg havde sympati for karakteren. Han er lidt den ensomme romantiker, som Jannik så passende skrev det. Men udover det, så følte jeg også, at manden blev forsømt af flere parter, som filmen subtilt kommer indover. Samtidig fremstilles han også som et dyrisk menneske, og filmen fremhæver hans inderste lyster/drifter, som altså er ret så dystre

.

6. mar. 2013 23:51

Hvordan er hans drifter dystre?

6. mar. 2013 23:59

Måske forkert ordvalg. Se spoiler >>

Drifter er hvad de er. Men de er lidt udenfor "det normale" hvis man kan sige det sådan, uden at det skal misforstås eller mistolkes. Han dyrker jo blandt andet sex med familiemedlem.

7. mar. 2013 00:04

Jeg fandt The Master langt mere interessant og spændende end den kedelige There Will Be Blood!

7. mar. 2013 00:09

#42 - Du kan læse min anmeldelse, skulle det have interesse:

http://www.cinefil.dk/?p=4567

7. mar. 2013 00:16

Ok, så forstår jeg bedre, og er sådan set enig :) Se spoiler >>

Det er dog spændende, at han udvikler sig mod større selverkendelse i mødet med Dodd, og at drifterne ikke kommer så desperat til udtryk (som i tilfældet med tanten), så om end drifterne netop ikke udvikler sig, gør Freddies måde at udleve dem på. På en måde bliver Dodd vel Freddies redning, men på en måde der ender med at få Freddie til at måtte tage afsked?

7. mar. 2013 03:52

Tæt valg mellem There Will Be Blood og Magnolia, som TWBB nok i sidste ende vinder takket være Daniel Day Lewis.

The Master er en gang ævl (om end Joaquin Phoenix - som altid - er fantastisk)...

7. mar. 2013 03:57

TWBB 6/6
Magnolia 6/6
Boogie Nights 4/6
Punch Drunk Love 3/6
The Master 3/6

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget. Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens funktioner, såsom at deltage i forum-debatten, udforme siden efter egne behov, foreslå afstemninger (polls) og deltage i konkurrencerne.

For at oprette dig som bruger skal du blot indtaste brugernavn, et kodeord, dit navn og din e-mail-adresse.

Vi behandler alle oplysninger fortroligt, så dine oplysninger vil ikke blive videregivet til 3. part.

Opret ny bruger