Filmz-afstemning

Stemmer i alt: 61

Hvilken premierefilm i august ser du mest frem til?

• The Expendables
    54%
  • Toy Story 3
    31%
  • Luftens sidste mester
    8%
  • The Karate Kid
    3%
  • Vampires Suck
    2%
  • Anden premierefilm
    2%
  • Hævnen
    0%

Bedste Peter Jackson-film?

• Ringenes Herre: Kongen vender tilbage
    34%
  • Ringenes Herre: Eventyret om ringen
    33%
  • Ringenes Herre: De to tårne
    12%
  • Braindead
    7%
  • King Kong
    4%
  • Bad Taste
    4%
  • The Frighteners
    3%
  • Heavenly Creatures
    2%
  • Meet the Feebles
    1%
  • Forgotten Silver
    1%
  • The Lovely Bones
    1%

14. mar. 2010 21:39

Ringenes Herre: Kongen vender tilbage

Bedste powerspeech i en film: "Let's go!" (William Holden i 'The Wild Bunch')

14. mar. 2010 21:43

Helt sikkert kongen vender tilbage nr 1, Eventyret om ringen nr 2 og De to tårne nr 3. King Kong er også rigtig god, men er lidt lang tid om at komme igang. Braindead og Bad Taste er kult film!

14. mar. 2010 21:44

Ringenes Herre: Eventyret om ringen

"You can call me Dennis!"

14. mar. 2010 21:47

Not a doubt in my mind. Jeg har lige genset Heavenly Creatures, og den er stadigvæk absolut fremragende. Et klokkeklart kryds ved den lille perle, fra den Peter Jackson jeg lærte at kende og elske for mange år siden.

Bevares, LotR filmene var da helt klart gode, men de når (som tidligere sagt) ikke Heavenly Creatures til sokkeholderne.

"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

14. mar. 2010 21:48

Jeg har ikke set hans tidlige film, men hans sidste film King Kong, The Lovely Bones, LOTR trilogien, er ikke film der falder i min smag. Det er alle film hvor Jackson ikke kender til begrænsningens kunst.

"All I want is your pity".

14. mar. 2010 22:02

"The Frighteners" og "Meet the feebles" er nu heller ikke så ringe, men "LOTR: ROTK" er jo særklasse.

www.bandbase.dk/teeth

14. mar. 2010 22:12

LOTR: Return of the King.

Ingen tvivl. Genial film.

“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” -...

14. mar. 2010 22:13

Braindead! :D

"Sweet Zombie Jesus!”

14. mar. 2010 22:17

Følte mig lidt tvunget (af egen hånd) til at stemme på en af LOTR filmene, for jeg synes de er fantastiske.

Men jeg vil samtidig smide en masse kærlighed efter Braindead, Heavenly Creatures og The Frighteners

"James Cameron har empati som en gnu" - Søren Høy

14. mar. 2010 22:34

Det blev en stemme på "Heavenly Creatures" af præcis samme årsager som Nayze.

En film der både skuespilsmæssigt og fortællemæssigt i forhold til dens visuelle side, er i langt bedre harmoni med hinanden end de tre "Lord of The Rings" film var til sammen.

"The real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes but in having new eyes." - Loving Annabelle

14. mar. 2010 22:46

1. Bad Taste
2. eventyret om ringen
3. de to tårne
4. kongen vender tilbage
5. braindead
6. king kong
7. meet the feebles!
....kunne blive ved! han er jo genial!!... :D

14. mar. 2010 22:52

Helt klart "Eventyret om ringen" - i extended version vel at mærke:) I den udgave er det efter min mening en af verdens bedste film.

14. mar. 2010 22:59

Hmm... må også sige The Fellowship of the Ring. Næsten alt falder i hak her. Syndt at de to fortsættelser ikke helt formåede det samme niveau, selvom de begge er gode film.

Frighteners er også en fed film og må jo desværre konstaterer at jeg endnu har noget tilgode, eftersom Heavenly creatures indtil videre er en brist i min filmopdragelse.

King Kong kunne bestemt have været mere heldigt faldet ud, men er også okay som underholdning - bare for meget bulder og brag i forhold til historie og karakterskildring efter min smag og braindead lever fint op til sit navn i nærmest alle henseender - men det er naturligvis en smagssag.

14. mar. 2010 23:01

The Frighteners!

Hans mest helstøbte og underholdende film til dato.

thecleansing.net : you call we kill

14. mar. 2010 23:14

The Fellowship. Faneme en flot indledning på et eventyr og noget skarpere end efterfølgerne. Men det var også en hård deadline at slås med.

Don Draper: Kids today, they have no one to look up to. Cuz they're looking up to us.

14. mar. 2010 23:24

Eventyret om ringen fik min stemme
... King Kong er hans værste :)

15. mar. 2010 00:24

Det blev til Braindead. LOTR triologien skulle jeg faktisk bruge lidt til på at vænne mig til, selv om jeg er imponeret over hans bedrift. Men Braindead er super helstøbt, som det den er, og giver mig alt hvad jeg kunne ønske som fan af genren :)

15. mar. 2010 00:57

Fellowship of the Ring herfra, især i Extended Edition. En af de bedste film bliver længere og bedre endnu på alle kanter.

Afsindig Alsidige Anmeldelser af Anders - http://neranders.wordpress.com/

15. mar. 2010 01:08

Blev nød til at give The Lovely Bones lidt credit denne her gang. ;-) Ved godt, at det ikke er hans bedste film, men syntes at alle de anmeldelser den har fået var lidt unfair. Jeg syntes det var en ganske god film.

ZzZzZzZzZzZzZzZzZ

15. mar. 2010 08:54

Den var godt nok svær at stemme på...jeg er vild med hans gamle film, men LOTR-trilogien er bare fænomenal!

Det svinger dog lidt hvilken film jeg holder mest af...selvom Fellowship of the Ring nok er den bedste af dem, har jeg efterhånden set den for mange gange. Af de to andre, holder jeg faktisk mest af The Two Towers! Bortset fra Warg-scenen, er den meget tro mod oplægget, går ikke CGI-amok og er dejligt action-packed! ROTK er storslået og ofte voldsomt imponerende, men til gengæld er der bare for meget (og for tydelig) CGI for min smag, og afslutningen er bare for langtrukken! Hvis de havde inkluderet historien med Sarumans endeligt, havde det muligvis givet en bedre balance i slutningen!

Derfor:

1: The Two Towers
2: Fellowship of the Ring
3: Return of the King
4: Meet the feebles
5: Braindead
6: Bad Taste
8: King Kong

Og så glæder jeg mig afsindigt meget til Shadows over Innsmouth! :-)

One gay beer for my gay friend, one normal beer for me because I am normal.

15. mar. 2010 09:08

Jeg siger Fellowship med Braindead lige i hælene.

15. mar. 2010 09:11

Ringenes Herre: Eventyret om ringen (6/6)
Braindead (6/6)
Ringenes Herre: Kongen vender tilbage (6/6)
Bad Taste (5/6)
The Frighteners (5/6)
Meet the Feebles (4/6)
King Kong (4/6)
Ringenes Herre: De to tårne (4/6)
Forgotten Silver (4/6)
The Lovely Bones (3/6)

Af en eller anden uforklarlig grund har jeg stadig ikke fået set Heavenly Creatures.

15. mar. 2010 09:43

Meet the Feebles med et mulehår foran Braindead tæt efterfulgt af LoTR trilogien. Jeg har dog endnu ikke set Heavenly Creatures.

15. mar. 2010 10:40

Eventyret om ringen.

Jeg har dog en svaghed for dukkeparodien Meet the Feebles, så den kommer tæt på.

Jeg kan kun svare: Fugtigt ler, min ven! (Davenport)

15. mar. 2010 10:50

Ringenes Herre: Eventyret om ringen

15. mar. 2010 11:09

Valget stod imellem Braindead og Bad Taste , men jeg er dog mest glad for at se at begge film er over king kong :)

Bad Taste fik min stemme.

http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden

15. mar. 2010 11:48

Det blev "Elvis vender tilbage" i tæt kamp med "The Frighteners".

Dutch Gunderson: Who are you and how did you get in here? Det. Frank Drebin: I'm a locksmith. And I'm a locksmith.

15. mar. 2010 12:55

"Heavenly Creatures" - uden tvivl.

... og alien skulle lige sige hej!

15. mar. 2010 13:26

"Heavenly Creatures" fik også stemmen herfra, selvom både "Brandead" og "Bad Taste" er film jeg sikkert har set over 20 gange hver i de gode gamle VHS dage. Har ikke fået set "The Lovely Bones" endnu, men alle hans andre er jo rigtig gode film. Af "Lord of the Rings" filmene er "Fellowship" klart den bedste, specielt i extended udgave. Lav nu er billig horrorfilm næste gang, Mr. Jackson - Tilbage til rødderne!

Bloody typical, they've gone back to metric without telling us.

15. mar. 2010 14:07

Jeg har som sagt stemt på den tredje LOTR-film, men kun fordi det plotmæssigt er her det hele topper og forløses.

Jeg forstår ikke, at folk synes, der er nogen forskel på de tre film. For det første er 'The Lord of the Rings' én lang bog, som forlaget i sin tid blot mente, det var nødvendigt at dele i tre på grund af dens længde. For det andet er optagelserne til alle tre film - altså principal photo som man kalder det - foregået indenfor samme, relativt korte tidsperiode, og det mærkes i allerhøjeste grad i de færdige film (samme stemning og atmosfære, samme stil, 100 pct. kontinuitet i forhold til skuespillernes alder, udseende og tilgang til deres roller, samme kvalitet i skuespillet ... o.s.v.). For det tredje handler bog 1 ('The Fellowship of the Ring") om et samlet broderskab (Ringens Broderskab), hvilket giver en lineær handling om en rejse fra ét sted til andet. Men bog 2 ('The Two Towers') handler om et SPLITTET broderskab, der tager i forskellige retninger og oplever forskellige ting, og det samme gør bog 3 ("The Return of the King"), der dog også handler om hvordan de samles igen. Så plottets struktur SKAL være forskelligt fra film til film, for sådan er det fra bog til bog. Jeg kan ikke få øje på andet end plotmæsigt PÅKRÆVEDE forskelle.

Og dog forstår jeg det naturligvis godt: Vi oplever tingene forskelligt. Ja, det er sommetider næsten dybt fascinerende, at den samme ting kan opfattes så forskelligt. :-)

15. mar. 2010 15:30

Fellowship Of The Ring.

Jeg har aldrig forstået den fanatiske tilgang til Kongen Vender Tilbage, da jeg klart synes at det er den svageste af de tre.

15. mar. 2010 15:53

BN

Jeg har aldrig forstået den fanatiske tilgang til Kongen Vender Tilbagedavid munch (#31)

Jeg elsker alle tre film LIGE højt. Er jeg så fanatisk, fordi en af de tre er 'Kongen Vender Tilbage'?

15. mar. 2010 16:00

Is

Ringenes Herre: Eventyret om ringen - En af de mest forrygende film jeg har set!

15. mar. 2010 16:47

King Kong for mig - den står mig meget nær.

Inception på mandag!!

15. mar. 2010 17:20

"Ringenes Herre: Kongen vender tilbage"!

ENEMY AC-130 ABOVE!!!!!!!!!!

15. mar. 2010 17:34

Jeg forstår ikke, at folk synes, der er nogen forskel på de tre film. For det første er 'The Lord of the Rings' én lang bog, som forlaget i sin tid blot mente, det var nødvendigt at dele i tre på grund af dens længde.bn (#30)

...Og derfor skal de også ses som én lang film, helst i extended, hvor det føles mest som én lang historie. Hvis "The Lord of the Rings" havde været en film / svarmulighed, er det alligevel for monumentalt et værk til at jeg ville kunne få mig selv til at stemme på nogle af de andre. Det er jo en voldsom præstation.

Men når de nu er 3 forskellige, men dog sammenhængende, film, ser jeg intet forkert i at bedømme dem sådan. Med det in mente er min mening at "Two Towers" og "Return of the King" begge bliver lidt mere rodede, uden det dog er noget filmene i sig selv kan gøre for; 2'eren mangler både lidt start og afrunding og halvdelen af 3'eren er én lang afslutning. På det grundlag er "Fellowship" en noget bedre enkeltstående filmoplevelse, hvilket specielt gør sig gældende i biografversionen. Men som ét langt 12-timers epos, flyder de perfekt i både struktur og handling.

Bloody typical, they've gone back to metric without telling us.

15. mar. 2010 17:34

Han siger mig ikke så meget, men Heavenly Creatures husker jeg som aldeles glimrende.

"I like a drink as much as the next guy - expept if that guy is Mel Gibson."

15. mar. 2010 18:07

BN

...Og derfor skal de også ses som én lang film, helst i extended, hvor det føles mest som én lang historie. Skittlez (#36)

Nemlig! :-)

2'eren mangler både lidt start og afrunding og halvdelen af 3'eren er én lang afslutning.Skittlez (#36)

Jeg elsker, at 2'eren bare fortsætter præcist der hvor 1'eren slap (og således forudsætter at man HAR set denne). Repetition i form af et resumé er i mine øjne kedelig og tv-films-agtig. Og jeg synes, den er perfekt afrundet med Sam's tale omkring eventyrfortællinger, Faramir's erkendelse af hvad det er der står på spil i forbindelse med Ringen, og sejren ved Helm's Kløft.

3'eren vokser og vokser i drama og spænding helt frem til ødelæggelsen af Ringen. Og afslutningen har kun det absolut fornødne med, i form af afskeden med vores helte.

På det grundlag er "Fellowship" en noget bedre enkeltstående filmoplevelse

Hvis man tager 1'eren for sig, mangler der en ordentlig afrunding. Som en af mine venner, der ikke vidste at det kun var første del af en trilogi, sagde: "Det var da en mærkelig slutning!"

Ingen af filmen kan stå alene, og derfor:

Men som ét langt 12-timers epos, flyder de perfekt i både struktur og handling.

Lige præcis! ;-)

15. mar. 2010 19:24

Selvom "Heavenly Creatures" er god, blegner den i sammenligningen med "LotR"-trilogien, hvor jeg dog mener, at "Fellowship" er betydeligt bedre end efterfølgerne.

15. mar. 2010 19:52

1. Eventyret Om Ringen
2. De To Tårne
3. Kongen Vender Tilbage
4. King Kong
5. The Lovely Bones
6. Meet The Feebles
7. Bad Taste
8. The Frighteners
9. Braindead
10. Heavenly Creatures
11. Forgotten Silver (har endnu ikke set den)

15. mar. 2010 20:09

Hvornår fatter folk, at den mand er stærkt overvurderet?!

http://www.navlefnuller.dk - nye filmanmeldelser, hver uge.

15. mar. 2010 20:20

#41 -

Når hele verden erstattes af kloner af dig?

De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

15. mar. 2010 20:28

Is

30#

Jeg er helt enig. Alle tre film er lige gode, og er absolut den eneste fuldkomne og perfekte filmtrilogi til dato.

15. mar. 2010 22:04

Har desværre ikke fået set Meet the Feebles eller Heavenly Creatures.
...og har heldigvis ikke set The Lovely Bones (hvis man skal tro på hvad folk siger om den).

Min stemme faldt på 'Ringenes Herre: Eventyret om ringen' da det ganske enkelt er en pokkers god fantasy-popcorn-underholdningsfilm. Den har alt det som den slags store Hollywood-film skal have (men som de stort set aldrig har): velskrevede replikker, et ikke alt for dumt plot, velkoreograferede actionscener, fede effekter og interessante karakterer som man gider interessere sig for.

Forgotten Silver, Braindead, og Bad Taste ryger ind på en delt andenplads.

'Ringenes Herre: De to tårne' på tredjepladsen.

The Frighteners befinder sig i limbo, da jeg simpelthen ikke kan huske om den er god eller dårlig.

King Kong og 'Ringenes Herre: Kongen vender tilbage' ryger heeeelt ned i bunden, hvor de så kan slås om, at være den største omgang møg.

16. mar. 2010 00:05

Der er ingen tvivl om at det er Ringenes Herre Trilogien. Den er længder bedre end alt andet i filmverdenen (undtagen Star Wars Sagaen). Det er kun et spørgsmål om hvilken af de 3.
Jeg ser det som en film, hvor der ikke er den store forskel kvalitetsmæssigt, men skal man vælge så må det blive således:

LOTR 3
LOTR 2
LOTR 1

16. mar. 2010 07:53

Svært valg, men Braindead.

Saturday, March 24,1984. Shermer High School, Shermer, Illinois, 60062.

16. mar. 2010 09:48

#42 Nice one :)

http://www.navlefnuller.dk - nye filmanmeldelser, hver uge.

16. mar. 2010 11:01

BN

Hvornår fatter folk, at den mand er stærkt overvurderet?!tournesoller (#41)

Jeg for min del "fatter" det nok den dag jeg skifter mening om hans film.

;-)

17. mar. 2010 16:29

Som jeg har skrevet tidligere, er J.R.R. Tolkiens Middle-earth trilogi,
det ultimative eventyr også på film ... :D

Jeg ser "The Lord of the Rings"-trilogi, som én lang film.
Så derfor er det svært at splitte den op, Men skulle jeg vælge,
så bliver det "The Lord of the Rings: The Return of the King".

"AVATAR" A James Cameron Film In Theaters Now

18. mar. 2010 13:30

JEg har passet en dreng da jeg arbejdede i en børnehave, som hed Aragorn... Se det skal man lige tænke over!!!

"You can call me Dennis!"

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget. Når du er oprettet som bruger får du ad- gang til en lang række af sidens features, såsom at deltage i forum-debatten, udforme siden efter egne behov, foreslå afstemninger (polls) og deltage i konkurrencerne.

For at oprette dig som bruger skal du blot indtaste brugernavn, et password, dit navn og din e-mail adresse.

Vi behandler alle oplysninger fortroligt, så dine oplysninger vil ikke blive videregivet til 3. part.

Opret ny bruger

Denne side supporterer ikke længere IE 6.

Vi vil gerne benytte denne lejlighed til at anbefale dig at opgradere din browser.
Internet Explorer 6.x er en uddateret browser, fuld af sikkerhedshuller, der ikke overholder webstandarder, som er nødvendig for at se denne side.
Du kan finde en ny browser på nedenstående links:

Hvis det ikke er muligt for dig at downloade og bruge en af ovenstående browsere kan du stadig benytte Filmz, blot med begrænset funktionalitet.

Venlig hilsen
Filmz

Luk