Søg på Filmz
Avanceret søgningUdvalgte videoer
Filmz-afstemning
Stemmer i alt: 1578Største tudefilm?
- Anden film21%
- Løvernes konge16%
- Titanic14%
- The Green Mile11%
- Forrest Gump9%
- E.T.7%
- Schindlers liste7%
- Bambi6%
- Finding Neverland4%
- Philadelphia4%
- Tid til kærtegn1%
Bedste Wes Anderson-film?
- Hvem er Wes Anderson?56%
- Jeg bryder mig ikke om hans film14%
- The Royal Tenenbaums12%
- The Life Aquatic with Steve Zissou9%
- The Darjeeling Limited6%
- Rushmore3%
- Bottle Rocket1%
- Stemmer i alt: 1295
- Foreslå ny afstemning
Jeg har kun set et par af hans film, så jeg springer over denne gang. :)
Dog synes jeg at både "The Royal Tennenbaums" og "Rushmore" er ganske underholdende film.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Jeg har set de samme to som #2 nævner og har tilladt mig at stemme.
Og stemmen gik til "Rushmore". Begge film er dog lettere kedelige.
Dutch Gunderson: Who are you and how did you get in here? Det. Frank Drebin: I'm a locksmith. And I'm a locksmith.
Det er svært når de alle er så mega fede. Han er jo helt unik til at skabe sort humor, fede dialoger og få det til at passe sammen med meget seriøse emner og fantastisk følsomhed. Stemte på "The Life Aquatic with Steve Zissou", primært for Bill Murrays fantastiske præstation, men det kunne lige så godt have været en af de andre, de er jo alle unikke.... Til de omkring 50% der ikke kender ham -lær ham at kende, han er fantastisk!!!
--> www.myspace.com/areyoustillpuzzled
Min kæreste er af en eller anden grund supervild med The Royal Tenebaums. Selv kan jeg dog bedst lide Rushmore. Der er et eller andet over den, der gør, at jeg kan se den igen og igen.
Jeg kan kun svare: Fugtigt ler, min ven! (Davenport)
Har faktisk ikke set Rushmore, men kan godt lide Wes Andersons stil. Det er altid skæve universer og eksistenser i hans film, og det kan jeg godt lide.
Synes så absolut The Darjeeling Limited er hans bedste film.
"At last we meet for the first time, for the last time"
Jeg stemte blankt, da jeg kun har set "The Royal Tennenbaums", som jeg dog husker som ganske god og underholdende. Jeg skal dog på et tidspunkt igang med flere af hans film.
Tidligere kendt som heTTeh
Jeg mindes at have set "The Royal Tenenbaums" for nogle år tilbage - men er ikke helt sikker, så jeg må melde pas i denne omgang.
One gay beer for my gay friend, one normal beer for me because I am normal.
Rimelig tæt løb mellem "Rushmore" og "The Life Aquatic with Steve Zissou", men stemmen faldt dog til sidstnævnte, som jeg finder blandt årtiets allersjoveste film.
Ellers er jeg også ganske glad for Andersons tre andre film, og glæder mig meget til at få set "Fantastic Mr. Fox".
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Valgte "The Life Aquatic with Steve Zissou", men jeg har godt kunne lide alle de film, jeg har set fra hans hånd indtil videre.
"Tragedy is a close-up; comedy, a long shot." - Buster Keaton
har kun set The Darjeeling Limited det er en rigtig go film, så den fik min stemme selvom det er den eneste jeg har set :)
The Life Aquatic - uden tvivl. Ingen kan være så melankolsk og komisk på samme tid som Bill Murray.
www.myspace.com/maskine
Det blir en stemme på "The Royal Tennenbaums", som jeg lige synes er den tand mere skarp og bedre udført end hans andre film.
"The Life Aquatic With Steve Zissou" har bestemt sine humoristiske højdepunkter, (især Steve og Co's raid/surprise attack mod piraterne var jeg færdig af grin over), men er generelt lige en kende for skæv i sin humor og stil til at jeg synes den blir rigtig god.
Vil rangere filmene således :
1. The Royal Tennenbaums
2. Rushmore
3. The Darjeling Limited
4. Bottle Rocket
5. The Life Aquatic With Steve Zissou
"The real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes but in having new eyes." - Loving Annabelle
Har ikke set The Darjeeling Limited men en dejlig instruktør - er i tvivl men valgte Rushmore - kunne dog også have været Life aquatic...
What is great about..New York is we welcome everybody, and if we are so afraid of something like this, what does that say about us?
Er stor fan af Wes Andersons film.
Der er noget helt igennem rart og smukt over hans film.
1. The Life Aquatic With Steve Zissou
2. The Darjeling Limited
3. The Royal Tennenbaums
4. Rushmore
5. Bottle Rocket
Fantastic Mr Fox!
Kan man finde på at sige FANTASTISK film? Ja ;-)
Before I do anything I ask myself “Would an idiot do that?” And if the answer is yes, I do not do that thing.
Life Aquatic... Mest pga. Murray og et fantastisk soundtrack.
Dry your eyes, baby; it's out of character.
Har kun set The Royal Tenenbaums, som er fin nok. Men han er klart en instruktør, jeg skal have dyrket noget mere på et tidspunkt.
Stemte Hvem er, selvom det dog er lidt misvisende
Filmsamling: http://www.skeloboy.dk/
Rushmore! Men Life Aquatic er på en tæt anden plads... jeg har dog aldrig set Bottle Rocket.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Kan da lige gøre opmærksom på den her:
Filmsamling: http://www.skeloboy.dk/
The Royal Tenenbaums er ganske god. Derfor får den min stemme :)
Fantastic Mr. Fox!
De andre film kan jeg ikke finde herhjemme.
Chip: Rescue Rangers, away!
I min øjne en meget overvurderet instruktør. Med risiko for at komme ud på glatis synes jeg, at han - som Allen - laver jødiske film til jøder. Det virker lidt selvvalgt elitært. Og nej, jeg er ikke antisemit.
54% som ikke ved hvem Wes Anderson er?!
Jeg har ikke set nogen af hans film, men Scorsese finder ham da interessant.
Taget fra Martin Scorsese's biografi på IMDB : When asked where audiences would find the next Martin Scorsese, he said to look to Wes Anderson, the young director of Rushmore (1998).
Martin Scorsese: "Movies are the memories of our lifetime. We need to keep them alive"
#24 - de kan jo også kun lave film fordi jøderen styre medierne:)
Kan du uddybe? bare rolig jeg skriver holocaust med lille "h".:)
What is great about..New York is we welcome everybody, and if we are so afraid of something like this, what does that say about us?
Jeg har ikke set nogen af hans film - bortset fra en smule af "The Royal Tennenbaums" - men skal formentlig se en af dem på et eller andet tidspunkt, selv om jeg ikke har den store lyst til det pt.
#24: Hvad er "jødiske film til jøder"?
... og alien skulle lige sige hej!
# 24 -
Jeg synes både Woody Allen og Wes Andersons film er genialt skrevet og at deres humor, hvad enten det er den underfundige eller exentriske slags, er vildt underholdende. Var ikke lige klar over, at man åbenbart sku' være jøde for at synes, at deres film er interessante.
Må sgu indrømme, at jeg har temmelig svært ved at forstå hvad du mener ?
"The real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes but in having new eyes." - Loving Annabelle
Lidt chokerende at over halvdelen ikke kender hans film, mens at den næstmest valgte er at de ikke bryder sig om hans film. Det sidstnævnte er selvfølgelig smag og behag, men jeg håber at folk der har stemt her i hvert fald har set 2 af hans film.
Jeg er personligt rigtigt glad for Wes Anderson, selv om han stilistisk har en tendens til at gentage sig selv en lille smule. Jeg stemte Rushmore, men kunne ligesåvel have stemt på en af de andre, undtagen Bottle Rocket der ligger lidt under. Glæder mig sindsygt meget til Fantastic Mr. Fox...
Bloody typical, they've gone back to metric without telling us.
#27 - Synes at begge instruktører fortæller på et meget subtilt intellektuelt niveau, narrativt set. Især dialogerne irriterer mig. De kører i en konstant intern pærevælling, så jeg følger mig udelukket og talt ned til.
#29 - Nej, jeg røg ud i en "Mel Gibson" der. Var lidt inspireret af, at jeg har flere jødiske venner, hvis familier kun ser Allen og Anderson film - noget jeg aldrig har forstået. Så jeg tolker, at min manglende jødedom må være årsagen til min manglende interesse for de to.
Allen har jeg forlængst opgivet. Men Anderson er endnu ung og filmisk mere interesant end Allen.
Stemte på The Darjeeling Limited, syntes det var en god 'anekdote'.
... If winning isn't everything, why do they keep score?
Hmm ikke en jeg har set så mange film med godt nok
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Jetzt ist aber schluss mit der herumjuderei :)
Svær poll - elsker alle de film jeg har set af Wes Anderson (mangler Bottle Rocket)
Kaster min stemme efter Steve Zissou & co. Fordi humoren, karaktererne og stilen/æstetikken går op i en højre enhed. Og så er Bill fantastisk - som altid!
"Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don't need."
Det blev "The Life Aquatic" foran "Darjeeling". Jeg ser dog frem til at få set "Fantastic Mr. Fox".
Må lige tjekke imorgen tidlig om jeg er omskåret, for frem til Woodys 1993s film var jeg meget vild med ham. Stadig interessant, men han har ikke i samme grad formået at fange mig på det forkerte ben siden.
Vil rigtig gerne se The Royal Tenenbaums og The Life Aquatic with Steve Zissou. Rushmore var dog forfærdelig kedelig synes jeg. Men Fantastic Mr. Fox ser fantastisk ud. Ser ud til at have potentiale til at blive blandt årets allerbedste film.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#37 - Pudsigt nok synes jeg, at "Rushmore" er Andersons bedste film. "Fantastic Mr. Fox" har ikke fanget min interesse.
Jeg stemte i sin tid på Life Aquatic, som er en af de mest sublime og beherskede film jeg har set. Selvom jeg morede aldeles kosteligt første gang jeg så den, tog det mig alligevel tre gennemsyn før jeg synes jeg havde fået nogenlunde styr på filmen.
#38 Du har eddermaneme dårlig smag Jannik!!!
#40 - Spot off! Jeg dyrker blot film for asa-troende!
Huh, nu ser jeg da endnu mere frem til at se Rushmore. Gad vide hvad din kommentar egentlig betyder.
#42 - Spanks! Hvis du læste tråden igennem - istedet for at læse en post ude af sammenhæng - ville du forstå.
Æh, nu er jeg lidt forvirret. Hvorfor smækker du (eller det er måske slet ikke spank, men et andet ord?)? Jeg er nok desværre ikke nok inde i generel forumslang, ak.
Derudover:
Jeg er i det hele taget lidt forvirret over din post. Jeg mente jo jeg havde læst tråden igennem, og efter at have læst den igennem igen, kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke skulle have læst tråden før.
Men et lidt senere før, da jeg fandt ud af du mener jeg skal kunne forstå en sammenhæng mellem post #41 og resten af tråden, gav jeg mig til at gruble lidt over sammenhængen. Jeg kan dog ikke komme frem til nogen sammenhæng, kan ikke se der er blevet talt om asatro tidligere i tråden.
Hvad har jeg overset?
#44 - Jeg var tidligere i tråden inde på min opfattelse af Andersons film samt hvem de henvender sig til. Og da man ikke må generalisere folkefærd og trosretninger, tog jeg lidt gas på det i #40.
Ok, så er jeg mere med, omend jeg ikke helt er med. Ligemeget, jeg blev bare ret nysgerrig på Rushmore da jeg på baggrund af din post troede den fokuserede på asatro, og da jeg samtidig associerede Rushmore-navnet med den der firepræsidentsklippe, synes jeg det lød ret syret, på den fede måde. Jeg kan forstå jeg misforstod noget, så nu ser jeg bare ganske almindeligvis frem til at se Rushmore.
Fjong herfra ;)
#46 - Don't get your hopes too high. En film om asa-troende præsidentklipper på tjald, ville være meget, meget mere interessant end Andersons film.
#47 Hey jr. PM!
#47 Hahahaha, måske...
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget. Når du er oprettet som bruger får du ad- gang til en lang række af sidens features, såsom at deltage i forum-debatten, udforme siden efter egne behov, foreslå afstemninger (polls) og deltage i konkurrencerne.
For at oprette dig som bruger skal du blot indtaste brugernavn, et password, dit navn og din e-mail adresse.
Vi behandler alle oplysninger fortroligt, så dine oplysninger vil ikke blive videregivet til 3. part.

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få dagens nyheder alle hverdage. Indtast din mailadresse i boksen og klik "Tilmeld".
Vi vil gerne benytte denne lejlighed til at anbefale dig at opgradere din browser.