• Heath Ledger
    70%
  • Mark Hamill
    16%
  • Jack Nicholson
    8%
  • Jared Leto
    5%
  • Cesar Romero
    1%

Stemmer i alt: 424

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 Geekalot 7 år siden

Stemte Jack, genså den her for nylig og taget i betragtning af hvor gammel den er ved at være, syntes jeg nu han leverede den bedste version af en joker. Ledgers joker var ikke rigtig en joker syntes jeg. Han præsentation var dog fænomenal.
Gravatar

#2 Deadpoolz 7 år siden

der er INGEN diskution her, Mark Hamill er og fucking bliver the Joker, hans stemmer ER the Joker, de andre er kun mildmådige jokere, ja selv alle "elskede" overspillede og virkelig uinderlige joker i Heath Ledger

Mark Hamill is the joker .
Gravatar

#3 Driver 7 år siden

Jeg genså også selvsamme Batman fra 1989 af Tim Burton, som jeg godt kan lide, men efter min mening, falder Jack Nicholsons Joker igennem idet, at vi i Burtons film får baggrundsviden om, at han hedder Jack Napier og var en mafiaboss' håndlanger. Det synes jeg dræber og fjerner al det fede mysterium, der er omkring ham. Der har igennem tiderne været forskellige baggrundshistorier for the Joker, men en rigtig og faktuel identitet, er han aldrig blevet tildelt, hvilket er fedt!
Det der har gjort ham til den bedste skurk er hans utilregnelighed, fordi man intet kender til ham udover, at han bærer klovnemake-up.

Heath Ledger vinder derfor stensikkert denne her for mig for sin portrættering i The Dark Knight.
Jeg husker stadig da jeg så den første gang i biografens mørke og han begynder at fortælle Gambol, hvordan han fik sine ar i munden:



Da han fortæller det om hans alkoholiserede far, tænkte jeg, ja okay, nu får man lidt forståelse for, hvorfor han blev til en psykopat.
Men senere i filmen, fortæller han så en komplet anden historie om, hvorfor han fik sine ar, hvilket gør at man kan tage ens førnævnte psykoanalyser og smide dem lige ud af vinduet:



GENIALT!

Hans tredje historie når han så ikke at fortælle, men på dette tidspunkt er man klar over, at han blot udstiller Batman og publikum i salen for en stor Joke, hvor man tror, man kan følge med, men det kan man ikke:



Han var et stort mysterium, der drev gæk med Batman og publikum hele filmen igennem, hvor jeg sad ude på kanten af sædet konstant under den bedste biografoplevelse, jeg kan mindes!

Heath Ledger er uden tvivl den bedste Joker efter min mening. Han er sågar den bedste superhelte-skurk set på film efter min mening! Ja, faktisk en af de bedste skurke, jeg har set på film overhovedet, hvis jeg skal være ærlig.

En fuldt fortjent Oscar til en fantastisk spillende Ledger i den med afstand bedste superhelte-film til dags dato! Hold op, hvor ville jeg ønske, at flere film gjorde så meget ud af både historie og karakterer, især skurkene.
Heath Ledger takes this one!
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#4 Driver 7 år siden

Deadpoolz (2) skrev:
der er INGEN diskution her, Mark Hamill er og fucking bliver the Joker, hans stemmer ER the Joker, de andre er kun mildmådige jokere, ja selv alle "elskede" overspillede og virkelig uinderlige joker i Heath Ledger

Mark Hamill is the joker .

At kritisere en Joker for at være overspillet og et ord, jeg gætter på skal betyde underlig(?), kan du forhåbentlig godt selv høre, hvor dumt og ironisk det lyder.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#5 Deadpoolz 7 år siden

[quote=Driver (4)][quote=Deadpoolz (2)]der er INGEN diskution her, Mark Hamill er og fucking bliver the Joker, hans stemmer ER the Joker, de andre er kun mildmådige jokere, ja selv alle "elskede" overspillede og virkelig uinderlige joker i Heath Ledger

Jo men tænkte heller ikke at såkaldte "filmfans" herinde ikke kender nogle af de bedre jokere.
Hvis du kigger på den måde Mark Hamill's stemme i nogle af de animerede film (tag f.eks the animated series eller den nye The Killing Joke), det er jokeren og de andre kan ikke nå hans måde at være jokeren på.
Men igen det er nok de fleste herinde som faktisk ved noget om de gode gamle batman serier eller skuespillere som har spillet rollerne enten på film eller i animerede serier, så din kommentar overrasker mig ikke.
Gravatar

#6 Driver 7 år siden

#5

Du er godt flabet og det halter også for dig at få dine sætninger til at hænge sammen og give mening og citere korrekt.
Men jeg kan da godt informere dig om, at jeg faktisk ejer både sæson 1 og 2 af Batman The Animated Series på DVD og selvom jeg holder af at se dem med dansk tale, fordi det nu engang bringer barndomsminder at høre Peter Aude som Batman, så har jeg også set nogle afsnit med engelsk tale og med Mark Hamill som Joker og jeg fornægter ikke Hamill noget, for han gør det godt. Det ændrer bare ikke på, at det giver nada mening når du skriver, at man kan overspille the Joker, når alt han gør og er til syvende og sidst er overspillet.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#7 Mads47 7 år siden

Mark Hamill hans down, hvis jeg tænker på Jokeren så er det hans stemme jeg høre.
Gravatar

#8 Sir_cumalot 7 år siden

Jacks joker var fin. Men nok mere Jack end egentlig Jokeren. Heath vinder med flere længder. En legende.
Gravatar

#9 Nicki52 7 år siden

Helt enig. Mark Hamill er den bedste Joker. Elskede ham i Arkham spillene og de animeret film.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"

Skriv ny kommentar: