• For høje priser
    31%
  • Kvaliteten af filmene
    29%
  • Manglende tilgængelighed på alle platforme
    15%
  • Netpirater
    12%
  • Streaming
    7%
  • Andet
    3%
  • For lidt i filmstøtte
    2%
  • Den samlede biografoplevelse
    1%

Stemmer i alt: 441

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#1 cain 8 år siden

Det er jo gang på gang bevist at pirater slet ikke er så stort et problem som industrien vil gøre dem til.. Desuden er antallet af pirater drastisk faldende efter ting som Netflix og Spotify er kommet til verden.

Spotify og Netflix har om noget bevist at folk ønsker nem tilgængelighed på en samlet platform

Jeg manglede især en valgmulighed der hed "manglende nytænkning"

Problemerne varierer vel også fra land til land og hvem du spørger. Spørger du branchen i DK bunder det jo altid i for lidt penge fordi de ønsker at kunstigt opretholde et produktionsniveau der simpelthen ikke er marked til og vil lave film ingen gider at se (bistandsmentaliteten). Spørger du "kunderne" får du nok et noget andet svar.
Gravatar

#2 Geekalot 8 år siden

Går ud fra Netflix går ind under filmbranchen, så jeg valgte Manglende tilgængelighed på alle platforme, Glæder mig til Bio film kommer samtidig på Streaming tjenesten :)
Gravatar

#3 ego fantastic 8 år siden

Den gamle opfattelse af netpirater, som bare downloader for at downloade ser jeg ikke som problemet.

Diskutionen vil jo altid falde tilbage på, om filmselskaberne helt relet set taber penge på dem, efter som det er halvsvært at bevise om de overhovedet ville være taget ind og se filmen eller købe den uanset om de downloaded eller ej.

Netpirater er noget filmbranchen selv direkte er med til at skabe i dag. Som jeg ser det, er det største problem manglende tilgængelighed, ikke på platforme, men i form a den super defrakmenterede måde ting bliver udgivet på.

Hvorfor skal jeg sidde og se på titler på min amerikanske Apple TV konto, som jeg ikke kan se på min danske. hvorfor skal jeg søge på TV serier på netflix, kun for at få at vide den sådan set er tilgængelig, bare ikke i Danmark. Det er ting som dette der får mig til at kigge en ekstra gang på tjenester som popcorn time osv. Ting jeg udemærket ved er ulovlige, men samtidige noget alle selskaberne selv kunne være med til at gøre noget ved. Pirateri kan ikke stoppes helt, men de har i det mindste mulighed for at gøre en aktiv indsats for at gøre noget ved problemet.

Denne form for pirateri ser jeg til gengæld som problemet, da den er direkte afledet af tilgængelighed, og derfor kunne stoppes med tilgængelighed.

Som #1 er inde på, så har Netflix og Spotify bevist at folk gerne vil betale, så længe servicen er i orden.
‎"My cock just passed away - I was wondering if I could bury it inside you?"
Gravatar

#4 Geekalot 8 år siden

Kim har du stemt ? eller var det dig der valgte for lidt film støtte ? hehe
Gravatar

#5 keen 8 år siden

Superhelte, remakes og prequels.

Eller ... det er nok mere mit største problem med filmbranchen. :P
Gravatar

#6 Joeyvind 8 år siden

Manglende tilgængelighed på alle platforme, er jo bare et udtryk for god konkurrence.

Tror det er ingen af delenene, men nok nærmere at ingen gider se 2 timer lange film længere uden at glo på deres smartphones.
"You can shoot my body full of holes but you can't kill the spirit of rock 'n roll Baby"..
Gravatar

#7 Giraffen 8 år siden

Kvaliteten af filmene der bliver vist og alle jer som proper sukker i kæften og ser den ene skodfilm efter den anden, for efterfølgende at begive sig ind på et filmforum som filmz og kritisere alle, der ikke gider rose Michael Bays sidste ladning gødning. De samme personer er så dem som stemmer på at "kvaliteten af filmene er for lav"... oh the irony.
Gravatar

#8 Den fede 8 år siden

ego fantastic (3) skrev:
Netpirater er noget filmbranchen selv direkte er med til at skabe i dag.


Ja da, helt sikkert, det er filmbranchen, der er skurken. Ikke dem der bevidst bryder loven. Absolut. Der er jo nærmest ingen måder i dag, man kan tilegne sig film lovligt. Tyveri er derfor helt i orden, filmbranchen tvinger os jo ud i det!
Gravatar

#9 Geekalot 8 år siden

#8 Vil til dels også give ham lidt ret, dog er vi enige om at det er forkert og det er tyveri. Men at hollywoods konstante pris stigning er uholdbart, og der er kun os til at betale prisen, derved opstår sådan noget som pirater. Du så dem ikke så meget dengang alle have penge til at se film. Tror til dels også at det er noget streaming selskaber vinder på er at folk får adgang til en masse til får penge idag, så de behøver ikke at "stjæle" længere.
Kan kun selv sige jeg syntes Biograf priserne er steget til alt for voldsomme beløb idag, og på grund af det har jeg frasagt mig 9/10 biograf besøg idag. Så hellere vente til det kommer på en af streaming siderne.
Dog er der stadig en gråsone for folk der gerne vil se tv serier. Det er stadig langt fra alle serier der er tilgængelige, men det skal nok komme.
Gravatar

#10 Kisbye 8 år siden

Den fede (8) skrev:
Ja da, helt sikkert, det er filmbranchen, der er skurken. Ikke dem der bevidst bryder loven. Absolut. Der er jo nærmest ingen måder i dag, man kan tilegne sig film lovligt. Tyveri er derfor helt i orden, filmbranchen tvinger os jo ud i det!

Netop. Nogle film er næsten umulig at anskaffe idag og her gør nogle trackere et stort stykke arbejde med at gøre dem tilgængelige. Nogle fremmer endda undertekst oversættelse, så man kan nyde film man ellers aldrig ville have kunne se.
De burde ikke jages, men hædres.

Men når vi snakker almindelig hollywood metervarer, så virker det på mig som om folk er lidt forkælede.
Her er der jo rig mulighed for at se filmene på lovlig vis, men som jeg forstår det, handler det om at man ikke gider vente et par måneder på at de kan købes eller investere i en biografbillet.

Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)

Skriv ny kommentar: