Gravatar

#1 Lord Beef Jerky 13 år siden

80'erne var en dejlig kitschet tid, og filmene havde bestemt en feeling man sjældent oplever mere. Men jeg har uden tvivl mange af de bedste til gode, så hvis i kan anbefale nogle, som man vel og mærke kan få fat i på DVD, vil jeg være meget glad. Her nævnes lige et par stykker, så i har en idé om hvad jeg går efter:

Jeg elsker de postapokalyptiske film, men har igen helt sikkert ikke set mange af de bedste. Jeg mangler New Barbarians, som sikkert bliver mit næste køb. Jeg er dog stor fan af film som Mad Max serien, 50 År Efter 3. Verdenskrig og Rats.

Komedierne er der rigeligt af. Her elsker jeg især Chevy Chases film og John Hughes' komedier og ungdomsfilm. Men alle forvekslingskomedier som Big og Like Father Like Son er også et hit. Blandt ungdomsfilmene vil jeg gerne selv anbefale den meget oversete Three O'Clock High.

Actionfilm er jeg kæmpe fan af Van Damme, selvom han ikke just har mange 80'er film bag sig. Schwarzenegger er også sublim, og jeg mangler helt sikkert en del Chuck Norris.

Ellers er det bare at skyde løs... jeg tror i har en idé om hvad det er jeg går efter, og jeg vil blive meget glad for nogle anbefalinger... i endnu højere grad hvis filmene kan skaffes billigt på blu-ray, men DVD er naturligvis også helt fint med mig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#2 filmz-Bruce 13 år siden

#1 Hvis du ikke har den endnu, så To Live And Die in LA, som er kommet i en fornem blu-ray udgivelse.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 Lord Beef Jerky 13 år siden

#2 Er den kitschet og over the top? Jeg har faktisk ikke set den, og har sært nok ikke hørt om den selvom instruktøren ikke er til at tage fejl af.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4 Yoda 13 år siden

Jeg har skrevet to indlæg på min blog, der centrerer sig om mine 80'er-favoritter.

Du kan tjekke dem ud her: KLIK
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#5 Lord Beef Jerky 13 år siden

#4 Du har bestemt fat i nogle fede film, men jeg har set dem alle. Dog fik jeg også en pludselig lyst til at gense Enemy Mine.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6 evermind 13 år siden

Enemy Mine er sej! :D
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#7 Yoda 13 år siden

#5-6

Ja, "Enemy Mine" er nok blandt Petersens bedste Hollywood-flicks!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#8 Lord Beef Jerky 13 år siden

#7 Der er sgu heller ikke så hård konkurrence =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#9 NightHawk 13 år siden

Kan varmt anbefale "Some Kind of Wonderful", som i mine øjne er en af John Hughes absolut bedste ungdomsfilm.

I den lidt mere useriøse afdeling er der en komedie som "Adventures In Babysitting" med en pur-ung Elisabeth Shue. Den er også ganske underholdende. :)

Hvis jeg sku' anbefale en film med Chuck Norris må det blive "Lone Wolf McQuade".
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#10 Lord Beef Jerky 13 år siden

Ingen af dem har jeg set, så der var lidt til indkøbet. Tak!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: