Gravatar

#1 Ryder666 8 år siden

Hej.

Jeg søger film med Bruce Lee der på dansk hedder kineserbanden.

Nogen herinde der kender original-titlen på den film?

Og er den udgivet på dvd??

På forhånd tak.
Gravatar

#2 Driver 8 år siden

Det kunne måske godt lyde som om, at du tænker på 'The King of Kung Fu' fra 1978 med Bruce Le. Bruce Le var blot en af en stribe kampsportsudøvere, der forsøgte at imitere Bruce Lee.

http://www.imdb.com/title/tt0062936/?ref_=fn_al_tt...

Det er jo relativt begrænset, hvor mange film, Bruce Lee selv nåede at lave, inden sin alt for tidlige død, desværre! Men de er allesammen mindeværdige og et kig værd, OGSÅ Game of Death, som jeg har et stort soft-spot for.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#3 Ryder666 8 år siden

#2 er ikke sikker på at det er den.

Spoiler-alert.
Mener at man følger ham som skuespiller
Og at han til sidst vist nok dør i sin seng.

Det er flere år siden jeg sidst har set den så husker ikke så meget.
Gravatar

#4 MystiskeMox 8 år siden

Det kunne være filmen over Bruce Lees liv, som så selvfølgelig ikke spilles af Bruce Lee.
Det er denne:
http://www.imdb.com/title/tt0106770/

Og ellers må du slå Bruce Lees film op på imdb det er jo ret nemt
Gravatar

#5 Ryder666 8 år siden

#4 jeg er ret sikker på at det ikke er den, desværre.
Ellers på forhånd tak
Gravatar

#6 Ryder666 8 år siden

Og mht til at slå Bruce Lee film op på imdb,
hjælper nok ikke meget , eftersom jeg kun kan huske den danske titel.
Gravatar

#7 Driver 8 år siden

'Bruce Lee The Man, The Myth fra 1976, slutter med, at han dør i sin seng, men den hedder ikke Kineserbanden på dansk, det er jeg til gengæld ret sikker på, at 'The King of Kung Fu' gør. Så jeg tror, du roder lidt rundt i titler og handlinger fra forskellige film. :-)

Ellers så prøv 'Super Dragon'. IMDB er din ven når det handler om den slags og nogle af dem, ligger også på YouTube i fuld længde.

Eller endnu bedre, se en af Bruce Lees egne mesterlige film!
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#8 Ryder666 8 år siden

#7 på den vhs jeg i sin tid havde, var titlen med ovenstående handling, kineserbanden.

Det kan i øvrigt være at jeg stadig har den på vhs hvis den ikke er gået tabt grundet flytning

Mener den var udgivet af filmlab med en af de store kassetter.

Jeg husker desuden at det var Bruce Lee på selve coveret.

Så hvis der er opstået forvirring med titler og medvirkede så er det nok fra filmlab at fejlen skal findes.


Uanser hvad, tak for svar.
Gravatar

#9 Ryder666 8 år siden

Jubii.
Jeg fik lige kigget efter i nogle flyttekasser og det viste sig at jeg stadig har filmen på vhs.

Har dog bestil den på dvd.

Men på vhs-coveret stod der kineserbanden: king of kung fu.

Der stod ikke Bruce Lee på forsiden af coveret.
Til gengæld stod der meget sparsomt at det var en film om mesteren selv.
Ikke engang et årstal var der at finde på bagsiden.
Men selve vhs' en er over 20 år gammel, så jeg håber ikke at båndet ikke er alt for slidt når jeg vælger at finde vhs-afspilleren frem. Medmindre jeg venter med at se den til dvd'en ankommer.



Gravatar

#10 Ryder666 8 år siden

#7
Har lige set de første par minutter af kineserbanden på vhs, hvor den engelske titel er super dragon, som du ganske rigtigt nævner. Kvaliteten af vhs'en er ret go, især man tager alderen i betragtning.

Tak for hjælpen og godt nytår.

Skriv ny kommentar: