Gravatar

#1 MMB 10 år siden

Hey Filmzere

Har fået lyst til at se film om opdagelsesrejser, ekspeditioner og lignende - helst biopics, men jeg er åben for det hele.

Her er nogle eksempler på film, der ville passe i kategorien:

Aguirre, der Zorn Gottes
1492: Conquest of Paradise
Dersu Uzala
Kon-Tiki
The New World

Kom gerne med flere!
Gravatar

#2 Ispep 10 år siden

Voyage film.

Jeg tænker lidt på:

Into the Wild
The Way Back
Alien
Prometheus

Men lidt svær definition.
Gravatar

#3 MOVIE1000 10 år siden

Rejsen til Jordens indre
Jorden rundt på 80 dage
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4 lyspunkt 10 år siden

På din opfordring googlede jeg lidt rundt og stødte på film om Ernest Shackleton, som var polarforsker.
Jeg har aldrig hørt om ham, men der er tilsyneladende lavet flere (tv)film om ham, bl.a. en med Kenneth Brannagh.

Lidt opslag fra Amazon UK
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#5 Ibankai 10 år siden

Lidt alternative svar nogle af dem, da de ikke decideret omhandler rejsen ind i et område hvor ingen har været før, men

The Beach
Apocalypto
The Cave
Europa Report
Pandorum
Gravatar

#6 MMB 10 år siden

Ja, det er primært film, der handler om udforskning af nyt land eller ekspeditioner, der har til formål at ændre på menneskets grundlæggende opfattelse af, hvordan det hele hænger sammen, som jeg er på udkig efter. Rumrejser ekskluderet.

Alle forslag er velkomne!
Gravatar

#7 MMB 10 år siden

lyspunkt (4) skrev:
På din opfordring googlede jeg lidt rundt og stødte på film om Ernest Shackleton, som var polarforsker.
Jeg har aldrig hørt om ham, men der er tilsyneladende lavet flere (tv)film om ham, bl.a. en med Kenneth Brannagh.

Lidt opslag fra Amazon UK


Godt bud!
Gravatar

#8 squid delicious 10 år siden

Udover dem der er nævnt kan jeg kun komme i tanke om Lawrence of Arabia, Fitzcarraldo og Master and Commander
"Do you smell it?....That's the smell of Bastards."
Gravatar

#9 rockysds 10 år siden

Den falder måske lidt udenfor, hvad du søger, men Herbert Pontings dokumentar "The Great White Silence", filmet i 1910-1912 og konfigureret til en film i 1924, om den Robert F. Scott-ledede Terra Nova-ekspedition til Sydpolen er et fascinerende værk.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#10 Kisbye 10 år siden

De her film er alle prisværdige:

Letter Never Sent (Neotpravlennoye pismo) - IMDb
The Red Tent (Krasnaya palatka) - IMDb
Dersu Uzala - IMDb
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)

Skriv ny kommentar: