Gravatar

#1 wiseguy 11 år siden

Jeg har lige købt mig et Samsung 46" TV LED UE46ES5505 til soveværelset. Samtidig har jeg så købt en Samsung Wireless LAN Adapter, som jeg har sat i USB røven på skærmen. Jeg har så konfigureret USB enheden og den kommer fint på mit lokale trådeløse netværk, men IKKE på internettet!!
Jeg har genstartet routeren og jeg har tjekket IP-indstillingerne på tv'et. Det er de samme som på fx min Ipad og Iphone, så jeg fatter ikke en bønne??
Hvorfor går den ikke på internettet, når den fint kommer på netværket?
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#2 davenport 11 år siden

Skal der mon en eller anden app til? Sådan er det tit på konsoller..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#3 TP-DK 11 år siden

Men den burde vel netop ikke have samme ip som din iPhone og iPad?

Min trådløse router giver da forskellig ip til min bærbar, ps3 og iPhone.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#4 The Insider 11 år siden

Måske du har et abonnement med et begrænset antal IP'er, så der kun kan være et begrænset antal udstyr på nettet samtidigt? Det havde jeg engang, så hvis jeg prøvede at logge på med flere enheder, gik de på mit eget, trådløse netværk, men røg ikke på nettet. Kontakt evt. din udbyder omkring det eller prøv at lukke nettet ned en times tid (altså slukke helt for routeren), lukke dine computere og så nøjes med at tænde tv'et bagefter, når du tænder routeren igen.
War. War never changes.
Gravatar

#5 wiseguy 11 år siden

TP-DK (3) skrev:
Men den burde vel netop ikke have samme ip som din iPhone og iPad?

Min trådløse router giver da forskellig ip til min bærbar, ps3 og iPhone.

Selve IP'en er identisk pånær de sidste 3 cifre, men DNS og alt det andet er helt identisk, så det virker mystisk?


The Insider (4) skrev:
Måske du har et abonnement med et begrænset antal IP'er

Det tænkte jeg også selv på, så jeg prøvede at smide min Iphone af netværket, det hjalp heller ikke :-(

Hmm jeg må ha' fat i TDC
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#6 The Insider 11 år siden

#5, Det tænkte jeg også selv på, så jeg prøvede at smide min Iphone af netværket, det hjalp heller ikke :-(

Men igen - det kan godt tage en time eller to, før IP'erne bliver fornyet på netværket, så det hjælper ikke, hvis du lige smider iPhonen af og så prøver kræfter med TV'et. Sluk routeren helt, lad den stå slukket en time eller to, tænd den igen og sørg for, at kun TV'et får lov til at gå på nettet (altså, iPhone ikke er på netværket og computeren er slukket), så kan du i hvert fald se, om det er dér, problemet ligger :-)

Hvis du kan få adgang til din routers indstillinger, kan du også tvinge den til at frigive og forny IP-adresserne. Det kan min i hvert fald.
War. War never changes.
Gravatar

#7 wiseguy 11 år siden

#6 ok det ska afprøves (når alle ungerne ka' undvære nettet) ;)
thx for input :o)
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#8 Kisbye 11 år siden

Hvilken IP adresse får den?
Hvad er det nøjagtigt for en router du har?

Hvis den starter på 169.254, er det en autonet IP og er ugyldig.
Får den for eksempel en IP som starter med 192.168, så er den gyldig og betyder at routeren har kunne tildele en IP adresse (Hvis DHCP er aktiveret).

#6
Du burde være nok blot at tage strømmen fra den i nogle sekunder.
Ellers er det da en god ide, det du beskriver. Så finder han da ud af om det er fordi der begrænsninger på hvor mange der kan være på.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#9 wiseguy 11 år siden

Kisbye (8) skrev:
Hvilken IP adresse får den?
Hvad er det nøjagtigt for en router du har?


192.168 osv
D-Link DIR-615

Har ikke fået afprøvet det med at ha' routeren nede i et par timer - glemte at slukke den da jeg gik i seng, forsøger igen i aften.

Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#10 wiseguy 11 år siden

Så har jeg haft routeren nede i 5 timer - stadig samme problem!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

Skriv ny kommentar: