Gravatar

#1 frankdrebin 10 år siden

Hej Filmzere! :)

Jeg har fået til opgave at finde en bærbar computer min far..

Jeg har ikke den store forstand på det, men håber at nogen af jer kan hjælpe mht. kvalitet osv. Tænker selv at det måske skulle være en IBM eller en Lenovo, da jeg har det indtryk at det er noget der bare virker hver gang.

Bærbaren skal bruges til erhverv, så den skal være i orden og fungere uden tingel-tangel programmer man skal slås med. Derudover skal den køre Windows, og må gerne være med den store officepakke samt et antivirusprogram.

Prisniveauet ligger på max 15.000,-
Gravatar

#2 Slettet Bruger [624981170] 10 år siden

15.000 kr. er langt over målet, det kan sagtens gøres meget billigere, hvis han ikke har større krav end Windows og Office. :)

IBM producerer ikke computere længere, den produktion er overgået til Lenovo, men deres business-bærbare er kram.

Har han nogle andre krav? Batteritid, vægt, skærmstørrelse, skærmopløsning, skal Office-pakken indeholde alt, eller er den mindste pakke ok?
Gravatar

#3 frankdrebin 10 år siden

#2 Tak for det hurtige svar! :)

Jamen, selvfølgelig behøver den ikke veje et ton. Batteritiden må også gerne være sådan at den kan bruges on/off i løbet af en dag på vejen. Men tror han tænker at han vil have en omformer i bilen så den kan lade op der.

EDIT:

Med andre ord, batteritiden må gerne være til den gode side!


Skærmstørrelse tænker jeg 15" :)

Officepakken skal være den store hvor publisher også er inkluderet! :)

15.000 er også bare sat som maks han vil bruge på det.. Han har meget lidt forstand på det, og jeg har ikke ret meget idét jeg ikke rigtigt har fulgt med de sidste 5-6 år på computer fronten.
Gravatar

#4 Slettet Bruger [624981170] 10 år siden

http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-thinkpad-ed...

http://www.edbpriser.dk/baerbar/lenovo-thinkpad-ed...

Nap en af de ovenstående. Den primære forskel er processorhastigheden på de to, Office ligger på den i forvejen, forstået på den måde, at man skal købe en licens for at åbne for det - I kan evt. undersøge hos forhandleren, om der er mulighed for at tilkøbe præcis den licens, han har behov for, for at få Publisher, ellers kan I købe Office i løs vægt ved siden af.

Der ligger ganske sikkert noget anti-virus på, som han skal betale for - der vil jeg anbefale, at I afinstallerer der og installerer noget gratis i stedet, da de gratis løsninger er ligeså gode, som betalingsløsningerne og ofte bruger langt færre systemressourcer - AVG Free, Avast Free og Avira er blandt de bedst anmeldte. Jeg bruger selv Microsoft Security Essentials, hvilket har fungeret ganske glimrende for mig i årevis.

Computeren er født med SSD, Solid State Drive, der godt nok begrænser pladsen til 128 GB, men det er pengene værd, da computeren kører så meget bedre med sådan en sag.

4 GB RAM burde være ganske fornuftigt til "kontorbrug", ellers kan man udvide senere, da computeren kan tage op til 16 GB og det er virkelig sjældent, at man får brug for så meget.

Skærmopløsningen er også fornuftig på de to, hvilket afgjort er en af de største irritationsmomenter på mange bærbare, nemlig at opløsningen er for lav, når man skal lave et eller andet seriøst.

HP og Dell leverer også nogle fornuftige business-bærbare, hvis de to ovenstående ikke frister. :)
Gravatar

#5 frankdrebin 10 år siden

#4 Mange tak for din hjælp!

Mht. til specs på de 2, virker de til at være nogle ordenlige maskiner, så jeg tror jeg foreslår ham E531-modellen. Har du nogen erfaring med nogen af de forhandlere der står på listen?

Gravatar

#6 Slettet Bruger [624981170] 10 år siden

Jeg har handlet hos laptops.dk, computersalg.dk, merlin.dk og proshop.dk, uden problemer. Ellers kig hos Trustpilot, for at se folks erfaringer med dem. :)
Gravatar

#7 Slettet Bruger [624981170] 10 år siden

Jeg kan i øvrigt se, at computersalg.dk har Office Professionel 2010 og 2013 på dansk i løs vægt, hvilket åbenbart er versionen, der indeholder Publisher, så I kan evt. overveje at købe derfra, måske lige tage en snak med dem først, det er jo ikke umuligt, at de har noget rabat at tilbyde.
Gravatar

#8 Highland Park 10 år siden

Jeg kan varmt anbefale dig at handle hos Føniks Computer. De har en butik i både Århus & København og tilbyder gratis forsendelse med GLS.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#9 frankdrebin 10 år siden

Mange tak allesammen for de gode råd! Jeg kigger videre på det :)
Gravatar

#10 dyg 10 år siden

Jeg anbefaler også gerne Føniks!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: