Gravatar

#1 MadMartigan 10 år siden

Hej Alle

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe.

Jeg har aldrig rigtig været tilfreds med mit Airplay, som jo kører over Apple TVet, det hakker i det. Også selvom jeg kører med kabel fra MacBook til Router.

Så nu vil jeg have en ledning, fra MacBooken direkte i fjernsynet, og så er spørgsmålet, om nogen kan anbefalde nogle? Eller er det billigest bare ok?

Har set på dem her.
http://www.av-cables.dk/soeg/?efter=mini+display+h...

Mvh. Stix
I'm your huckleberry...
Gravatar

#2 Slettet Bruger [1882690082] 10 år siden

Billigst er ok - når der er tale om overførelse af et digitalt signal og hvis man holder sig under cirka fem meter, er der ingen forskel på at købe et billigt eller dyrt kabel, når vi taler billedkvalitet.

Der kan så være noget omkring kvaliteten af stikkene og hvor smidigt kablet er, men selv dér, er et dyrt kabel ikke en garanti for, at man får noget ekstra lækkert.

Kort sagt: køb det billigste. :)
Gravatar

#3 MMB 10 år siden

#1

Skal du have kabel, adapter eller begge?
Gravatar

#4 MadMartigan 10 år siden

#2 Super tak. Så hvis det var dig, så ville du købe det her, eller et der er kortere?

http://www.av-cables.dk/mini-displayport-til-hdmi/...

#3 Det jeg linker til, skulle gerne være begge dele?
I'm your huckleberry...
Gravatar

#5 Slettet Bruger [1882690082] 10 år siden

#4 -

Hvis du har behov for, at det er fem meter langt, så bare køb det, det skulle sagtens kunne klare jobbet. :)

Ligesom det er gældende med netværkskabler og andre kabler, der transporterer data digitalt, kan afskærmning og den slags spille ind. Max. fem meter er typisk en meget god tommelfingerregel, når det kommer til HDMI-kabler, hvor man kan købe dem, uden at bekymre sig om den slags og skal man bruge noget der er længere, kan det måske betale sig at købe noget i en anden/dyrere kvalitet.
Gravatar

#6 MadMartigan 10 år siden

Mange tak.

#4
Hvis det havde været dig, vil du så have investeret i en bedre router, eller et kabel, for at få det op på tv´et uden nogle former for dårlig signal eller hakken?
I'm your huckleberry...
Gravatar

#7 Slettet Bruger [1882690082] 10 år siden

#6 -

Jeg har ingen praktisk erfaring med AirPlay og Apple TV, så det kan jeg ikke svare på. :)
Gravatar

#8 amlb13 10 år siden

Jeg ville anbefale dig at kigge mere på din forbindelse. Det skulle fungere gnidningsfrit uden WLAN-kablet. Eventuelt, alt afhængig af alderen på dit Appletv, så ring til AppleCare og få one-stop rådgivning.

Det kunne også skyldes hvor kompatibel din computer er - Hvilken genration er henholdsvis din Mac og AppleTV?
Gravatar

#9 MadMartigan 10 år siden

Jamen jeg har et Apple TV 3 og en Mac Book Pro fra 2011. Og så har jeg en iPhone 4S, + iPad 2 og det hele går ikke godt nok igennem Apple Tv´et.

Min Router er også fra ca. 2010-2011 og er en D-link, som kostede ca. 800,- dengang.

Det er bare det med at købe en ny Router, det ved jeg jo ikke om det vil gøre det bedre.
I'm your huckleberry...
Gravatar

#10 Kiksmann 10 år siden

Dit udstyr ser ud fra din beskrivelse til at være helt ok.
Jeg vil som der også tidligere er foreslået anbefale et opkald til Apple.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann

Skriv ny kommentar: