I USA begynder biograferne at gå tilbage til 2D. Men sådan bliver det næppe i Danmark og resten af verden. Det er nemlig kun i USA, at de for alvor er trætte af 3D.

Se også: Dansk biografkæde: Det normale for det unge biograf-publikum er 3D

Det er The Hollywood Reporter, der skriver, at på globalt plan er 56 procent af de digitale biograf-sale udstyret med 3D, imens det kun tæller 39 procent i Nordamerika.

Forklaringen er, at Hollywood har skuffet de amerikanske forbrugere med dårlig 3D-kvalitet:

”Kvaliteten her ikke været der. Og ikke kun kvaliteten, men også højere billetpriser har fjernet den gode vilje,” siger medie-analytiker Paul Dergarabedian.

Siden 2010 er det kun gået ned med 3D-indtjeningen i USA, hvor andelen af 3D-billetter ud af totalen er faldet fra 21 procent til 14 procent i 2016.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (7)
Gravatar

#1 Aragorn76 6 år siden

Jeg er sgu heller ikke til 3D........
Gravatar

#2 vclarke 6 år siden

Heller ikke mig
Gravatar

#3 Snipp 6 år siden

Det er sgu da ikke kun i USA??? Det er da over hele verden at folk er ved at blive trætte af det og specielt i Danmark blandt mine venner hører jeg negativitet omkring 3D. De fleste vil se det i 2D.

Dårlig artikel.
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#4 Benrok 6 år siden

"Det er The Hollywood Reporter, der skriver, at på globalt plan er 56 procent af de digitale biograf-sale udstyret med 3D, imens det kun tæller 39 procent i Nordamerika."

Hvis det er det de måler ud fra så kan jeg da godt forstå de får sådan et billede.


Alle biler får installeret dims så de højest kan kører 50km/t "SE! folk vil hellere kører langsomt"

håber virkelig de har andet at måle ud fra.
Gravatar

#5 Tsunamijhoe 6 år siden

Har selv været modstander af 3D i biografen,men efter jeg har fået det hjemme,er der enkelte film der faktisk bliver langt mere underholdende med 3D.
Det er så heller ikke på almindelig tv størrelse men 123" projektion,og der virker det altså rigtig godt. Har set de nye SW i 3D hjemme,og det er sgu fedt,i begrænset omfang,da brillerne bliver trættende at have på over tid.
Men,jeg vælger og valgte altid 2D i kommercielle biografer,for billedet er simpelthen for mørkt.. Var inde og se en af hobitten filmene i min lokale NF center,og man kunne slet ikke se hvad der skete på skærmen. Hjemme står det rigtig godt.

Jeg bruger en Sony VPL-65ES på en 123" Stewart CIMA lærred
Gravatar

#6 Justin 6 år siden

Det er da dejligt at nogle har indset at verden er mere end USA
Gravatar

#7 Mejse 6 år siden

#3 altså du kan jo ikke sige "det er ikke kun i usa" og så følge det op med "mine venner" medmindre du har en million venner selvføgelig :P

Skriv ny kommentar: