I Mike Mignolas tegneserier er Major Ben Daimio af japansk afstamning. Men til rollen som Ben Daimio i det kommende reboot af “Hellboy” blev hvide Ed Skrein castet. Nu trækker han sig fra rollen.

Se også: ”The Dark Tower”-instruktør: Hudfarve og køn betyder intet i fantasy

Det er Ed Skrein, der selv på Twitter forklarer, at han ikke vidste, at karakteren originalt er af japansk afstamning, da han sagde ja til rollen:

”Jeg accepterede rollen uden at vide, at karakteren i de originale tegneserier er af japansk afstamning. Der har været intens diskussion og forståelig frustration, siden det kom frem – jeg må gøre, hvad jeg føler, er det rigtige,” skriver Skrein.

Ifølge skuespilleren er det rigtige at undlade med fortsat ‘whitewashing’ af minoritets-karakterer, som det var tilfældet i “Doctor Strange” og “Ghost in the Shell”. Derfor skal “Hellboy”-produktionen nu finde en ny Ben Daimio.

”Det står nu klart, at det er vigtigt for folk, at denne karakter repræsenteres kulturelt præcist, og at ignorere det ansvar ville være at fortsætte en bekymrende tendens… Derfor har jeg besluttet at frasige mig rollen, så den i stedet kan blive castet korrekt.”

“Hellboy” får premiere i 2018.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (7)
Gravatar

#1 BlackJesus 6 år siden

Fedt og respekt for det!
Gravatar

#2 Geekalod 6 år siden

123
Gravatar

#3 kblood 6 år siden

Tja... det er vel fint at ville holde fast i det. Desværre så er det så folk der brokker sig over f.eks. at Iron Fist er hvid... men det er så hele hans historie, og jeg syntes egentlig at det Marvel mini-verse med Defenders og sådan ellers gør det ret godt på det område og sikre at der er Asiater osv. på det tidspunkter hvor det giver mening.
Gravatar

#4 Geekalod 6 år siden

123
Gravatar

#5 Star Trek fever 6 år siden

ok. Så er verden reddet.

Ironisk at dem der siger at alle er lige, himler op så snart det er en hvid mand der får en rolle. En sort mand i en hvid karakter, ville alle lovprise for sim mangfoldighed.
Get woke, go broke.

All lives matter.

Facts dont care about feelings

#CancelDisneyPlus, #JusticeforGina

"Jews were beaten in the streets, not by Nazi soldiers, but by their neighbours - even by children. I condemns all that Nazis did and stood for, but because history is edited, most people today don't realize, that to get to the point where Nazi soldiers could easily round up thousands of Jews, the government first made their own neighbours hate them simply because they were Jews. How is that any different from hating someone for their political views - left or right?"
Gravatar

#6 Justin 6 år siden

"The Dark Tower"-instruktør: Hudfarve og køn betyder intet i fantasy"

Men det betyder åbentbart en hel del i Tegneserier ?

Gravatar

#7 Mejse 6 år siden

#6 oven i købet hvad der må betegnes som en fantasy, tegneserie :P

Skriv ny kommentar: