I selskab med tre andre etablerede filmnavne – Charles Burnett, Owen Roizman og Agnès Varda – modtager Donald Sutherland i år en såkaldt Æres-Oscar.

Se også: Efter skandale-show: Jimmy Kimmel gentager rollen som Oscar-vært

Det er The Hollywood Reporter, der skriver, at Donald Sutherland d. 11. november vil få overrakt en Oscar for sin imponerende karriere som skuespiller.

En karriere, der underligt nok aldrig har kastet en Oscar-nominering af sig. Nu får han så en æres-pris som et stort plaster på det sår.

Den yngre Sutherland er nok primært kendt for at have medvirket i film som “MASH”, “Don’t Look Now” og “Invasion of the Body Snatchers”.

Som ældre skuespiller er det derimod roller fra film som “JFK”, “Space Cowboys” og “The Hunger Games”-franchisen, der gør Sutherland til en af sin generations mest respekterede skuespillere.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (6)
Gravatar

#1 Zabath 6 år siden

Velfortjent
Gravatar

#2 Geekalot 6 år siden

Helt fortjent:)
Gravatar

#3 Gorman 6 år siden

Ja meget fortjent. Hans bedste film er nok "I nålens øje" efter min mening
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#4 Gasivodo 6 år siden

"..are there any women here today?.."

'Life of Brian'(1979) = fra dengang, man GODT måtte... :-(
Gravatar

#5 Gorman 6 år siden

#4 ha ja, den birolle havde jeg lige glemt. Også ikonisk :-)
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#6 kblood 6 år siden

#4 Nå ja, det er nok også den rolle hvor jeg syntes han var bedst. Men han har godt nok også været med i mange film.

Skriv ny kommentar: