I 2004 lavede komikeren Anders Matthesen den flabede animationsfilm “Terkel i Knibe”. Nu vender han tilbage til genren. Og han tager flere af karakterene fra Terkels univers med i filmatiseringen af Matthesens egen børnebog “Ternet Ninja”.

Se også: Anmeldelsen af “Den Anden Side”

Matthesen har skrevet manuskriptet, ligesom han indtager instruktørstolen i samarbejde med Thorbjørn Christoffersen, der også var medinstruktør på “Terkel i knibe”. Derudover arbejder han selv på musikken til filmen, der altså er noget af et hjertebarn:

”Jeg havde længe haft lyst til at lave en ny animationsfilm efter ”Terkel i Knibe”, og pludselig virkede det oplagt at give mere liv til den ternede ninja. Det endte med, at ninjaen blev til en bog, og nu glæder jeg mig helt vildt til at kunne realisere den som spillefilm,” fortæller den populære komiker i en pressemeddelelse.

“Ternet Ninja” handler om drengen Aske, der går i 7. klasse. En dag vender Askes onkel Stewart hjem fra Thailand med en ternet ninjadukke i fødselsdagsgave til Aske. Men det viser sig, at det ikke er nogen helt almindelig dukke. Den er tværtimod både levende, dødsensfarlig og på jagt efter hævn.

Kendte karakterer som Stewart Stardust og Arne Nougatgren vender tilbage til det store lærred, ligesom hovedpersonen Aske faktisk er Terkels fætter.

“Ternet Ninja” får biografpremiere d. 25. december 2018.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (3)
Gravatar

#1 Nagash 6 år siden

Giver det ikke også næsten sig selv at han er Terkels fætter, for Steward var jo også Terkels onkel :D

Kan han holde humoren fra Terkel, så er jeg dælme klar :P
Gravatar

#2 Squeszh 6 år siden

Nagash (1) skrev:
Giver det ikke også næsten sig selv at han er Terkels fætter, for Steward var jo også Terkels onkel :D



2 personer kan nu godt have samme onkel, uden at være fætre. :)
Gravatar

#3 Nagash 6 år siden

Kommer an på definitionen af onkel. Hvis det er mosters/fasters mand, så ja. Men rigtig mange har det med at kalde morbror/farbror for onkel og så er man jo fætre :)
Og gør Terkel ikke netop det? Mener da bestemt Stewart skulle forestille at være Beathes (Terkels mor) bror :)

Skriv ny kommentar: