Optimismen omkring streaming-tjenesten Netflix er tårnhøj. Aktien er rekord-meget værd – nu skal pengene ud at arbejde. Netflix forventer at øge indholds-budgettet til i alt otte milliarder dollars for 2018.

Se også: Aktionærerne elsker ny plan: Netflix vil sætte prisen op

Det er The Hollywood Reporter, der skriver, at Netflix nu øger indholds-budgettet markant.

I 2017 forventes budgettet at lande på seks milliarder dollars, hvilket altså øges med 33 procent til 2018, så det ender på otte milliarder dollars.

Pengene skal blandt andet bruges på 80 film, der eksklusivt skal få premiere på Netflix i løbet af 2018.

Budgettet stammer fra en fremtidig prisstigning for Netflix-abonnementet på 10 procent – i første omgang kun i USA.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (66)
Gravatar

#1 kblood 6 år siden

Ja, det var nu godt nok også en kæmpe stigning af indhold der kom i Januar, og så tilføjer de hele tiden en del. Jeg syntes ikke jeg føler mig specielt begrænset af at være på den danske Netflix nu.

Jeg tror deres forretnings strategi er lidt ligesom Amazons, at ikke have et mål om overskud men simpelthen sætte pengene på arbejde med det samme og hellere have underskud end overskud hvis det betyder at man kan holde sig foran konkurrenterne. Det er da ekstra risikabelt, men det er da også en meget aggressiv strategi der nok skulle kunne holde konkurrenterne ude eller fra at få fodfæste.
Gravatar

#2 Mejse 6 år siden

#1 bestemt, problemet er nok bare at Amazon er Amazon :P tror ikke det er dem man skal holde en "hvem kan tåle at have størst underskud" konkurrence med....netflix har jo i forvejen en voldsom gæld og laver ikke overskud, så selvom deres aktie stiger er det ikke noget de kan blive ved med, hvilket jo også er grunden til prisstigning.
Gravatar

#3 The_Corrector 6 år siden

Det lyder sgu godt. Følger pt. med i Star Trek Discovery, og må sige jeg er dybt imponeret over hvor flot den er lavet. Der er overhvoed ikke sparet, sæson 1 har 15 episoder, og hver episode har kostet mellme $8 - 8.5M, hvilket er ca. 120 – 127.5 millioner dollars (ca. 760 – 800 millioner kroner.). Det er satme ikke små øre for en serie. Håber den bliver succesfuld nok til, at man vil forsætte en sæson 2, for indtil nu er den rigtig god :)
Gravatar

#4 Mejse 6 år siden

#3 men den er ikke lavet af netflix....selvom de nok har betalt en pæn sjat for at købe rettighederne, i de lande de nu engang har dem.
Gravatar

#5 Movie Daddy 6 år siden

#3 Må give #4 ret i hvad han siger. Den er en CBS Production ;)
Efter min mening er CBS dem som har de flest fede serier (Men det er jo bare mig)
Ser serier på deres site cbs.com ved brug af en free VPN og hvem har dog så brug for 3, 3+, tv2 osv.

Mejse (4) skrev:
#3 men den er ikke lavet af netflix....selvom de nok har betalt en pæn sjat for at købe rettighederne, i de lande de nu engang har dem.
Gravatar

#6 kblood 6 år siden

#2 Jo, men nu kan Netflix sikkert godt holde til at have Amazon som konkurrent og selvom Amazons streaming service ser ud til at være både god, have et godt udvalg og til en pris der er bedre end de andres, så er der vidst noget vej endnu før de kan vippe Netflix af tronen som de største. Det virker nu alligevel til at de har tænkt sig at prøve og med den pris og det udvalg har de da vidst lagt hårdt ud ind til videre.

Det er så bare det at mange jo har mere end et abonnement, og lige med Netflix og Prime som den vidst hedder hos Amazon så passer de to bare virkeligt godt sammen da de ikke overlapper særligt meget. Nu har jeg ikke Prime, men det er det indtryk jeg har fået når jeg ser hvad de reklamere med.

Så jeg tror nu ikke det er fordi Netflix har så meget at frygte der.
Gravatar

#7 Mejse 6 år siden

#6 helt enig der er mere end rigeligt plads til begge på markedet, var mere bare at netflix jo som sådan ikke er så finansielt godt kørende, selvom firmaet bliver mere værd, og at det er praktisk talt umuligt at slå Amazon i deres eget spil, så en anden taktik ville måske være smartere in the long run :)
Gravatar

#8 kblood 6 år siden

#7 Taktikken stopper jo kun med at virke hvis markedet er mættet eller at de gør det forkert. Den eneste anden taktik er jo sådan set at de prøver at malke kunderne og det vil betyde mindre eller det samme indhold for flere penge, det vil føre til færre kunder og er nok en farlig taktik på det marked. En måde de kunne gøre det forkert ville være hvis de bruger for mange penge, men målet er jo en et de hverken har profit eller underskud, så at det køre så tæt på nul som muligt, eller de kan jo sådan set godt tåle at få underskud så længe at de sørger for at deres værdi stiger lige så meget, eller mere end deres underskud går, men det er jo så nok risikabelt for dem, for hvis deres værdi er fejlvurderet, eller begynder at falde uventet, så har de sat sig selv op til at fejle.
Gravatar

#9 Mejse 6 år siden

#7 nu er stigende aktie værdi jo altså langt fra det samme som penge i banken, så nej man kan ikke bare have alt det underskud man vil, fordi ens aktie pris stiger :)
men siger ikke det er en forkert taktik, siger bare at nu længere det fortsætter nu større bliver Amazons fordel, for måske er netflix større på streaming markedet end primevideo, men Amazon har mange mange flere penge og flere muligheder, altså primevideo er jo for mange bare en del af at være medlem af amazon prime, ligesom deres twitch fordele og alt den slags, og tror bare at starte en spending war, med nogen der producere film og serier som en bonus for deres medlemmer, kan ende med at bide en i røven thats all :P
Gravatar

#10 kblood 6 år siden

#9 Nu er aktieværdi så vidst heller ikke specielt relevant her, for denne taktik kan netop gå imod det som aktieholdere ville ønske en virksomhed gør. Amazon kører det ikke på denne måde for at få deres aktier til at stige.

Så den værdi det kan ændre er virksomhedens værdi, altså hvor meget man vurdere den er værd. Aktieholdere vil helst gerne se et stort overskud og det skulle have indflydelse på aktieværdien, ikke så meget hvor meget selve virksomheden eventuelt kunne sælges for.

Skriv ny kommentar: