Det er Chris Hemsworth, der spiller Thor i Marvels MCU. Men det bør snart ændre sig til fordel for en kvinde. Det mener “Ragnarok”-kollegaen Karl Urban.

Se også: Comic-ekspert til Marvel: Hvide mænd og manglende kvalitet er problemet

I forbindelse med provoveringen af netop “Thor: Ragnarok”, hvor Karl Urban spiller rollen som Skurge, blev skuespilleren spurgt, om han gerne ser en kvindelig Thor. Det gør han:

”Jeg synes, at det er på tide. Jeg synes, det burde være sket for længe siden. Helt klart. Ja, jeg ville gerne se den film,” siger Urban ifølge MovieWeb.

Idéen kan måske lyder lidt alternativ, men hardcore Marvel-fans af tegneserierne ved, at siden 2014 har Thor været en kvinde, hvilket har vist sig at være ingen ringere end Jane Foster.

MCU-rollen som Jane Foster blev i de første to “Thor”-film spillet af Natalie Portman, der dog ikke medvirker i “Ragnarok”.

“Thor: Ragnarok” får premiere d. 26. oktober.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (12)
Gravatar

#1 Tsunamijhoe 6 år siden

lol,det er det mest platte jeg har hørt i nyere tid,og der gør det ikke bedre at de rent faktisk har gjort Thor til kvinde siden 2014..

Det siger mere om Marvel og det amerikanske samfund end noget andet.. Laver de ham om til en kvinde,er det helt slut med at se deres film, hvilket er meget tæt på alligevel med black panther som bare ser alt for kedelig, og alt for politisk korrekt ud.
Gravatar

#2 Lard Hanson 6 år siden

Hun har ret.
Gravatar

#3 Hive 6 år siden

Ja, vi har da virkeligt brug for en kvindelig Thor! Intet vil være mere relevant! KOM SÅ MED HENDE!

Jeg går ud fra, at en mandlig Wonder Woman også er på trapperne så?
Gravatar

#4 Nagash 6 år siden

Lard Hanson (2) skrev:
Hun har ret.
Kan du uddybe det lidt?
Gravatar

#5 Alex- 6 år siden

Dette, ligesom med hvad det ser ud til at være med Black Panther, er resultatet af at en stor del af befolkningen USA, stadig har et tosset forhold til minoriteter. For dem er det stadig ‘på tide’ med flere store kvindelige hovedroller. Det virker forkert for os i Danmark hvor ligestilling er så almindeligt at det nærmest er glemt. Ligeledes kan man også se hvordan kendte amerikanere gør et stort nummer ud af at springe ud som homoseksuel. Jeg kan personligt ærligt talt ikke være mere ligeglad, folk kan da have den farve eller seksualitet de har lyst til, men igen, ikke samme almindelige forståelse i USA.

Men vil dog lige nævne at det lyder som lidt af en mistforståelse her. Jane Foster kommer i besiddelse af de samme kosmiske evner som Thor, og kalder sig derefter Thor, hun overtager som sådan ikke den originale Thors eksistens, som jeg ser det.
Jeg så hjertens gerne Natalie Portman vende tilbage som Jane Foster og få superkræfter.
Gravatar

#6 Justin 6 år siden

Det har de prøvet med ghostbusters ....
Det gik vist ikke så godt
Gravatar

#7 Nagash 6 år siden

#5 - Hvis du kalder kvinder en minoritet igen, så kommer du ind i skabet! :-)
Gravatar

#8 Lard Hanson 6 år siden

#4 - Ja :) Jeg mente "han har ret". Tastefejl.
Og jeg kunne egentlig bare godt tænke mig at se dem lave noget andet end store mænd og mutanter, der smadrer ting. Ikke at der er noget galt med det, men forandring er altid spændende. Især når der tages chancer. Hvis det viser sig at være lort, så vender de nok tilbage til skabelonen, der virker. Men hvis de fortsætter i samme rille bliver folk også trætte af det, så det er jo nødt til at prøve nye ting af.
Gravatar

#9 Mejse 6 år siden

kan heller ikke se problemet i at Jane Foster snupper hammeren og kicker ass :)
kontrakter udløber, fase whatever slutter, der vil komme nye version af heltene og nye helte til, kan ikke se problemet i at en kvinde overtager en hammer, hvis en anden kan overtage en rustning eller et skjold.
Gravatar

#10 Alex- 6 år siden

Nagash (7) skrev:
#5 - Hvis du kalder kvinder en minoritet igen, så kommer du ind i skabet! :-)


Haha, det er sgu desværre en realitet i store dele af USA.

Skriv ny kommentar: