Hvis du er større og stærkere end de andre, så kan du bestemme. Sådan var det i skolegården, sådan er det i filmbranchen, hvor Disney bestemmer reglerne med barske krav til biograferne, hvis de vil vise “Star Wars: The Last Jedi”.

Se også: Box Office: “The Last Jedi” bliver ikke så populær som “The Force Awakens”

Den kommende “Episode VIII” er nærmest garanteret at ende på førstepladsen på årets Box Office. Og den efterspørgsel har Disney tænkt sig at malke.

Det er Wall Street Journal, der skriver, at Disney sætter ekstraordinært høje krav til biograferne, hvis de skal få lov til at vise årets mest ventede film.

Biograferne skal for det første acceptere, at i de første fire uger efter premieren skal “The Last Jedi” vises i den enkelte biografs største sal.

For det andet så tager Disney sig betalt med 65 procent af billetsalget, hvilket giver de ellers trængte biografer en mindre bud af billet-kagen.

“Star Wars: The Last Jedi” får dansk premiere d. 13. december.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (6)
Gravatar

#1 Tsunamijhoe 6 år siden

lol,så nu er filmselskaberne også begyndt at udhule biograferne.. De får det ikke nemt de næste år,især hvis andre selskaber også vil have større andel i billetsalget..
Jeg har undret mig over, hvorfor film selskaberne ikke selv står for hele fødekæden,fra produktion til fremvisning og salg,i stedet for at lade andre lukrere på deres produktioner..
Gravatar

#2 Johnny42 6 år siden

Uhh, store stygge Disney vil gerne tjene penge. Snup en tudekiks og kom videre biografer.

De leverede en fantastisk film med The Force Awakens, og en mindre god fan-fiction film med Rogue One, men hvis The Last Jedi bafre bliver næsten lige så god som TFA, har jeg ikke noget imod ovenoverstående krav.

Det der dog er værd at bemærke, er at der ikke står noget om 3D. Det betyder så forhåbentligt at Disney ikke stiller noget krav om at filmen vises i 3D, hvis biografen har mulighed for det. Det må så omvendt betyde at det er noget biograferne pådutter os, hvis vi vil se filmen i den største sal.

Ud fra de tider jeg har set, så bliver TLJ i minimum de første 2 uger efter premieren kun vist i 3D i den store sal. Hvis Disney leverer gode film, vil folk strømme i biograferne, og så er de i deres gode ret til at stille de krav, de kan, men hvorfor tvinger biograferne os til at se filmen i 3D? :-(
Gravatar

#3 Mejse 6 år siden

#2 gør de jo heller ikke, det er bare sådan det er hvis du vil i den største sal :)
Gravatar

#4 Justin 6 år siden

#1
Det kræver at man ligesom Nordisk Film har hele kæden
Gravatar

#5 Justin 6 år siden

#2
3D er bedre på et stort lærer
3D kan man tage ekstra for

Så det er da meget logisk at de helst vil fylde den største sal med 3D
Gravatar

#6 Tsunamijhoe 6 år siden

Justin (4) skrev:
#1
Det kræver at man ligesom Nordisk Film har hele kæden

Ligesom også det jeg skriver.. Det undrer mig at de store studier ikke for længst er gået ind på bio markedet.

Skriv ny kommentar: