Warner Bros. satser ikke kun på Oscar-nomineringer til “Blade Runner 2049”, “Dunkirk” og “Wonder Woman”. Nu udvides kampagnen med historiens største gyserfilm – remaket af Stephen Kings “It”.

Se også: ”It” er nu historiens største gyser: Går forbi “Eksorcisten”

Det er MovieWeb, der skriver, at Warner nu går helhjertet ind i Oscar-kampen for Andrés Muschiettis gysende hit-remake.

Warner Bros. kører kampagne i 14 kategorier for “It” – heriblandt i de store kategorier som Bedste film, instruktør, biroller, manuskript, fotograf og naturligvis for bedste effekter.

Og en god horror-film er bestemt ikke uden chancer til Oscars. Eksempelvis er “Ondskabens øjne” den seneste af kun tre film til nogensinde at have hjemført en såkaldt ‘Big Five’ fra Oscar-natten – altså Bedste film, instruktør, begge hovedroller og manuskript.

Andre gysende Oscar-film tæller titler som “Eksorcisten”, “Bram Stoker’s Dracula”, “Dødens gab” og “Rosemary’s Baby”.

Oscar-showet afholdes næste gang d. 4. marts.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (3)
Gravatar

#1 Geekalot 6 år siden

Hehe :) Den har vel kun reelt en chance for 1 max.
Gravatar

#2 Hr. Jensen 6 år siden

Den fortjener ikke én eneste, beklager. Ufattelig overvurderet film. Bedste effekter? CGI'en var, i hvert fald nogle steder, temmelig ringe - især i Georgie-scenen.
Gravatar

#3 Johnny42 6 år siden

Den ligger stadigvæk på min førsteplads over bedste film i 2017, så helt berettiget, hvis den bliver nomineret til bedste film. Alle de unge skuespillere gør det godt, men jeg håber at Sophia Lillis bliver nomineret til bedste kvindelige skuespillerinde. Af de film jeg har set, har hun uden sammenligning leveret den bedste kvindelige præstation.

En film jeg til gengæld synes er overvurderet, men som jeg frygter kan snuppe IT's plads i nomineringen til bedste film er Get Out. Det er en OK film, men karaktererne griber mig ikke på samme måde som tilfældet er med IT.

Skriv ny kommentar: