43 procent på anmelder-sitet Rotten Tomatoes gør seneste DCEU-udspil til en rådden omgang. Men “Justice League” løber alligevel med titlen som bedste holdfilm i DC Extended Universe.

Se også: Warner Bros.-ledelsen besluttede at forkorte “Justice League”

For selv om 43 procent bestemt ikke er godt, så er det markant bedre end de to andre holdudspil fra DCEU – nemlig “Suicide Squad” (26 %) og “Batman v Superman” (27 %).

De to solofilm rangerer internt stadig som de bedste. “Man of Steel” imponerer dog heller ikke med 55 procent, imens “Wonder Woman” med utrolige 92 procent er dronningen af DCEU.

At næsten halvdelen af de nordamerikanske anmeldere kan lide “Justice League” kan dog også udlægges som en sejr.

Således er Zack Snyders dystre stil blevet forenet med Joss Whedons lettere tilgang. Komponisten er blevet udskiftet, og ledelsen har beordret den skåret ned til to timer.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (6)
Gravatar

#1 Johnny42 6 år siden

Jeg har på fornemmelseen at jeg kommer til at hade denne film. For mig er det BvS der er den bedste DCEU film. Jeg ved godt det ikke er flertallets holdning, men smag er jo heller ikke noget demokrati. Man of Steel var en ok start, mn jeg manglede lidt i karaktererne. Wonder Woman er OK, men her var der en frygtelig tredje akt, samt de manglede at vise lidt mere af krigens rædsler. Man så tingene ske, men det greb ikke rigtig en som publikum. Den Oscar Vindende Suicide Squad var elendig fra start til slut, kun ganske få lysglmter med Jared Leto og Margot Robbie.

Hvem er det i øvrigt der har overbevist WB om at deres superheltefilm ikke må være mørke? The Dark Knight er ikke bare blandt de bedste superheltefilm, der er lavet, den er også blandt de bedste film, der er lavet. Logan er den bedste superheltefilm i år, på trods af, eller måske netop fordi den det meste af tiden ikke handler om at være superhelt, og den kan man vist heller ikke påstå er munter.
Gravatar

#2 Mejse 6 år siden

#1 ret sikker på de har overbevist sig selv, fordi deres film desværre har skuffet mange, og når det sker kigger man naturligt nok på de mere succesrige konkurrenter.

men nu er det jo altså heller ikke fordi at de er stoppet, med at være "mørke" eller at den humor vi har hørt så meget om flyder over, og det nærmest bare er en marvel film.
Gravatar

#3 Johnny42 6 år siden

Den eneste som den lettere tone passede på var Barry Allen. Ved de andre indfald blev jeg bare mere og mere frustreret som filmen skred frem, da tidligere handlinger ikke blev nævnt og der ikke var nogen som helst reflektion over dem, så 2 minutter efter var det fuldstædig glemt.

Gravatar

#4 Mejse 6 år siden

#3 uden at vide hvad der blev skåret fra, tror jeg bestemt den led under at være blevet 45 min kortere i sidste øjeblik.

humoren havde jeg nu ikke så stort et problem med, følte ikke den var anderledes end i de andre film, i sin mere tørre facon, at der var en smule mere gjorde heller ikke noget, hverken tilføjede eller fjernede noget af oplevelsen for mig.

Gravatar

#5 IDJFilmz 6 år siden

Har også lige været inde og se den. Jeg vil sige at de gjorde mange ting rigtig i denne film. Men der manglede klart dybde og substans, det virkede lidt som om den skulle leve op til en Marvel standard hvad angår humor. Den humor der var, var dog okay langt hen af vejen.
Men de 45 minutter som er skåret væk, kunne netop være blevet brugt på at give lidt mere karakter dybde og reflektion. Action and more action.. De må gerne blande det lidt...
Gravatar

#6 Aragorn76 6 år siden

Jeg synes helt klart at sitet Rotten Tomatoes i sig selv er rådden, og dem lytter jeg bestemt ikke til. De tager sig selv lidt for selvhøjtidelige og har tit mistet jordforbindelsen.

BvS fik også dårlige anmeldelser for deres biograf version, indtil deres extended version kom ud, så vendte anmelderne på en tallerken og syntes rigtig godt om den. Mon ikke det samme sker med Justice League;)?. Problemet med længden var, at de så hvordan det gik med Blade Runner 2049, og turde ikke satse.....men tit og ofte er det et dårligt sats i og med, at filmen ikke hænger ordentligt sammen. At folk ikke gider lange film er noget vrøvl, så længe de film er godt skruet sammen og giver publikum god underholdning.

Skriv ny kommentar: