Så er det officielt: Oscar prisuddelingen vil fra og med 2004 blive afholdt i februar, og ikke som nu i slutningen af marts.

Dette afslørede akademiets administrerende direktør Bruce Davis onsdag, da han fortalte til pressen at Kodak Teatret var booket til d. 29 februar 2004. ABC, der sender showet, har ligeledes givet tilladelse til flytningen.

Dette sker efter at der er sket en enorm stigning i de reklame-kampagner som filmselskaberne kører inden Oscaruddelingen for at få akademiets medlemmer til at stemme på deres film.

Dette håber akademiet nu bliver begrænset, for det burde jo handle om den bedste film, ikke den bedste kampagne.



Vis kommentarer (3)
Gravatar

#1 filmz-ntk 21 år siden

Og hvad så????????????
Gravatar

#2 Michael Andersen 21 år siden

Det var var også min første tanke, men kom på bedre tanker da en ven fortalte mig, om hvor dumt det var, at man skulle vente næsten fire måneder efter året udgang på, at se hvem det var der vandt.

Det var også derfor de største kandidater næsten altid først fik premiere sidst på året, fordi de havde en fordel i forhold til de film der f.eks havde premiere i Januar, næsten halvanden år før Oscaruddelingen.

Nu hvor man har flyttet uddelingen, er det vist mest fair for alle parter, filmene og seerne.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#3 filmz-ntk 21 år siden

jeg giver ikke noget for oscar, bare se Monster's Ball hvad var det????
Jeg kan ikke se hvad hun skulle bruge den oscar til og hvad gik den film ud på, jeg har brugt 2timer af mit liv jeg ikke får tilbage jeg kan kun sige TAK FOR DET!!!!!!!! SKOD FILM OG SKOD SHOW

Skriv ny kommentar: