Marvel Studios har gjort det fire gange. De to “Avengers”, “Iron Man 3” og “Captain America: Civil War” har alle solgt biografbilletter for over en milliard dollars. Den grænse har DC Films endnu ikke krydset – og de gør det næppe heller med “Justice League”.

Se også: ”Justice League” er rådden: Men ikke værste fra DCEU på Rotten Tomatoes

De første Box Office-prognoser på “Justice League” ligger nemlig lidt under “Batman v Superman” i forventningerne til det samlede globale billetsalg.

Batman v Superman” endte på 873 millioner dollars, hvilket endnu er det bedste billetsalg fra en DCEU-film. Og den blev ikke regnet for en succes – den magisk grænse er ved en milliard dollars:

”Forskellen imellem ‘love’ og ‘like’ kan være at bryde grænsen på en milliard dollars i globalt billetsalg,” siger medieanalytiker Paul Dergarabedian til CNBC.

For der skal sælges mange billetter, før “Justice League” giver overskud. DC-produktionen har kostet så meget som op mod 300 millioner dollars alene i produktions-omkostninger. Hertil kommer marketing og biografernes andel.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (4)
Gravatar

#1 Johnny42 6 år siden

Hvorfor i alverden bruger man 100 millioner dollarrs på CGI. Jeg bryder mig ikke om noget af CGI'en man ser i trailerne og tvivler på jeg vil synes bedre om det i filmen. Det føles som om det bliver en gentagelse af de 2 avengers film, hvor heltene kæmper mod nogle fantasivæsner, der ikke eksisterer i virkeligheden. Det bliver gabende kedeligt rimelig hurtigt, og der er ikke noget på spil.

Man lægger også ekstra pres på sig selv fra starten, da den med så astronomisk budget nærmest skal krydse 1 mia. dollars mærket(eller komme rimelig tæt på), for bare break even.
Gravatar

#2 Mejse 6 år siden

#1 nu ved jeg ikke lige hvor de 100 millioner dollars til CGI kommer fra, men det gør de jo tydeligvis fordi at de tror/håbede at den ville blive en avengers succes, deres andre film har jo også været dyre omgange så at tro det ville blive billigere når man samlede dem allesammen virker sært.

at de nok har været for optimistiske, kan man jo altid være bagklog med bagefter.
Gravatar

#3 Johnny42 6 år siden

Så fik jeg set denne crap-fest, og som det var tilfældet med trailerne så hadede jeg den CGI, der blev brugt så en masse spildte millioner for midt vedkommende. Det kan godt være de mener Justice League har en mere positiv/humoristisk tone, men jeg forlod i hvert fald biografsalen mere deprimeret end da jeg kom. Når man tænker på hvilke fantastiske karakterer der findes i DC universet og de så behandler dem på den måde.

Gravatar

#4 Aragorn76 6 år siden

Johnny42 (3) skrev:
Så fik jeg set denne crap-fest, og som det var tilfældet med trailerne så hadede jeg den CGI, der blev brugt så en masse spildte millioner for midt vedkommende. Det kan godt være de mener Justice League har en mere positiv/humoristisk tone, men jeg forlod i hvert fald biografsalen mere deprimeret end da jeg kom. Når man tænker på hvilke fantastiske karakterer der findes i DC universet og de så behandler dem på den måde.


Tja, når man går ind til en film med en fordom om, at den sikkert er dårlig, så bliver den også dårlig. Hvorfor gider du overhovedet at se de film, hvis du på forhånd forventer den er dårlig?

Skriv ny kommentar: