Fremtiden ser dyster ud for det DCEU, vi kender. For hvis “Justice League” flopper, så er DC Films klar med en plan B, der ændrer radikalt på fremtiden for det cinematiske univers hos DC.

Se også: ”Justice League” er rådden: Men ikke værste fra DCEU på Rotten Tomatoes

Det er The Ankler, der erfarer, at DC Films arbejder med flere scenarier for fremtidens DCEU, hvis ikke “Justice League” bliver en succes:

”Hvis ‘Aquaman’ bliver en succes, så får James Wan ansvaret for det hele. Måske gør de det til et ‘Wonder Woman’-univers.”

Hvis det er sandt, så vil et “Justice League”-flop sandsynligvis gøre Zack Snyder og Joss Whedon til DCEU-historie.

Derimod vil man i stedet satse på James Wan – hvis han får succes med “Aquaman” – måske en Matt Reeves, der laver “The Batman”.

Eller simpelthen satse alt på Wonder Woman på bekostning af Superman, Batman og alle de andre DC-helte.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (18)
Gravatar

#1 Pistolprinsen 6 år siden

Ja, med Ben Affleck som vores alle sammens Batman, så har de jo nærmest selv bedt om, at det univers skal gå ned ad bakke...
...og, det faktum, at alle DCEU film uden Ben Affleck er succesfulde, får åbenbart ikke Universal til at få øjene op!?!
Lidt trold er man vel altid :-)
Gravatar

#2 Bachone 6 år siden

Jeg synes nu Ben Affleck gør det fremragende som Batman, han passer fint til den rolle.

Jeg synes de skal fortsætte Justice League når alle karakterende har fået en solo film, det kan måske give et godt boost til JL. Og så må de jo benytte den instruktør der gør det bedst med solofilmene.

disse karaktere sammen er jo noget man har ventet på i mange mange år, så at droppe det er jo yderst skod.
Gravatar

#3 kblood 6 år siden

#1 Det må da vidst være en troll post :D
Gravatar

#4 spedisci 6 år siden

DCEU er et stort rod, der skifter retning konstant. MCU har altid haft en tydelig vision og retning.
Der ligger forskellen på succes og fiasko,

DC så, at Marvel tjente styrtende på deres helte. De sagde "det vil vi også", men overvejede aldrig hvordan det skulle gøres. Det er virkelig ærgerligt, for tegneseriegrundlaget er mindst ligeså velfortalt som Marvels og der er lige så mange interessante helte.
Gravatar

#5 kblood 6 år siden

#4 Ja, desværre har de bare ikke kunne finde den rigtige måde at gøre det på og har valgt at prøve at søge lidt i øst og vest.

Men med Justice League tænker jeg at den sikkert er okay i extended. Gider ikke en DC film hvor de har skåret vigtige dele væk
Gravatar

#6 Mejse 6 år siden

#5 uden at vide hvad de har skåret væk, da de reducerede den til 2 timer, vil jeg umiddelbart give dig ret, syntes det eneste der manglede, var mere karakter udvikling og information, da der jo bliver introduceret en del "ukendte" personer.

men syntes nu stadig biograf versionen er fornøjelig :) mangler bare lige prikken over iet
Gravatar

#7 Alex- 6 år siden

DCEU’s tilstand er et tydeligt tegn på “for mange kokke fordærver maden”. Kevin Feige er den største grund til MCU’s succes, så det kan tyde på at DCEU netop mangler den rette visionær bag roret, som vil kunne styre DC i den rigtige retning.
Derudover er DC også langt sværere at realisere for det moderne publikum, da dets helte er komplet usympatiske i forhold til Marvels. Det “almene publikum” er naturligt mere tiltrukket af karaktere med svaghedheder, som gør dem mere relaterbare. DC har så mange “Over Powered” helte at de er uinteressante at se på. Det er ikke tilfældigt at Batman klarer sig bedst i nyere tid, han er simpelthen bare mere tidsløs end de andre, derfor består DC’s faste publikum hovedsageligt blot af tegneseriefans og nyere fans af Batman.
Jeg er selv mest tilhænger af Marvel, men der er så meget godt DC materiale som, med den rette vinkel, sagtens ville kunne give Marvel kamp til stregen.
Gravatar

#8 jamiemsm 6 år siden

Et stort problem er også at DC er for kreative omkring karakterende, og mange af dem ikke bliver alt for comic book korekte lige som Marvels helte er på film. hvilket jeg syntes er meget ærgeligt, da jeg meget bedre kan lide DC comic books en Marvel :/
Gravatar

#9 kblood 6 år siden

#6 Ja, det er generelt en dårlig indgangsvinkel de har valgt syntes jeg. De burde virkelig have fulgt Marvel og sikret at alle karakterer fik en ordentlig introduktion. Det er virkeligt ikke nok at sige "jamen alle kender Batman" for det holder bare ikke rigtigt. Det er som at sige at alle kender Superman, men Superman plejede at være en af de meste "lyse" superhelte historier hvor folk aldrig rigtigt døde og Man of Steel viser så i stedet nok den mørkeste Superman nogensinde, hvilket jeg vil mene er ret vigtigt at få med for hvad så med Batman? Kan han gøres mørkere og hvilken indgangsvinkel er der til ham?

Jeg ser det simpelthen som dårlig fortæller stil. Der forventes at dem som ser den er fans eller bare skal tænke sig til det meste. Det virker ærlig talt noget amatør-agtigt.
Gravatar

#10 Mejse 6 år siden

#9 helt enig. DCEUs helt store problem, er deres univers opbygning, altså kan lide begge superhelte universer og især forskellene med det mere mørke og det mere lyse, men der hvor DECU virkelig burde have efterlignede Marvel var med univers/karakter opbygningen.

Skriv ny kommentar: