Det trækker op til en handel. Disney er dygtige til at købe sig til succes. Marvel Entertainment, Pixar, Lucasfilm og nu måske 20th Century Fox, der råder over filmfranchises som “Avatar”, “Deadpool” og “X-Men”. Det tyder på et salg.

Se også: Sony Pictures vil også købe Fox: Kan forene Venom med Deadpool

Det er Deadline, der erfarer, at Disney har sat fart på forhandlingerne om et køb af film- og tv-rettighederne hos 20th Century Fox.

Filmredaktør Mike Fleming hos Deadline sammenligner situationen med absolut tavshed fra Disney omkring et muligt køb med forløbet op til deres køb af Marvel og Lucasfilm.

Udsigten til, at Disney med et køb af Fox vil vokse til at dække en tredjedel af filmmarkedets billetsalg, vækker angiveligt ikke begejstring i den øvrige branche. Disney får for meget magt, lyder det.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (12)
Gravatar

#1 Squeszh 6 år siden

"...20th Century Fox, der ejer franchises som "Avatar", "Deadpool" og "X-Men".

De ejer ikke Deadpool og X-men. Det gør Marvel. Fox ejer blot film-rettighederne til dem.

Og uden at vide det, vil jeg gætte på, at James Cameron ejer Avatar IP'en. Men distibutionsrettighederne tilhører Fox.
Gravatar

#2 Morten Vejlgaard Just 6 år siden

#1 Da Filmz i udgangspunktet kun skriver om film, så burde det give sig selv, at der ikke henvises til tegneserierne? Jeg præciserer, så der ikke burde være tvivl.
Gravatar

#3 Snipp 6 år siden

Håber ikke de køber
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#4 Johnny42 6 år siden

Til dem der mener at alle marvel-karakterer bare skal tilbage til marvel, må så også være forberedt på at film som R-rated Deadpool og Logan aldrig ville være blevet en realitet, hvis Disney ejede rettighederne, da disse film blev lavet. Ligeledes ville vi heller ikke få næste års X-Men : New Mutants, i hvert fald ikke i den form, der lægges op til i trailerne.

Jeg håber godt nok at der kommer andre spillere ind køber dele af fox's rettigheder, så det hele ikke havhner hos Disney. Monopol er sjældent en god ting, og i dette tilfælde kan det betyde et fattigere udbud af film der produceres.
Gravatar

#5 SublimeKen 6 år siden

#4

Jeg er enig med dig i at r-rated film som Logan og Deadpool nok ikke var blevet en realitet, i hvert fald ikke lige foreløbig. Men du kan være sikker på at Marvel vil holde den r-ratede stil kørende, hvis de får rettighederne tilbage, efter de har set hvor stor en succes de er. Først og fremmest, så har Kevin Feige sagt at han ikke vil udelukke r-rated mcu film for ganske nylig, også skal du også tænke på at Disney gav os film som Pulp Fiction, gennem det ejede underselskab Miramax, og de kunne sagtens lave et r-rated underselskab til Marvel, som producerede r-ratede film. Til sidst så gav Marvel og Disney os Punisher og Daredevil gennem netflix, som er ti gange mere grafisk voldelige end Deadpool og Logan.
Gravatar

#6 Mejse 6 år siden

#4 jeg er lidt i tvivl om hvordan der kan være tale om nogen form for monopol....disney ejer ikke alle filmrettigheder, eller alle superhelte rettigheder, så der vil altid være mulighed for konkurrence, altså ikke monopol.
Gravatar

#7 Johnny42 6 år siden

Nogle studioer kan altså godt blive for store. Monopol betyder altså ikke at man skal sidde på 100%, men bare at man skal have en langt større andel af markedet end alle andre. Og hvis de gør det, så vil der være mindre konkurrence, og de behøver ikke være så kreative i deres ideer. Derfor vil det altid være at foretrække at de forskellige IP's ikke er placeret i et enkelt studio.
Gravatar

#8 Mejse 6 år siden

#7 monopol betyder at der kun er en udbyder af en vare, så jo man skal sidde på 100 procent.

resten er jeg som sådan ikke uenig i, det har bare intet med hvad monopol er at gøre :)
Gravatar

#9 Johnny42 6 år siden

Det er jo kun ord og betydninger. Man kan også kalde det at have en dominerende position på markedet og det er sjældent sundt uanset hvilken branche der er tale om.
Gravatar

#10 Alex- 6 år siden

Johnny42 (4) skrev:
Til dem der mener at alle marvel-karakterer bare skal tilbage til marvel, må så også være forberedt på at film som R-rated Deadpool og Logan aldrig ville være blevet en realitet, hvis Disney ejede rettighederne, da disse film blev lavet. Ligeledes ville vi heller ikke få næste års X-Men : New Mutants, i hvert fald ikke i den form, der lægges op til i trailerne.

Jeg håber godt nok at der kommer andre spillere ind køber dele af fox's rettigheder, så det hele ikke havhner hos Disney. Monopol er sjældent en god ting, og i dette tilfælde kan det betyde et fattigere udbud af film der produceres.


Det ved vi sådan set intet om. Disney kan sgu nok sagtens lugte pengene, og det vil de ikke sige nej til, desuden er Touchstone Pictures en del af Disney, og de stod bag film som Starship Troopers. En R-rating er intet problem for Disney.

Og tror næppe at nogen har interesse i at droppe New Mutants når den er lige på trapperne.

Skriv ny kommentar: