DC Films bliver konstant sammenlignet med Marvel Studios. Fordi MCU kom før DCEU. Nu sammenligner kommende DC-hovedrolle “Shazam!” med Marvels “Guardians of the Galaxy”.

Se også: I Kina dræber DC-heltene rivalerne fra Marvel på plakat for “Justice League”

Det er som bekendt Zachary Levi, der skal spille titelrollen som Shazam i David F. Sandbergs DCEU-film. En film, som Levi nu sammenligner med “Guardians of the Galaxy”:

”James Gunn og de andre bragte så meget hjerte og humor, det var en dark horse, som tog alle med storm, og jeg tror, at ‘Shazam!’ kan gøre det samme, fordi den ikke er Superman eller Batman eller Wonder Woman,” siger Levi ifølge ComicBookMovie.

Den store MCU-goodwill fik tilbage i 2014 mange Marvel-fans til at tage chancen med “Guardians of the Galaxy”, selv om Star-Lord og de andre ikke var så kendte som Iron Man og Captain America.

Spørgsmålet er så, om der er opbygget lige så meget DCEU-goodwill hos de mange DC-fans?

“Shazam!” får forventet premiere i foråret 2019.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (4)
Gravatar

#1 Snipp 6 år siden

De fleste tog jo chancen med Guardians of the galaxy, lige præcis fordi den fik så gode anmeldelser og var meget sjov i forhold til andre. Og inden GOTG kom frem, havde de jo opbygget et godt marvel univers, så folk gik jo "per automatik" ud fra den også ville blive god. Selvom man ikke havde hørt om Starlord og co. Men det var jo deres fællesskab, kombinationen af de 5 helte der gjorde det sjovt. At de var så forskellige og alligevel ikke.

Shazam er 1 mand (så vidt jeg kan se) - ved ikke om det kan skabe en så sjov film som GOTG. Men nu må vi se - håber da DC snart får nogle gode film smidt ud til os. Sidste DC film jeg synes var fed var Nolans batman triologi.
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#2 Johnny42 6 år siden

Det handler vel ikke om goodwill, men derimod at sælge filmen ordentlig og først og fremmest om at lave en god film. For mit vedkommende tror jeg at jeg tager et par års pause fra DCEU. De har brændt mig af for mange gange og nogle af cheferne har været mere interesseret i at tjene egne interesser frem for DCEU's. Men når Matt Reeves The Batman forhåbentlig kommer er jeg villig til at give dem en chance mere. Heldigvis har han vist fået skrevet ind i kontrakten at han har kreativ kontrol over filmen.
Gravatar

#3 Snipp 6 år siden

#2 Men Batman har man jo set så mange gange. De burde kigge på nogle andre helte i stedet så. Det ender jo med at blive det samme kedelige igen så. Ny helt, ny historie = ja tak!
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#4 Bachone 6 år siden

Hvor mange gange er Batman egentlig blevet rebootet efterhånden?


fordelen ved Marvel's Univers er at det ALTID er samme historie der fortsætter og ALTID samme skuespiller, hvis man kan lide Marvels film kommer man igen for man ved hvad man får, det kan næppe siges med DCEU, men håber da helt klart de får etableret sig.

Der må jeg så sige at kritikerne tager en del af æren for den ikke så store sucess (ka ik stave det ord!), hvis man ser på justice league på rotten tomatoes 40/81, så publikummet kan godt li den, men kritikerne kan ikke og sørger for en del bliver hjemme istedet for at se den.. Kritikere kan jo kun lide danske film og indie film, det er jo de bedste film i verden, millionfilm det er jo simpelthen noget pjat og er næsten altid en sikker fail for dem, kritikerne burde skiftes ud med en yngre generation som ikke er helt vildt begejstret over at se en mand kæle for en hest i en 2½ timers lang film.

nogle film er decideret "Brainless Action" og sådanne film skal komme engang imellem, men de bliver altid haglet ned for monsterne ser jo ikke realistiske ud?! hvordan ser det realistiske monster ud?

Hvis man vil se en superhelte film, så er det jo en superheltefilm man vil se, jeg synes generelt de er gode for "i like superheroes" batman vs superman var ikke den bedste film i verden, men den var værd at se for det var Batman og superman i samme film, FEDT! og wonder woman var nok klart den bedste oplevelse deri. Så 2 timer brugt for at egentlig bliver underholdt i 20minutter minder om så mange andre ting, og kan mange gange være det værd..

Måske det ender med at de på et tidspunkt filmatisere Lego's version af Batman.

ok det endte hvis ud i en brain meltdown, kan slet ik se det er ret meget relevant men trykker indsend alligevel.

Skriv ny kommentar: