Da George Lucas solgte Lucasfilm til Disney, så gav han også råd og idéer med videre om “Star Wars”-franchisens fremtid. Det gad Disney dog ikke lytte til. Men det burde de have gjort, mener Mark Hamill.

Se også: George Lucas er vild med “Rogue One: A Star Wars Story”

For selv om Lucasfilm under Disneys ledelse indtil videre er en stor succes med titler som “The Force Awakens” og “Rogue One”, så havde Luke Skywalker-skuespilleren gerne set George Lucas’ vision for “Star Wars” blive til virkelighed:

”Jeg ville ønske, at de havde været mere åbne over for hans vejledning og råd. Han havde en plan for Episode 7, 8 og 9. Og det var markant anderledes, end det de har lavet,” siger Hamill til Metro.

Mark Hamill anerkender dog også, at Disney har skabt uhørt stor succes for “Star Wars”-universet:

”Jeg vil ikke være en sur, gammel mand. Der var originalerne. Der var prequel-filmene. Det var George. Og nu har vi den næste generation. Og det ser ud, som om de er mere populære end nogensinde før.”

Star Wars: The Last Jedi” har premiere i dag.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (1)
Gravatar

#1 MystiskeMox 6 år siden

Nu kender jeg ikke Lucas idé med 7, 8 og 9 så det er svært at kommentere på det.
Det gode ved 7'eren og 8'eren er at vi har fået eventyret igen fremfor det mere politiske i ep. 1-3. Det negative er at historieskrivningen højest er middelmådig i Disneys udgaver og kunne være gjort meget bedre.

Og 8'eren er underlig når man tænker på hvad hele nr. 7 drejede sig om. Og den måde Luke udvikler sig er virkelig underlig (læs dårlig).

Skriv ny kommentar: