Først på ugen tog en utilfreds “Star Wars”-fangruppe ansvaret for den lave publikums-vurdering af “The Last Jedi” på Rotten Tomatoes. Det var et troll-angreb. Men det afvises nu af Rotten Tomatoes.

Se også: ”Star Wars Legends”-fans: Vi har angrebet RT-scoren på “The Last Jedi”

En gruppe vrede “Expanded Universe”-fans påstod ellers, at de havde fikset den lave rating med en række troll-angreb. Men det er ikke tilfældet – Rotten Tomatoes har styr på sikkerheden:

”Vi har adskillige hold, der håndterer sikkerhed, netværket samt eksperter i sociale databaser, der konstant overvåger anmeldelser og ratings for at sikre, at de er ægte,” siger en talsperson fra Rotten Tomatoes til Forbes.

Det så ellers mistænkeligt ud, da den anmelder-roste “The Last Jedi” blev vurderet som den dårligste “Star Wars”-film af brugerne på Rotten Tomatoes med kun 54 procent positive. Men den er god nok:

”De har ikke observeret noget usædvanligt med ‘The Last Jedi’… Alt er normalt, og vi ser ingen usædvanlig aktivitet.”

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (30)
Gravatar

#1 Mads47 6 år siden

Ja det skal de jo sige, det vil kaste dårligt lys på dem og deres rating system hvis de bekende at det var blevet misbrugt. Det vil være nemt at omgå den slags, forskellige emails, VPN osv.
Gravatar

#2 Michael2t 6 år siden

Der står "usdævanlig" på sidste linje :)
Gravatar

#3 Morten Vejlgaard Just 6 år siden

#2 Tak :)
Gravatar

#4 maialideth 6 år siden

Efter min mening er Attack of the Clones stadig den mest elendige Star Wars film til dato. The Last Jedi er desuden også langt mere "fresh" end The Force Awakens, der føltes mest af alt som et remake af A New Hope.

Mit primære problem med de nye Star Wars film er, at karaktererne føles ret flade og uinteressante. Der er ikke meget charme eller personlighed over nogen af dem. I den originale trilogi var Han Solo en scoundrel, Luke var rastløs og Leia var passioneret. 3PO var naiv og R2 var bindeledet mellem dem alle. For slet ikke at nævne Darth Vader, der er indbegrebet af en überskurk. Dette er kun taget ud fra A New Hope, altså én film til at definere karaktererne. Alt hvad de forsøger at fremstille Rey, Finn og Poe som, falder fladt. Kun Rey er tilnærmelsesvis interessant på grund af The Force og hendes bånd med Kylo Ren (der i øvrigt også er alt for rodet en karakter). Den mest interessante karakter i The Last Jedi er, efter min mening, hende admiralen. Hun var fandeme sej.

Når det værende sagt, synes jeg stadig The Last Jedi er en rigtig fed Star Wars film.
Long days and pleasant nights
Gravatar

#5 Sentrax 6 år siden

maialideth (4) skrev:
Efter min mening er Attack of the Clones stadig den mest elendige Star Wars film til dato. The Last Jedi er desuden også langt mere "fresh" end The Force Awakens, der føltes mest af alt som et remake af A New Hope.

Mit primære problem med de nye Star Wars film er, at karaktererne føles ret flade og uinteressante. Der er ikke meget charme eller personlighed over nogen af dem. I den originale trilogi var Han Solo en scoundrel, Luke var rastløs og Leia var passioneret. 3PO var naiv og R2 var bindeledet mellem dem alle. For slet ikke at nævne Darth Vader, der er indbegrebet af en überskurk. Dette er kun taget ud fra A New Hope, altså én film til at definere karaktererne. Alt hvad de forsøger at fremstille Rey, Finn og Poe som, falder fladt. Kun Rey er tilnærmelsesvis interessant på grund af The Force og hendes bånd med Kylo Ren (der i øvrigt også er alt for rodet en karakter). Den mest interessante karakter i The Last Jedi er, efter min mening, hende admiralen. Hun var fandeme sej.

Når det værende sagt, synes jeg stadig The Last Jedi er en rigtig fed Star Wars film.


Du synes ikke Kylo Ren er kompleks?
Gravatar

#6 Johnny42 6 år siden

Det er vel ikke særligt mistænkeligt, da de fleste anmeldere ikke forstår Star Wars, og alle de kæmpe plot-huller der er i filmen, samt det der er i modstrid med etableret canon, fløj lige over hovedet på dem.

Efter nu at have set filmen fire gange har jeg måske nu fundet ud af hvad mit største problem er. Det er hverken Canto Bight, som man kan spole over, når det kommer, og heller ikke Luke, hvor man kan komme med en forklaring på hans mærkelige opførsel i en bog, selv om dette skulle have været forklaret bedre i filmen og ikke i 3 hurtige flash-point. Sidste gang vi så ham kastede han sit lyssværd til side, fordi han er en jedi lige som hans far, og nu overvejede han at myrde Ben Solo i koldt blod, pga. hvad han måske ville blive til.
Yoda: Always in motion is the future, men lige pludselig er Luke overbevist om at Ben Solo vil blive ond og at han ikke kan vendes væk fra denne sti. Men som sagt kan det måske fixes i en canon bog.

Det største problem er faktisk hele galaksens tilstand. Demokratiet er blevet opbygget over 30 år, og fordi et enkelt af flere millioner stjernesystemer bliver ødelagt, så forsvinder hele den nye republik, ikke bare i løbet af uger eller måneder, men få dage. Og fremtidens rumslag bliver så også hurtigt uinteressante, med mindre de kommer med en god forklaring, der forhindrer lignende kamikaza angreb som det vi ser i TLJ.

I stedet for den underskriftindsamling om at fjerne den fuldstændig fra canon, ville jeg faktisk kunne bakke op om at den i stedet for blev degraderet fra en chapter-film til en A Star Wars Story, så vi kunne få en VIII, der i sin opening crawl fortæller, hvad der skete i TLJ, men med et tidshop på 3-5 år, der ville gøre det der skete i TLJ mere troværdigt. Det sker næppe, men forhåbentlig bliver IX god, og så vil jeg kunne se VII og IX som en duologi, med VIII i midten som jeg kan se ved særlige lejligheder.
Gravatar

#7 Mejse 6 år siden

#6 men er det ikke bare hele star wars universet i en nøddeskal ? jeg mindes da ikke at de tidligere film, var fuld af logik og gode forklaringer og plothuls fri ? altså syntes stadig det er underholdende film, men tror altså folk forventer for meget af dem, bare fordi det er star wars, for alle de der problemer føler jeg da også de tidligere film havde, og så ved jeg ikke helt altså......føler ikke at han bare ud af det blå lige pludselig ikke troede han kunne blive god, han smug kiggede jo i hans hjerne, og blev super scared, havde 2 svage sekunder men ombestemte sig hurtigt.....føler du selv at luke skywalker aldrig før har haft svagheder og tvivlet på ting ?
Gravatar

#8 Lauzzy81 6 år siden

Jeg synes bestemt også det var en underholdene film og føler ikke det var den værste af dem! Man kan vitterligt ikke forstå at man har en film-franchise hvor der kan bitches så meget! Husker tydeligt da prequel-trilogien udkom, der bitchede folk over den ikke mindede om den originale trilogi!

Så kommer Force Awakens, så er den gal igen, denne gang minder den om de gamle film, men folk ser den som et "remake" af A New Hope! Så kommer The Last Jedi, så er den gal igen, fordi den ikke minder om de gamle film i tonen osv, altså hvad fuck!

Jeg synes det var skønt at se noget "nyt", vi får en film som er lidt mørkere end Force Awakens, men tilføjet lidt ekstra humor.

Er bestemt ikke enig i alle plothullerne i filmene og at de ignorer nogle ting, så kan godt forstå at folk er utilfredse! Men forhelvede det er Star Wars, de har aldrig været perfekte film, måske af undtagelse af Empire :)
Gravatar

#9 Geekalod 6 år siden

for mit vedkommende kunne the last jedi nemt være en perfekt Star Wars film. manuskriptet skulle der arbejdes lidt med så der ikke er så mange plothuller. ca halvdelen af vittighederne skulle skæres væk og den sidste halve times tid skulle gemmes til næste film.
Gravatar

#10 Mads47 6 år siden

Johnny42 (6) skrev:
Det er vel ikke særligt mistænkeligt, da de fleste anmeldere ikke forstår Star Wars, og alle de kæmpe plot-huller der er i filmen, samt det der er i modstrid med etableret canon, fløj lige over hovedet på dem.


Jeg er lidt nysgerrig på hvad du mener med plot huller? Hvad er det der modsiger filmens plot eller tidligere film? Ja alle film har plot huller, men vil ikke sige denne film har kæmpe "plot" huller, i hvert fald ikke i forhold til alle andre Star Wars film.

Jeg har hørt folk sige at det er et plot huld at Luke har sit Grønne Lightsaber i the Last Jedi, fordi han smider det på The Second Death Star. Men det er også noget vrøvl, da man kan se det i Lukes bælte når han vender tilbage til Endor.

Johnny42 (6) skrev:
Det største problem er faktisk hele galaksens tilstand. Demokratiet er blevet opbygget over 30 år, og fordi et enkelt af flere millioner stjernesystemer bliver ødelagt, så forsvinder hele den nye republik, ikke bare i løbet af uger eller måneder, men få dage.


Ja det er fordi The New Republic regering var på Hosnian Prime som blev udryddet sammen med resten af Hosnian systemet. Hvis en Atom bombe udslettet Washington DC ville det amerikanske system også falde sammen. Så det er klart at der uro og et kæmpe magtvakuum i Galaxen efter hele demokratiet forsvinder. Plus The New Republic demilitarisert sig selv efter The Battle of Jakku hvor The Empire ophørte. Det er derfor at der overhoved er en Resistance og hvorfor de er så lille gruppe.

Synes et del af problemet ligger i folks forhold til Luke, de sidste 34 år opbygget Luke i deres hoved. Han gik fra at være et menneske til en Legende, en ide, et ultimativt forbillede på godhed. Hvilket self er noget vrøvl, Luke er et menneske, ja han er ekstrem stærk i the force. Men folk tror kun hans force abilities har udviklet sig de sidste 3 årtier og ikke hans personlighed. Det at gøre ham menneskelig igen, gøre ham sårbar, træt og fortvivlet, gør at han bliver interessant igen.

Det er også derfor at Yoda scenen er så forbandet vigtig i forhold til Luke og hans kamp med hans indre demoner

Heeded my words not, did you. Pass on what you have learned. Strength, mastery, hmm... but weakness, folly, failure also. Yes: failure, most of all. The greatest teacher, failure is. Luke... we are what they grow beyond. That is the true burden of all masters


Hvis Luke ikke havde rykket sig personligt eller var splittet i hans handlinger, så ville han ikke være en skid bedre en Yodas Jedi Ordre, som var blevet blinde på dem selv og ude af takt med the force.

Skriv ny kommentar: