Det er få film forundt at få topkarakteren seks stjerner på Filmz. Ni premierefilm fra 2017 scorede absolut top i biograf-året, der gik. Her er de.

Se også: Årets Filmz: Disse film fik kun én stjerne i 2017

Ikke overraskende er der gyserfilm at finde blandt de udvalgte efter et historisk godt år for horror-genren. To nye og så den første opsætning i Danmark af den originale amerikanske udgave af “Ondskabens hotel” fik fuld plade på stjerne-skalaen.

Også et 3D-gensyn med “Terminator 2” klarede cuttet sammen med action-braget “Free Fire” og musical-braget “La La Land”.

Danmark markerede sig også på den eksklusive liste med Fenar Ahmads “Underverden”, som både tog anmelderne og publikum med storm.

Her er årets 6-stjernede filmoplevelser:

Nocturnal Animals
Underverden
La La Land
The VVitch
Free Fire
It Comes at Night
The Big Sick
Terminator 2: Judgment Day 3D
The Shining (The original extended US version)

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (7)
Gravatar

#1 Gorman 6 år siden

Så free fire for et par dage siden. Synes den er ok, men dog ikke til 6 stjerner. Min vurdering vil være på 4 stjerner.
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#2 Kaversmed 6 år siden

Har Ikke dem alle på listen, men It Comes At Night er godt nok en af de dårligste film, jeg har set i år.
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...
Gravatar

#3 Gorman 6 år siden

Er til gengæld enig i nocturnal animals og la la land er helt i top. Big sick skal jeg snart have set.
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#4 Geekalot 6 år siden

Her er hvert fald en liste jeg kan sige jeg ikke har set en eneste af :) Men 2017 har ikke været året jeg har været for god til at få set film i :/
Gravatar

#5 Johnny42 6 år siden

It Comedy at Bight får 6 stjerner? Hvor er IT? Af de film jeg har set er det både den bedste gyser 2017, faktisk også over de sidste 10 år, men det er også den bedste film i 2017.
Gravatar

#6 Johnny42 6 år siden

It comes at night*
Gravatar

#7 Kaversmed 6 år siden

Lejede lige The VVitch i går - har længe gerne ville se den, og denne liste mindede mig lige om det. Super film, der tør dvæle ved billederne og stemningen. Den formår desværre ikke helt at forløse den uhygge, den hele vejen igennem får opbygget, men på den måde undgik den også at blive alt for kliché hen imod slutningen, som så mange gysere ofte bliver. Dejlig forfriskende gyser.

5/6 stjerner
Ripley: These people are here to protect you. They're soldiers.
Newt: It won't make any difference...

Skriv ny kommentar: