For sjette år i træk topper “Game of Thrones” fra HBO listen over de serier, som netpiraterne var mest vilde efter at se i det forgangne år. Derimod er der ingen serier fra Netflix.

Se også: Netpirat deler “Deadpool” på Facebook: Nu risikerer han tre års fængsel

Det kan man tolke på to måder. Enten laver Netflix ikke serier, som netpiraterne gider at se. Eller så betyder den globale simultan-release fra Netflix netop, at deres serier bliver set ganske lovligt.

Her er de ulovligt mest downloadede serier fra 2017:

1. Game of Thrones
2. The Walking Dead
3. The Flash
4. The Big Bang Theory
5. Rick and Morty
6. Prison Break
7. Sherlock
8. Vikings
9. Suits
10. Arrow

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (11)
Gravatar

#1 Noznatation 6 år siden

Sjovt at se at den listen ikke har serie som bliver vist på dag 1 på deres fungerende streaming service som fx alt orginalt fra Netflix. (Jeg tæller ikke HBO med, da deres streaming service simpelthen er så udtåligt ringe at selvom jeg faktisk betalte til den da der var GoT stadig så mig nødsaget til at downloade afsnittene istedet)
Gravatar

#2 Gridlock 6 år siden

#1 Både netflix og HBOs streaming kvalitet er ufattelig ringe.
Der bliver betalt for 4k HD Ultra, men det billede jeg for på min computer skærm er ringere end det jeg ville ha fået fra en alm blueray.

Så problemet er ikke med min Skærm.

Dog skal både HBO dog ha ros for at de serier de viser bliver vidst samtidig over hele verden.
Netflix egne serier er også fine dog fortjener den danske udgave kritik for og mangle mange af seasonerne af de serier de har.

Grim og Once Upon A Time mangler begge de nyeste seasoner.

Jo vidst jeg kan leve med at de venter til hele seasonen er vidst før de uploader den, det er en del af Netflix´s præmis.
MEN at der går nærmest et år hvis ikke mere før vi ser den nyeste season glem det.
Gravatar

#3 Mejse 6 år siden

#2 det er ikke fordi at de vil uploade hele sæsoner samtidig, det er fordi de ikke har lov til at uploade før sæsoner er blevet vist, sikkert i dansk tv eller noget :)

de har masser af serier hvor der kommer et afsnit om ugen.

og problemet er nok mere med din internet forbindelse :)
Gravatar

#4 aeries 6 år siden

Kunne man forestille sig, at folk også downloadede de serier som ikke bliver vist på Netflix og HBO (eller som kan streames, men som#2 nævner, ikke i nyeste sæson)?

Jeg har både HBO og Netflix men savner ofte serier i nyeste afsnit. Der kan jeg udmærket forstå hvorfor folk vælger at finde dem andetsteds (ikke at det på nogen måde retfærdiggør piratkopiering eller illegale downloads). Men var serierne tilgængelige fra starten på en streamingtjeneste, så er jeg helt sikker på at piratkopiering ville dale. Ikke forsvinde, men dale.
"Target that explosion and fire!", Hikaru Sulu, Star Trek VI: The Undiscovered Country
Gravatar

#5 Mejse 6 år siden

#4 jeg kender folk der gør lige præcis det
Gravatar

#6 Geekalod 6 år siden

det er sq ret imponerende at betale for 4k hos HBONordic nu når de ikke understøtter formatet. mht netflix skal man huske at opgradere sit abonnement til 129 pr mdr og at ikke alt udsendes i 4k og at ikke alt 4k er bemærkelsesværdigt bedre end almindelig hd. jeg kan dog flere steder se en tydelig forskel så der må være noget du gør forkert, gridlock.
Gravatar

#7 Morten Vejlgaard Just 6 år siden

Gridlock (2) skrev:
HBO dog ha ros for at de serier de viser bliver vidst samtidig over hele verden.


Så entydigt er det ikke helt med HBO, der har en noget mere indviklet struktur globalt set end Netflix, der kan sende eksklusivt indhold ud til hele verden på én gang - læs mere her om HBO: http://hbowatch.com/which-countries-is-hbo-availab...

Gravatar

#8 Noznatation 6 år siden

#2 Nu streamer jeg kun i HD - men det fungere aldrig ordentligt fra HBO når serier lige er udkommet (sikkert pga. serverne er under et stort press) og deres app er håbløs, den har dog vist i 2017 fået chromecast - hvilket de så også var de sidste til at opnå...

Det er ikke fordi jeg mener alt er fantastisk hos Netflix - deres vpn blocking m.v. betyder fx at jeg skal slå mit fra hver gang jeg vil bruge deres service, og en serie som Dirk Gentlys... udkom da vist også en uge før i USA end i Danmark.
Anyways - det ville bare overraske mig meget, hvis ikke serier som fx Stranger Things eller Oitnb ville ligge højt på denne liste, havde det ikke være fordi man kunne se dem på samme tid på Netflix, som de kunne anskaffes andetsteds.
Gravatar

#9 Bishop 6 år siden

#1
Har aldrig oplevet problemer med HBO's app, heller ikke når jeg sad klar til at streame GOT på premieredagen.
Men ville ønske at HBO kunne tilbyde en offline funktion som Netflix gør på noget af deres materiale, det kunne måske fjerne noget af presset på deres servere når serier som GOT har premiere.
Gravatar

#10 kblood 6 år siden

Jeg har nu ikke haft mange problemer med HBO.. men der har da været nogen alligevel. Med Netflix er der næsten aldrig problemer. Nogle gange er kvaliteten noget lav, specielt lige i starten, men der er ikke problemer med at der stoppes med at afspille. Jeg har ikke prøvet at streame 4K, da jeg ikke har noget at se det på eller et abonnement der tillader det alligevel. Det stiller jo også kæmpe krav til Internet forbindelse og hvor god forbindelse der så er til hvor end man streamer det fra.

Jeg vil også mene at en af de største årsager til at Netflix ikke bliver downloaded ulovligt er fordi det er en service hvor man oftest har afsnittet med det samme på Netflix, specielt de mest populære serier som så også oftest er deres egne og derfor ikke har nogen TV aftale de skal vente på.

Skriv ny kommentar: