“Slender Man” er på vej. Gyser-fænomenet fra internettets afkroge får sin egen spillefilm. Men det sker på bekostning af en virkelig tragedie – og det er usmageligt, mener far til slender man-knivstikker.

Se også: Første trailer: Internet-fænomen får egen gyserfilm i “Slender Man”

For tilbage i 2014 blev to piger på 12 år inspireret af denne internet-skabte boogeyman til at knivstikke en jævnaldrende pige 19 gange.

Derfor mener Bill Weier, far til den ene knivstikker, at det er direkte usmageligt, at Sony Pictures nu er på vej med en film om denne slender man:

”Det er absurd, at de ville lave sådan en film… Jeg er ikke overrasket, men det er ekstremt usmageligt. Det eneste, den gør, er at forlænge den smerte, som disse tre familier har været igennem,” siger Weier til The Hollywood Reporter.

Sony Pictures har ingen kommentar i sagen.

“Slender Man” får dansk premiere d. 17. maj.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (51)
Gravatar

#1 Snipp 6 år siden

Så fik han også sit medielys - Der er da utallige af film omkring katastrofer, mordere, krige osv. Så kan ikke lige se hvorfor det skulle være forkert at lave en film om slender man.
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#2 Mejse 6 år siden

#1 tja nok fordi din datter ikke lige har fået en dom for at myrde en anden på grund af netop slender man :) det er okay at vise lidt medfølelse for andre you know :)

når det så er sagt, så har jeg heller ikke et problem med at filmen bliver lavet, men igen det er jo heller ikke min datter.
Gravatar

#3 Nagash 6 år siden

Så fordi tre familier er berørt af en tragedie, så må man ikke lave en film? Hvor mange film skulle så ikke lige holdes tilbage?

Og nu er filmen heller ikke baseret på de tre piger. Den er baseret på et fænomen som to af de piger åbenbart lod sig inspirere af. Undskyld, men det er sgu faderens piveri der er usmagelig.
Jeg af da virkelig ked af, at din 12-årige datter vælger at dræbe en anden pige. Men undskyld, en 12-årig kan muligvis ikke se de fulde konsekvenser af sådan en handling, men de ved dælme godt, at det ikke bare er forkert, men også meget forkert. Så den eneste familie jeg egentig rigtig har ondt af, er ofrets.
Men heller ikke det skal holde en film tilbage.

Folk får sgu altid ondt i røven af alt muligt i dag, og forventer hele verden også kan føle deres smerte og hjælpe dem med at få det stoppet.
Gravatar

#4 Mejse 6 år siden

#3 kan ikke helt se hvordan det er usmageligt at føle, at noget der har berørt ens liv så markant blive filmatiseret er trist, men er da helt enig i at det ikke burde stoppe filmen, finder det dog ligeså usmageligt at folk ikke kan forstå han måske ikke syntes det er fedt.

det er okay med en smule forståelse ;)

men igen burde bestemt ikke stoppe filmen, men at fordømme folk for at være kede af den bliver til, omstændighederne taget i betragtning, er nok det eneste usmagelige ved det her, og så selvfølgelig hvis han bare gør det for 15 min of fame, men kender ham ikke så det vælger jeg ikke at dømme ham for :)

og ja der er folk der får ondt i røven over alt muligt idag, både berettiget og uberettiget, men dem der dømmer alt og alle for at være triste over noget, er ligeså stort et problem, det er bare de to ekstermer, der forstærker og dyrker hinanden, så lad os være lidt moderate i stedet for ;)
Gravatar

#5 Nagash 6 år siden

#4 - Nu siger jeg jo netop heller ikke, at der er noget usmageligt i, at han bliver påvirket af filmen. Jeg siger det er usmageligt, at han piver til hele verden om filmen. Sådan nærmest som et "hav ondt af mig, for Sony er så onde".

Men hvorfor skal det overhovedet ud, at han er ked af den film? Hvad rager det offentligheden? For filmen handler ikke om de 3 piger. Det handler om et internetfænomen. Det er hele pointen. Det har INTET med de piger at gøre.
Gravatar

#6 Mejse 6 år siden

#5 tja for ham har det noget med pigerne at gøre, og jeg kender ikke historien bag, men kunne forstille mig at en form for journalist har opsøgt familie medlemmerne og spurgt, fordi det er "gode" nyheder.
Gravatar

#7 Snipp 6 år siden

#2 Medfølelse??? Skal jeg føle for en morders familie? Folk på 12 ved godt det er forkert at myrde og utroligt man kan være så "dum" at falde for et internet fænomen. Som #3 så godt skriver det, så har jeg også kun ondt af ofrets familie. Der er intet usmageligt i det. Filmen kommer jo ikke til at handle om pigerne men om slender man.
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#8 Mejse 6 år siden

#7 tja nu er det jo ikke morderens familie der har myrder nogen, plus pigerne viste sig at have nogen diagnoser, der gjorde de var mere tilbøjelige til at tro på ting, så tjooo forkert ja da, men hvis man tror alle man kender bliver straffet hvis man ikke gør det fordi man er syg tja.

som sagt sagde jeg ikke det var usmageligt, jeg sagde jeg godt kunne forstå han følte det var :) men interessant, du mener man er uskyldig til man er dømt, men du dømmer hele hendes familie som nogen der ikke fortjener medfølelse, yderst interessant.

ting er ikke rigtig så sort og hvidt som du gør det til :)

jeg siger ikke nødvendigvis man skal syntes det er syndt for famlien, siger bare at man måske burde sætte sig ind i at der er en grund til han er ked af det, nej filmen handler ikke om familien, den handler om et internet fænomen, som de var "dumme" nok til at tro på som du siger (selvom de var syge ikke dumme) som han nok føler bliver spredt og gjort til noget stort og godt, og det mener han er ufedt fordi at det er et internet fænomen som splittede 3 familier, siger som sagt ikke at filmen ikke burde blive til, eller at han har ret, bare at det er okay at sætte sig ind i andres situation før man dømmer dem :)
Gravatar

#9 Snipp 6 år siden

#8 Tjaeh hvis pigerne fejlede noget psykisk så var det jo nok ikke slender mans skyld vel. De havde nok gjort det i forbindelse med noget andet. Men sket er sket.

Jeg dømmer ikke hele hendes familie, men de ved det allerede det er forkert og forældrene skulle have opfanget noget hvis pigerne opførte sig mærkeligt. Men selvfølgelig synes jeg det er synd for familien at de skal rammes på den måde. Men føler ikke med dem hvis faderen skal beskylde "slender man" for noget hans "dejlige uskyldige piger" har gjort. Jeg ved godt ikke alt er sort og hvidt og ved ikke lige hvad du mener med "som jeg gør det til"? Dømmer ikke nogle, men synes det er latterligt at han går imod denne film - det er det jeg diskuter.
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#10 Mejse 6 år siden

#9 har aldrig påstået det var slendermans skyld, men kan du slet ikke på nogen måde sætte dig ind i at faren måske føler sådan, især når traileren kommer et par uger efter dommen er faldet ? som sagt syntes ikke filmen burde stoppes, kan bare godt forstå han ikke ligefrem syntes det er fedt, og tror ikke helt du forstår dig på deres type forstyrrelse hvis du tror "de nok havde gjort det i forbindelse med noget andet" sådan fungere det ikke rigtigt.

siger ikke engang du skal mene det er slendermans skyld, bare prøv et øjeblik at sætte dig ind i andres tankegang, er det totalt langt ude at faren ikke er fan af slenderman ?

Skriv ny kommentar: