I 2012 skød og dræbte James Eagan Holmes 12 biograf-gæster til en midnatsvisning af “The Dark Knight Rises”. Holmes, der efter sigende kaldte sig selv Jokeren, sårede yderligere 70 gæster. Siden den begivenhed har Christian Bale ikke kunne få sig selv til at se sin sidste film som Batman.

Se også: Christopher Nolan: “Dunkirk” er inspireret af “The Dark Knight Rises”

Det er ellers ikke, fordi Christian Bale ikke gerne vil gense afslutningen på “Dark Knight”-trilogien, men tragedien i byen Aurora hænger for Bale uløseligt sammen med den film:

”Desværre har jeg ikke været i stand til at se filmen siden dengang på grund af tragedien i Aurora. Jeg har ikke kunne se den uden at tænke på det. Jeg ville elske at kunne gøre det en dag,” siger Bale til podcasten Happy Sad Confused.

“The Dark Knight Rises” blev også afslutningen på Christian Bales karriere som Batman, der blev overtaget og aktuelt spilles af Ben Affleck.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (23)
Gravatar

#1 Snipp 6 år siden

Det var da godt nok mærkeligt - hvordan kan han stadig associere massakren med filmen? Det er hvad 5-6 år siden, og vi andre har glemt alt om det. Han kunne se The Dark Knight, selvom Heath Ledger døde af selvmord? Det må da være mere trist, fordi han arbejdede så tæt med Heath Ledger. Se nu at få set den film, det er en fin afslutning.
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#2 [ikke godkendt bruger] 6 år siden

[Denne bruger afventer at blive godkendt til at deltage i diskussionen.]
"I love the smell of napalm in the morning..."
Gravatar

#3 Mejse 6 år siden

#1 der er jo også en voldsom forskel, på at heath ledger begik selvmord og flere, døde og blev såret på grund af en film de gik ind og se, som han har lavet og gjort sit bedste for at få folk til at se, hvor imod at han kendte ledger, men havde jo som sådan ikke noget med det at gøre.....det er som om du ikke helt forstår, at hvad der gør dig ked af det, griner jeg af og hvad der gør børge fra børgestrup ked af det, griner du af, and so on, folk forstår og håndtere og føler forskelligt for forskellige ting.
Gravatar

#4 Snipp 6 år siden

#2+3 Nej men han har set filmen, så går jeg ud fra at han også burde kunne se the dark knight rises. Selvfølgelig er det jo ikke det samme - synes bare det vil være mere trist at en af hans kollegaer (ven?) begået selvmord. Det vil ihvertfald påvirke mig mere end en massakre af random mennesker (som er tragisk!). Jeg ved jo selvfølgelig ikke hvordan Bales psyke er og han er en af mine ynglings skuespillere. Kan dog godt føle ham, men som sagt så er det ved at være 5-6 år siden, og måske burde han trække en dyb vejrtrækning og få set den - evt. med konen/vennerne. Synes det er synd han ikke får set afslutningen på en ellers mega fed triologi.
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#5 Mejse 6 år siden

#4 vi er enige om at han burde se den, på en måde føler jeg også det hylder ofrerne, at han slår sin frygt i fjæset, meeeeeeen det er jo lige "det ville ihvertfald påvirke mig mere" delen der er afgørende, aner ikke hvad der ville påvirke mig mere, og gør du vel som sådan heller ikke, men der er folk jo forskellige, og man kan sige teoretisk set ved vi jo ikke om han overhovedet kunne lide ledger, og så er det jo også lige den del flere år siden, det er vel nærmest 10 år siden, så måske han bare er færdig med at bearbejde det, der kan være tusind grunde, og ingen af os er i en position til at dømme nogen af dem som gode eller dårlige eller underlige :)
Gravatar

#6 Snipp 6 år siden

#5 Enig i alt det du skriver - Det er også tragisk når det sker at en skuespiller dør eller en massakre i en biograf - det er jo noget vi ikke kender til her hjemme i lille Danmark. Men dejligt vi er enig i at han skal se filmen, hvilket var hovedpointen med den her diskussion :) Håber da om nogle år at han kan gøre det.

Folk var jo nærmest helt oppe at køre over at Heath Ledger blev jokeren, men han beviste dem det modsatte - at han sagtens kan spille en sindsyg psykisk morder og synes helt klart at han gjorde the dark knight så meget bedre (6/6).
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#7 Mejse 6 år siden

#6 helt bestemt :)

kommer selvfølgelig an på hvem der eventuelt ellers havde spillet jokeren, men må ærligt indrømme at hans joker, i min verden er det der gør filmen super god i stedet for middelmådig.

hmm der er en del overraskelser i de der batman film :) heath ledgers joker, ben afflecks batman, og sikkert flere der har overrasket positivt, og generelt omvendt den massive shitstorm de blev mødt af da de blev annonceret :) det er altid rart
Gravatar

#8 Geekalod 6 år siden

igen handler det om empati. ikke alle mennesker er ens. hvis han ikke kan se filmen uden at få associationer til massakren, kan jeg slet ikke se hvordan vi andre skal spille smarte og dømme ham og sige “se nu din frygt i øjnene, kammerat”. måske fungerer det for jer men det gør det jo så tydeligvis ikke for bale.
Gravatar

#9 Mejse 6 år siden

#8 tja nu udtaler du dig jo om noget du ikke ved :) vi ved ikke om han har prøvet, eller om han har haft andre ting han ville først, eller bla bla bla :) og jeg kan sagtens have empati for at han har de følelser, og samtidig føle at han burde se filmen, uden at sige det ville gøre ham godt, men bare konstatere det er hvad jeg syntes, og helt uden at spille smart :)

empati er jo ikke at være enig, men at forstå, og jeg forstår ham godt føler bare stadig at det ville ærer ofrene mere hvis han så den, og hvem ved måske ville han have det anderledes hvis han gjorde :)
Gravatar

#10 Geekalod 6 år siden

hvad er det jeg ikke ved?

Skriv ny kommentar: