Det er ikke alle “Star Wars”-fans af det tidligere “Expanded Universe” – nu “Legends” – der har tilgivet Disney for at ændre canon efter overtagelsen af Lucasfilm i 2012. Nu forklarer en Lucasfilm-chef, hvorfor det var nødvendigt at rydde op i “Star Wars”-universet.

Se også: ”Expanded Universe”-fans: Fjern “The Last Jedi” fra “Star Wars”-kanon

Senest i forbindelse med “The Last Jedi” underskrev over 85.000 personer et krav om at fjerne den nye “Episode VIII” fra kanon – blandt andet på grund af ændringen af “Expanded Universe” til uofficiel status af “Legends”.

Men det var nødvendigt at fjerne alt undtaget George Lucas’ seks “Star Wars”-film, serien og filmen under navnet “Star Wars: The Clone Wars” samt tegneserien “Star Wars: Darth Maul—Son of Dathomir” fra den officielle tidslinje:

”Vi havde dræbt Chewbacca i ‘Legends’ – en stor måne var faldet ned over ham… Men hvis du får muligheden for at bringe Chewbacca tilbage i en live-action-film, så vil du ikke snyde fans for det. Jeg ville aldrig lave en ‘Episode VII’ uden Chewbacca,” siger Lucasfilm-chef Leland Chee til SyFy.

Oprindeligt var Chewbacca blevet slået ihjel, fordi han ikke taler et forståeligt sprog, hvilket irriterede roman-forfatterne af “Expanded Universe”-litteraturen.

Det var dog utænkeligt for Disney og det nye Lucasfilm at lave “The Force Awakens” med Han Solo uden Chewbacca.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (10)
Gravatar

#1 HighFlyer15 6 år siden

"Men hvis du får muligheden for at bringe Chewbacca tilbage i en live-action-film, så vil du ikke snyde fans for det."
Fans vidste at Chewie var død. At bringe ham tilbage ved at fjerne al anden canon historie som folk bogstaveligtalt voksede op med er tusind gange værre end "Chewie died, sorry kids"

Kujon beslutning.
Gravatar

#2 Wolff 6 år siden

Mht til Chewies dod, så gjorde Disney det rigtige. for det var virkelig latterligt. og Legends var/er roddet! Men andre ting ville jeg ønske de ikke havde fjernet.
Gravatar

#3 Geekalod 6 år siden

Wolff (2) skrev:
Mht til Chewies dod, så gjorde Disney det rigtige. for det var virkelig latterligt. og Legends var/er roddet! Men andre ting ville jeg ønske de ikke havde fjernet.


enig. men de gjorde desværre det eneste rigtige for det er åndssvagt svært at holde styr på alt det canon i en fortsættelse. der er alt for meget at tage hensyn til og de kunne ikke nøjes med at fjerne kun noget canon. det ville gøre det endnu mere rodet. der er dog et utal af retninger jeg heller havde set franchisen dreje i end den de egentlig valgte.
Gravatar

#4 Mads47 6 år siden

HighFlyer15 (1) skrev:
"Men hvis du får muligheden for at bringe Chewbacca tilbage i en live-action-film, så vil du ikke snyde fans for det."
Fans vidste at Chewie var død. At bringe ham tilbage ved at fjerne al anden canon historie som folk bogstaveligtalt voksede op med er tusind gange værre end "Chewie died, sorry kids"

Kujon beslutning.


Stop nu...Legends var et stor rod og fuldt at latterlig ting som en Ond Luke Skywalker klone ved navn "Luuke Skywalker", En masser kloner af Palpatine, en Space Rabbit ved navn Jaxxon og talrige modsigelser...det er bare toppe af isbjerget.

Og så er der også lige faktum, intet af Legends universet har været canon og det har Luacs altid sagt og altid ment. Det er ikke for sjov at der seks canon kategorier

- G-canon was George Lucas Canon (den eneste der faktisk var canon)

- C-canon was Continuity Canon

- S-canon was Secondary Canon

- D was Detours Canon

- N was Non-Canon


HighFlyer15 (1) skrev:
Kujon beslutning.


Snup en tudekiks, alt det der var værd at rede har genfortalt, som Thrawn, The Mandalorian Wars, Scourge of Malachor, Darth Bane, Moraband (Korriban). Der er simple hen vigtiger ting i livet en at bevare fiction med middelmådig historier og selv modsigelser. Det der er sørgeligt at det er en masse voksne mennesker der græder...for det er ikke børn efter 1990'erne der vokset op med det rod.
Gravatar

#5 Johnny42 6 år siden

Oprindeligt var Chewbacca blevet slået ihjel, fordi han ikke taler et forståeligt sprog, hvilket irriterede roman-forfatterne af "Expanded Universe"-litteraturen.


Det er altså første gang jeg hører dette som forklaring, og tvivler på at det var derfor. Jeg hørte der blev lavet en Døds-liste over hvilke karakterer, det var i orden at dræbe, og hvilke det ikke var. The big 3, Luke, Han og Leia var fredet, men der var mange andre de kunne dræbe. Jeg synes faktisk at Chewies død, gjorde Han som karakter igen, og de ting han måtte bearbejde i de efterfølgende romaner, gjorde i hvert fald for mig, at han voksede som karakter. At de så var nød til at sende en hel måne i hovedet på Chewbacca for at få ram på ham, det synes jeg så ikke lige om.

Det dødsfald, som ramte mig på den forkerte måde, det var Anakin Solos, og her har jeg hørt, at det va George Lucas selv der sagde, skaf jer af med ham, fordi det forvirrer folk, at han har det samme fornavn som Anakin Skywalker. Der var så mange ting der blev hintet af om fremtiden med Anakin Skywalker, men han skulle af vejen, og så blev vi efterladt med Jacen Solo, som for mig er den mest irriterende af Solo børnene, og gav os en af de værste bogserier i Star Wars galaksen: Legasy of the Force, som så også gav os endnu en af de værste dødsfald af en elsket karakter: Mare Jade.

Nu snakker de meget om Chewbacca, men har alle bare glemt Lando Calrissian?
Han blev snydt for at dukke op i TFA, hvor han kunne have udfyldt Maz Kanata rolle, herefter blev han snydt i TLJ, hvor han kunne have udfyldt DJ's rolle, og nu har jeg efterhånden ikke de store forhåbninger til at han vil dukke op i IX.
Gravatar

#6 Gorman 6 år siden

Jesus hvor ved I alle meget om alternativ Star wars World. For mit vedkommende er de 6 første film tilstrækkelig canon og en forsættelse derfra og at chewie er en (foreløbig) fortsat del af filmuniverset er helt ok :)
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#7 FingerZ 6 år siden

[quote=Gorman (6)]Jesus hvor ved I alle meget om alternativ Star wars World. For mit vedkommende er de 6 første film tilstrækkelig canon og en forsættelse derfra og at chewie er en (foreløbig) fortsat del af filmuniverset er helt ok :)[/quote

And we call them nerds!
Gravatar

#8 LarsMan89 6 år siden

Hvad fanden er canon/kanon? Eller Legends?
Gravatar

#9 MystiskeMox 6 år siden

Fint nok da der er meget der ikke giver mening, men så må de også lige fjerne ep. 8, der spolerer så meget af de gamle film og alle tiders helt, Luke Skywalker.
Gravatar

#10 Snipp 6 år siden

#8 http://starwars.wikia.com/wiki/Star_Wars_Legends & http://starwars.wikia.com/wiki/Canon
Ellers læs https://comicvine.gamespot.com/profile/i_like_swor... giver også et godt indblik.

G-canon - George Lucas canon, Saga film.
T-canon - Television Canon.
C-canon - Bøger, tegneserier, tegnefilm osv.
S-canon - Secondary canon, der eksister som forfatter kan bruge eller ej.
D-canon - Star Wars Detours forlystelse
N-canon - Non canon i form af "What if?" stories.

Legends er et hvilket som helst Star Wars-materiale, der præsenterer Darth Maul: Son of Dathomir tegneserie mini-serien, som ikke allerede er opført i kategorien ovenfor. Star Wars: Den gamle republik MMO-bindingsmateriale, der endnu ikke er kommet ud, skal betragtes som legender, da den binder direkte til Legends-materiale, medmindre andet er angivet.

Star Wars er kompliceret
I was once in a story... guess what, I was awesome!

Skriv ny kommentar: