Selv om Fox-Marvel har haft stor succes med R-rating til “Deadpool” og “Logan”, så tør de ikke overskride den grænse med “The New Mutants”, der har fået en mere børnevenlig PG-13-rating. Men det er den hårdeste PG-13 nogensinde.

Se også: ”Spawn”-instruktør: Min film bliver hård R-rating – ikke sjov som “Deadpool”

Det mener instruktør Josh Boone, der fortæller, at “The New Mutants” presser PG-13 til det maksimale:

”Det er sandsynligvis den hårdeste PG-13-film nogensinde… Det er ret mørk horror, men der er også en følelsesmæssig kerne. Det er målet at skræmme dig og få dig til at græde,” siger Josh Boone ifølge MovieWeb.

Oprindeligt var “The New Mutants” premieresat til dette forår, men er netop blevet flyttet til næste år.

“X-Men: The New Mutants” får dansk premiere d. 21. februar i 2019.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (20)
Gravatar

#1 Ryder666 6 år siden

Hold da kæft en flok tøsedrenge, der ikke tør at hæve censuren til R-rated.

Maksimal pg-13 ender sikkert med at den ikke skræmmer, da det er de færreste pg-13 film, der formår at skræmme mig.

Lame! Så hvis jeg ser den, bliver det først når filmen er tilgængelig på dvd eller blu ray, billigt!
Gravatar

#2 Johnny42 6 år siden

#1 Ja, denne film er gået fra at være min mest ventede superheltefilm i 2018, til at ende som min mindst ventede superheltefilm i 2019. Vi har ikke brug for flere børne-venlige superheltefilm.

Hvor er dem der mente at Disneys overtagelse af Fox ikke ville få betydning for X-Men og antallet af R-ratede film. Man har arbejdet på den film i flere år, og pludselig ændrer man den fra R-Rated til PG-13. Det giver ingen mening. Man kan altså ikke downgrade en film. Højere rating betyder, man har mere frihed til at gøre hvad man vil, fortælle barskere, mere dyster historier. Ved at trække ratingen ned få måneder før den oprindelige premiere, så begrænser man jo hvad man kan gøre.

Og den der med en hård og blød PG-13 rating eksisterer altså ikke. Enten er en fil R-Rated, eller også er den ikke, og hvis den ikke er, så er den højst PG-13, hvilket IKKE er R-Rated.
Gravatar

#3 Mejse 6 år siden

#2 nu er overtagelsen jo altså ikke gået igennem endnu, så det har absolut ingen indflydelse på det her.

er også ret sikker på de ikke har udtalt den ville blive r-rated, så kan ikke helt forstå hvis man er overrasket :)
Gravatar

#4 Johnny42 6 år siden

#3 Det virker bare lidt mærkeligt, at der sker det skifte så kort tid før filmen oprindelig skulle komme ud. Nu ved vi jo heller hvilke aftaler der er indgået mellem Fox og Disney. Vi ved, at Disney betalte et stort milliard beløb, men ud over det kan der sagtens være indgået aftaler om de film Fox udgiver indtil aftalen er trådt i kraft, og der kan det godt have været at Disney ønsker færre R-ratede film, især når de vil have X-Men med i MCU, så den der med at Disney piller nallerne fra X-Men kan man vist godt glemme.
Gravatar

#5 Mejse 6 år siden

#4 men vi ved heller ikke om det er så langt fra sandheden som muligt, især når de aldrig har udtalt at den ville blive r-rated, og de artikler jeg har læst vurderet den næppe ville blive det, så ingenting er jo ændret, andet end manges håb at den ville blive det.
Gravatar

#6 Naggzu 6 år siden

Nu skal vi også huske på at det med R-rating nødvendig vis ikke betyder så meget for indholdet, det betyder hvis mest som jeg har forstået det, noget med sprogbrug og nøgenhed, og man kan vel sagtens lave en uhyggelig film, uden at man behøver at bande, og nøgenhed er ikke en ting som jeg ser fremmer filmen, ofte det modsatte. Men er jeg bare forkert på den.
Gravatar

#7 Mejse 6 år siden

#6 det er i hvert fald en stor del af det, men tror også der er noget med uhyggelige elementer, og ting børn måske ikke forstår ikke er virkeligt, men kender ikke de præcise regler :)
Gravatar

#8 SublimeKen 6 år siden

The Ring, Insidious, Drag Me to Hell og Lights Out er alle pg 13, og dem finder jeg personligt nogle af de mest uhyggelige film i nyere tid. Man behøver ikke en r rating for at lave en uhyggelig.
Gravatar

#9 SublimeKen 6 år siden

#2

Du er både paranoid og ignorant hvis du tror det har noget med Disney at gøre. Det kan jeg godt garantere dig, at det har der ikke. Haunted house gysere, som New Mutants siges at være, har desuden en tendens til at blive lavet pg 13 i dag, det gælder langt fra kun gysere baseret på superhelte.
Gravatar

#10 Johnny42 6 år siden

#9 At komme med svinere det højner nok debatten eller eller?

Jeg siger ikke hvad der er sket og hvad der er årsagen og af gode grunde kan jeg ikke vide det, men siger bare at ud over det beløb Disney har forpligtet sig til at betale, kan der være indgået aftaler om hvordan nogle af de kommende film fra Fox skal være. Der er ingen grund til at svine andre til fordi man har en anden holdning end dig.

Skriv ny kommentar: