Superhelte-genren har domineret det 21. århundrede. Tidligere var det gangster-, western-, og action-genren – nu er det superheltenes tid. Og ingen bliver trætte af dem.

Se også: David Fincher: Marvel er forudsigelig – Netflix er vejen frem

Det mener Marvel-chefen Kevin Feige, der er hjernen bag Marvel Cinematic Universe, som binder Marvel-filmene sammen, der begyndte med “Iron Man” i 2008:

”Hvis de alle er forskellige, hvis de alle er specielle, så vil ingen blive trætte af disse ting… Du laver film som ‘Thor: Ragnarok’, som ‘Homecoming’, som ‘Guardians of the Galaxy’, helt sikkert som ‘Panther’ og den kommende ‘Infinity War’ for fortsat at gøre det interessant og ændre det. Og det vil vi fortsætte med,” siger Feige til Vulture.

Marvels Phase 3 slutter i 2019 med “Avengers 4”, men herefter er der planer for yderligere 20 film inden for det endnu populære superhelte-univers.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (11)
Gravatar

#1 Mads47 6 år siden

""Hvis de alle er forskellige, hvis de alle er specielle, så vil ingen blive trætte af disse ting... Du laver film som 'Thor: Ragnarok', som 'Homecoming', som 'Guardians of the Galaxy', helt sikkert som 'Panther' og den kommende 'Infinity War' for fortsat at gøre det interessant og ændre det."

Synes bestemt ikke der er meget forandring i MCU, synes ikke rigtig de tager chancer og stort set alle film føles mere eller mindre ens. I mine øjne er MCU langt hen af vejen blevet et dovnet samlebånds produkt.

Så jo man kan sagtens blive træt af superhelte film, fordi der er så få der faktisk skiller sig ud. Siden Nolans trilogi synes jeg kun det er X-Men Days of Future Past, Logan og Deadpool der har skillet sig ud og igen af dem kommer fra MCU.
Gravatar

#2 vclarke 6 år siden

Jeg er efterhånden ved at være det
Gravatar

#3 FingerZ 6 år siden

Så jeg er ikke træt af dem, selv om jeg egentlig er træt af dem!?

What's his point?
Gravatar

#4 X&O 6 år siden

Kender også flere der er trætte af dem.
Gravatar

#5 MystiskeMox 6 år siden

Det lyder godt nok naivt, jeg har set adskillelige nævne at de er blevet træt af de mange superheltefilm.

Gravatar

#6 Mejse 6 år siden

at sige ingen er nok en overdrivelse, men på trods af hvad folk siger, og hvor mange de har set nævne de er trætte af dem, så er især marvels superhelte film jo kun stigende i popularitet, så der er nok noget om det hvis han sagde "få er indtil videre trætte af dem"
Gravatar

#7 SublimeKen 6 år siden

Har set mange danskere nævne de er trætte af dem, men tror lidt primært det er en dansk mentalitet. MCU stiger ret meget i popularitet for hver film de udgiver. Diverse mcu films ratings er ofte højere end nogen anden superheltefilm franchise, både hos anmelderne og hos publikum. De er samtidigt nogle af de mest indtjenende film på verdensplan. Man kan mene hvad man vil om marvel, men der er en grund til de nok er den mest succesfulde franchise der nogensinde har eksisteret, og det er bl.a. fordi der eksisterer en majoritet af mennesker der mener at marvel formår at forny sig nok til at de gider at blive ved med investere i dem og/eller give top anmeldelser.
Gravatar

#8 Johnny42 6 år siden

For mig personligt gælder der at jeg som regel skal trække 15-20 procentpoint fra deres rotten tomato score for at den matcher min egen vurdering af MCU's film. Ironman 2, Iroman 3, Thor: The Dark World og The Incredible Hulk får alle en rotten anmeldelse fra mig, og nogle af de film jeg har genset år efter premieren holder ikke den anmeldelse de fik, da de kom ud. Den første Thor film er også på grænsen til en rotten anmeldelse efter at jeg så den for anden gang kort før jul. Faktisk den eneste der er blevet bedre ved repeat viewing er Captain America: The First Avenger, men det skyldes måske mest hvordan den hænger sammen med Captain America: The Winter Soldier, der sammen med Guardians of the Galaxy er de 2 bedste MCU film.

Jeg genså lige The Mask igen, og her ser man hvordan man med få scener kan give karakter til skurken, hvilket faktisk gør at den 3. akt faktisk betyder noget og at man kan leve sig ind i det. Og det er så også den største grund til at jeg er ved at være træt af MCU. Den måde de behandler deres skurke på, Man kan ikke bare blive ved med at sige at fokus skal være på heltene og kun på heltene. Prøv at se hvordan det gøres i Die Hard, der ikke bare giver en fantastisk introduktion til John Mcclane, men også til Hans Gruber, samt flere af hans håndlangere.
Gravatar

#9 nwinther 6 år siden

Siden Iron Man har jeg ikke set superheltefilm. Det var og blev for åndsvagt at sidde og glo på detn ene genndspilning efter den anden.
"I, for one, welcome our new insect overlords" - Kent Brockman
Gravatar

#10 Miko666 6 år siden

jeg kunne godt tænke mig en avengers vs X-man

Skriv ny kommentar: