Rupert Murdoch har sagt ja til at sælge Fox til Disney. Men han ejer kun 39 procent af aktierne, og resten – altså flertallet – af aktionærerne har endnu ikke stemt handlen igennem. Det åbner nu op for konkurrence til Disney.

Se også: Disney ansætter tidligere Apple-chef til at opbygge konkurrent til Netflix

Det er CNBC, der skriver, at verdens største tv-selskab, Comcast, overvejer at toppe Disneys bud på 52,4 milliarder dollars for blandt andet filmafdelingen af Fox.

Disney er efter sigende allerede ved at forberede sig på et modbud fra Comcast, der altså kan gennemtrumfes af aktionærerne i Fox på bekostning af Disney.

Disney-købet af Fox ville ellers gøre selskabet til verdens suverænt største filmselskab med stor afstand ned til Warner Bros. og Universal Pictures.

Det ville også forene Marvel Studios med Fox Marvel og altså “Avengers”-universet med “X-Men”-universet. Den plan kan nu blive ødelagt, hvis Comcast gør alvor af overvejelserne om et bud.

Følg Filmz på Facebook.



Vis kommentarer (6)
Gravatar

#1 Gorman 6 år siden

Fint nok, Disney bør ikke blive større. Det er ikke sundt med for store aktører
Hudson til Vasquez i "Aliens": "Have you ever been mistanken for a man? No, have you!!!
Gravatar

#2 Snipp 6 år siden

#1 Ja så kommer de til at sidde på, hvad 40% af filmbranchen. Det er insane. og jeg gider ikke til at se disney humor i X-men universet.
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#3 Lawman 6 år siden

#2, du er klog at høre på - Disney har jo også fuldstændigt ødelagt alle Marvel-film samt Star Wars med deres "disney humor" - not!

Personligt mener jeg det vil være fedt hvis de bliver opkøbt af Disney, så der kan komme større samling på Marvels karakterer.
Gravatar

#4 MystiskeMox 6 år siden

Disneys Star Wars film er alle gode, men dog i bunden af toplisten for de ni film. Så her kunne Disney have gjort bedre, især The Last Jedi var et fejltrin.

Marvelfilmene er også stadig seværdige, men ikke i samme klasse som før Disneys overtagelse. Det kan være en tilfældighed, det kan også være vi ser en tendens.
Gravatar

#5 Snipp 6 år siden

#3 Tak det er dejligt at høre jeg er klog :)

Personligt synes jeg ikke om de nye Star Wars film undtagen Rogue One som var underholdende. Med Marvel film så var der nogle få gode film jeg synes der er værd at gense mere end 1 gang. Altså deres disney humor kan nok godt sagtens virke i X-men (Det ved man jo ikke før man ser det).
I was once in a story... guess what, I was awesome!
Gravatar

#6 Johnny42 6 år siden

#3 Humoren i The Last Jedi var meget Marvel-agtig og det fungerede ikke for mig. Alt hvad Marvel gør er ikke bare perfekt, og det er altid sundt med konkurrence, så alting ikke bare bliver samlet et sted.

Under Disney ville vi ikke have fået Logan eller Deadpool, det ville i hvert fald have været væsenligt forskelligt fra hvad vi fik. Der ville sikkert også gå 3-4 år mellem hver main X-men film, X-Men 1-3, X-Men: First Class, Days of Future Past, da dise skulle presses ind i en presset MCU kalender, + historien skulle passe ind i MCU, hvilket ville begrænse den kreative frihed.

Alt i alt tror jeg vi som forbrugere vinder mest, hvis Disney ikke får fat i Fox.

Skriv ny kommentar: