Instruktøren bag filmatiseringen af Richard Mathesons dystopiske “I Am Legend”, Francis Lawrence, kan nu bekræfte, at han er involveret i den lovede prequel, der handlingsmæssigt udspiller sig før begivenhederne i succesfilmen fra 2007 med Will Smith.

Warner Bros. kunne tilbage i januar annoncere, at de havde sikret sig rettighederne til en opfølger på hitfilmen, og siden har der været en del spekulationer om, hvorvidt projektet ville være en direkte fortsættelse, en sidehistorie, eller en prequel-film. En prequel ville nok være det mest oplagte valg, da Will Smith ville kunne vende tilbage i rollen som Dr. Robert Neville, og publikum ville kunne se mere til den tid mellem, hvor virussen slap ud i New York, og hvor den første film startede.

”Vi er begyndt at tænke over nogle idéer til projektet, men ja, det vil blive en prequel,” udtaler Lawrence efter, han har bekræftet sin involvering i den nye film. Filmskaberen kan samtidig afsløre, at Will Smith ligeledes er interesseret i at lave mere med karakteren.

Desuden lufter Lawrence også nogen af de idéer, han har haft angående den kommende film: ”I prequel-filmen bliver det en anelse anderledes, fordi det foregår tidligere… Vi undersøgte [før], hvordan naturen på en måde ville overtage byen med revnerne i gaderne og alle ukrudtsplanterne. Så hvis det er lidt længere tilbage, vil det være lidt anderledes, så indgangsvinklen vil derfor også være anderledes. Vi er endnu ikke sikre på årstiden, fordi hvis filmen udspiller sig om vinteren, kunne man lave nogle helt anderledes ting.”

Endvidere vil instruktøren også gerne have forfatteren Richard Matheson ind over den nye film.

”Jeg er sikker på, at vi uden tvivl vil have ham involveret i prequel-filmen, så vi kan holde ham opdateret og invitere ham til at læse manuskriptet og høre, hvad han har at sige. Matheson var meget tilfreds med den første film,” beretter Lawrence.



Vis kommentarer (19)
Gravatar

#1 icetea 15 år siden

Nu må de bare ikke ødelægge det hele ;/
Gravatar

#2 Outbound Sith 15 år siden

Det troede jeg, de havde gjort...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#3 BN 15 år siden

Tjah, når nu de valgte
den slutning hvor han døde, i stedet for den hvor han overlevede, så er det jo nødt til at være en prequel. :-/ ... Jeg kunne bedre lide den alternative slutning hvor han overlevede, og hvor der blev stillet spørgsmålstegn ved hans handlinger ........ og ja, jeg må indrømme, at jeg med vilje ikke fortalte min kone om biograf-udgavens slutning, men lod hende se den alternative slutning. hehe


Jeg gider dog ikke se nogen prequel, for så god var 'I am Legend' nu heller ikke.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4 filmz-movie-boy 15 år siden

det er da godt bare den bliver lige så god som den første
Gravatar

#5 Riqon 15 år siden

Ikke det mindste interesseret.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#6 natterjack 15 år siden

Lige så god? Mage til slagtning af en klassiker skal man lede længe efter.
Gravatar

#7 MOVIE1000 15 år siden

en ringe film men godt filmet synes det dummeste var at de væsener skulle forestille vampyrer har læst det et eller andet sted men jeg synes at den var 4/6 vær synes nu heller ikke at historien var god
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#8 Crash 15 år siden

Gider sku ikke rigtig se den, slutningen på IAL ødelagde det hele, og jeg har helt mistet lysten, til at se en forsættelse, eller andet.

Syntes det er synd at
Will Smith døde, da han ligesom var hovedpersonen, og skulle bringe historien videre,
og nu hvor man ved hvad filmen vil ende med, er jeg ikke interreseret i at se, hvad der skete før virussen udslap.
Gravatar

#9 Highland Park 15 år siden

Wow! Sikke nogle vilde muligheder for udforskning af samspillet mellem den amerikanske flora og New Yorks gader og fortove!
Lyder godt nok som om Lawrence har gjort sig nogle dybe tanker om fortsættelsens plot... :P
De kan jo passende lave en film pr. årstid.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10 filmz-gentlemanfinn 15 år siden

filmen havde desværre ikke meget med Richard Mathesons bog at gøre, kunne være rart hvis der var en der havde nosserne til at lave en ordentlig filmatiseringen istedet for det hollywood crap.

Skriv ny kommentar: