Manuskriptforfatteren og instruktøren Paul Schrader, der har skrevet manus til klassikere som “Taxi Driver” og “Raging Bull”, har fået nok af Hollywood og drager nu til Indien for at lave sit næste filmprojekt – Bollywoodfilmen “Extreme City”.

”Jeg har lavet independent-film i 20 år… Men når jeg kigger rundt ser jeg et ufrugtbart sted – både med hensyn til den finansielle situation, publikum og distribution. Det er koldt derude,” forklarer Schrader omkring sit valg om at forlade Hollywood. I Indien, siger han, er det muligt både at få kreativ frihed og publikum.

Schrader skal både skrive og instruere “Extreme City”, der beskrives som en tværkulturel fortælling om en amerikaner, som rejser til Indien for at hjælpe med at løse en kidnapningssag for sin svigerfar, hvorefter han ufrivilligt bliver involveret i gangsterverden.

Som det er tradition for Bollywoodfilm, vil “Extreme City” indeholde en række musiknumre. Sproget vil være på både engelsk og hindu.

Til næste år er Schrader dog aktuel med en mere traditionel film – “Adam Resurrected”, et Holocaustdrama med Jeff Goldblum i rollen som en tysk-jødisk performer, som overlever krigens rædsler ved at optræde for en nazikommandant.



Vis kommentarer (9)
Gravatar

#1 gi-jones 15 år siden

Som det er tradition for Bollywoodfilm, vil "Extreme City" indeholde en række musiknumre.

Ja, hurra for den kreative frihed. Hvis I spørger mig så er Bollywood en gang øregas så café-filmdrengene kan have noget at snakke om over deres Café Latte.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#2 Lard Hanson 15 år siden

Fedt! Jeg er bare vild med hindu.
... og dog.
Gravatar

#3 elwood 15 år siden

#1 du sku nødt til og lave en cafe/café latte joke i en af de nye film, du har dælme brugt det udtryk mange gange 8-)

Det må stamme fra et traume du engang har haft.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 filmz-Le Samouraï 15 år siden

Det var dog en usædvanligt elitær holdning!

Vi taler om verdens største, kommercielle filmindustri med et årligt output, der er mere end dobbelt så stort som det amerikanske... forklar mig lige, hvordan det kan reduceres til "øregas" for "café-filmdrengene"?
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#5 keitel 15 år siden

#1 Hørt! hader Kaffe, Cafér,Café Latte og de radikale!
Gravatar

#6 filmz-Bruce 15 år siden

Smoothie!!!

3 dl sødmælk naturel youghurt
1 dl sødmælk
1 dl lys sirup
4 isterninger
1½-2 dl frosne blandede bær
Nogle dråber vanille essens

Prøv! Drikker selv én om dagen efter jeg fik opskriften og der er ingen radigale i nærheden, når jeg laver den!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#7 elwood 15 år siden

Cola!!!

1 Glas
1 Cola

Tage Glasset og stil det på et fast underlag evt. et bord.
Tag Cola'en og hæld indholdet op i glasset, vær opmærksom på det ikke skummer, dette er spild.

Nyd efter behag
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 lasse78 15 år siden

Paule Schrader kan biiiip skide i havet, efter den omgang biiiip han biiiip udsatte "Dominion: Prequel to the Exorcist" for, og dog takker jeg ham for en dejlig afklædt Nastassja Kinski i "Cat People".
http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#9 gi-jones 15 år siden

#4: elitær? Ikke sikker på at jeg helt forstår det udtryk.

Men for nu at klarificere, så er det selvfølgelig ikke Inderne jeg har et problem med. Det er snakken blandt europæiske og amerikanske filmfolk, der tilsyneladende lever under den forestilling, at Bollywood er stor og ædel kunst i forhold til det vestlige, kapitalistiske og onde studiesystem.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: