I en snak med magasinet Empire har Sam Raimi udtalt sig om, hvem han gerne så som skurk i den fjerde installation i “Spiderman”-franchisen.

”Jeg kan godt lide, når Spider-Man kæmper mod Morbius i Marvel-tegneserierne,” udtaler Raimi.

”Han er rigtig cool. En vampyr! Jeg kan godt lide den kombination mellem en superhelt og det overnaturlige.”

Om det bliver Morbius eller ej er ikke til at sige, da Raimi ikke havde noget at fortælle om, hvem der var skurkene i den tredje film, så det er langt fra sikkert, at han får sin vilje med denne. Raimi var f.eks. meget imod at bruge Venom-karakteren fra “Spider-Man 3”, da han ikke bryder sig særlig meget om skurken.



Vis kommentarer (20)
Gravatar

#1 armadillo 15 år siden

Interessant. Kunne ligeledes give 4'eren den mørke tone som de har talt om.
Gravatar

#2 mr gaijin 15 år siden

Det lyder som om Raimi slet ikke har registreret, hvad der er sket i løbet af det sidste år i superhelte-genren med Iron Man og Dark Knight.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#3 dome 15 år siden

Venom er da en af de mest interessante og mest fantastiske skurke i Spider-man universet, synd at de ikke kunne overlade skurke scenen alene til ham i 3eren istedet for at smide 3 skurke ind... det holdt bare ik.
Yes sirs!
Gravatar

#4 David Munch 15 år siden

De var jo nød til at fortsætte i den suppedas de lagde grunden med, i etteren..
Gravatar

#5 filmz-gofferoffer 15 år siden

#2

Helt enig.
Men at some time are masters of their fates: The fault, dear Brutus, is not in our stars, but in ourselves, that we are the underlings.
Gravatar

#6 DemoMan 15 år siden

#2 Fordi at nogen i genren holder sig mere i det realistiske niveau, så betyder det ikke nødvendigvis at alle film i genren også bør være det. Jeg elsker TDK og synes at Iron Man er ok (ikke noget specielt efter min mening), men derfor kan film da gerne gå hen i det mere langt ude element og stadig være gode..
Ernest Hemingway once wrote, "The world is a fine place and worth fighting for." I agree with the second part.
Gravatar

#7 Chrisenry 15 år siden

#1 - Jeg håber personligt de holder sig fra den "mørke tone". Spiderman skal være kulørt superhelte action. Det er nu engang Spidermans styrke, det andet har vi Daredevil eller Batman til.

Morbius er da bestemt et interessant valg som skurk, selvom jeg umiddelbart kunne komme i tanke om en del andre jeg hellere ville se i den rolle...
"Hello there, smooth skin. The Name's Harold. I help keep this town running."
Gravatar

#8 BN 15 år siden

Jeg elsker de nye Batman-film, fordi de er mørke og har en realistisk tone (ikke "handling"), og jeg elsker de tre Spiderman-film, fordi de er lyse og eventyr/tegneserieagtige. ..... Det hele behøver ikke være ligesom Batman.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#9 Petrescu 15 år siden

Den sorte kat må efterhånden trænge sig på i fimenes univers. Jeg må tilstå at på trods af at jeg har læst min portion af Edderkoppen-tegneserier, men jeg har aldrig læst et blad med Morbius.
Jeg tror ikke at vampyr og superhelt transformerer sig særligt godt til film, men mere som en "one off" i et blad. Jeg så hellere at plottet involverede Firbenet som de foregående film har lagt op til og derved en noget dybere personskildring.
Gravatar

#10 Highland Park 15 år siden

#2: Og det er helt fint. Filmene behøver sgu ikke at ligne hinanden i tone og stil.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: