Der er sikkert flere, der har undret sig over, hvorfor man aldrig har udsendt filmene om Harry Potter i forlængede udgaver, som Peter Jackson gjorde det med “Ringenes herre”-trilogien.

Det kan dog være, at der bliver ændret på det faktum nu, da Warner Bros. ifølge RopeofSilicon.com har meldt ud, at hver “Harry Potter”-film vil få en specialudgivelse.

Det vides dog endnu ikke, om de nye udgaver vil have materiale, der ikke er vist i biografversionerne, eller om de i det hele taget vil blive udgivet i den nærmeste fremtid.

“Harry Potter”-franchisen har indtil videre omsat for over 5 milliarder dollars på verdensplan, og dette tal vil uden tvivl stige yderligere, når “Harry Potter og dødsregalierne: Del I” får premiere i slutningen af 2010.



Vis kommentarer (11)
Gravatar

#1 De4_Kia 14 år siden

Den 19. november 2010 for at være præcis, og den sidste får premiere den15. juli 2011.

At filmene udkommer i forlænget udgave, vil overhoved ikke komme bag på nogen.
Det er flere gange blevet diskuteret på forum verden over, og før eller senere udgiver de filmen i forlænget udgave, for at tjene penge.

Warner Bros er jo snart nået dertil hvor de ikke kan lave flere film, og med en guldmine som Harry Potter, så vil de selvfølgelig forsøge at grave efter mere, så selvfølgelig udkommer de i forlænget udgave, tror dog først det sker når alle filmene er udgivet, med mindre de er så smarte, at de udgiver dem i forlænget udgave op til den næste film næste år, og yderligere engang til i 2011, hvor man får nogle ekstra scener.

Det næste skridt Warner Bros tager - er at lave en tv-serie om Harry Potter. Kom ikke og sig at de ikke har overvejet det flere gange, for det har de med sikkerhed, og hvis de omkring slutningen på den sidste film eller derefter, annoncere at de vil lave en tv-serie. Ja så kan jeg kun slå arme i vejret og sige: "Hvad sagde jeg". For det vil ikke komme bag på mig.

Mit gæt på en tv-serie vil være at de logisk nok laver 7 sæsoner, hvor hver sæson er for hver bog. Hvor mange episoder hver sæson vil have kan jeg ikke sige, men det kunne fx. være lige så mange episoder som kapitler i bogen.

Og når jeg nu er i gang, så kommer de sikkert også med et online Potter spil, lige som WoW, og om 20 - 30 år - så bliver alle filmene genindspillet, sådan vil det sikkert fortsætte, man vil forsøge at tjene så mange penge på det som muligt, ligesom fx. Star Wars.
Gravatar

#2 filmz-Rasmoose 14 år siden

De4_Kia (1) skrev:




Det næste skridt Warner Bros tager - er at lave en tv-serie om Harry Potter. Kom ikke og sig at de ikke har overvejet det flere gange, for det har de med sikkerhed, og hvis de omkring slutningen på den sidste film eller derefter, annoncere at de vil lave en tv-serie. Ja så kan jeg kun slå arme i vejret og sige: "Hvad sagde jeg". For det vil ikke komme bag på mig.

Mit gæt på en tv-serie vil være at de logisk nok laver 7 sæsoner, hvor hver sæson er for hver bog. Hvor mange episoder hver sæson vil have kan jeg ikke sige, men det kunne fx. være lige så mange episoder som kapitler i bogen.


Du har muligvis ret mht. computerspillene og diverse merchandise, men forestillingen om, at der vil blive lavet en tv-serie, tror jeg ikke holder nogle steder. Primært fordi Rowling med garanti ville nedlægge veto imod et sådant forslag.
Gravatar

#3 filmz-Rasmoose 14 år siden

Udover det ville det ikke være nogen dum idé med extended edition, selvom det f***** ville kræve noget arbejde, hvis især de første fem film skal være mere sammenhængende og mere tro mod bøgerne.
Gravatar

#4 Graversen 14 år siden

#1 Tæl til 10, Star Wars er da aldrig blevet genindspillet ;)

Det der mangler at stå i nyheden er at den første Harry Potter film er blevet lavet i en extended edition, da man kan se at dem der skal give en alders rating har annonceret at de har set den igennem. og taget i betragtning af hvor besværligt det er at rejse tilbage i tiden og optage nye scener, så tvivler jeg på at der er tale om meget mere end 10 min. og at der aldrig kommer en extra extended edition når alle film er færdige.

Jeg tvivler også på at de vil være så uopfindsomme at lave en Harry Potter serie over de samme historier som de i alt 8 film lige har fortalt.
Who else's opinion would it be?
Gravatar

#5 Graversen 14 år siden

#3 De 2 første film er da meget tro mod bøgerne, jeg er dog først igang med 3. bog.

Jeg syntes dog det er tankevækkende at bog nr. 5 er den absolute tykkeste bog, mens filmatiseringen af den er den absolute korteste HP film.

Men jeg syntes netop at 5. og 6. film virkede meget mangelfulde, derfor er jeg igang med at læse alle bøgerne for specielt 6. film havde forfærdelig mange mangler, som jeg er sikker på bogen kan give.
Who else's opinion would it be?
Gravatar

#6 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg håber stadig på en komplet blu-ray box med forlængede udgaver efter den sidste er kommet. Nu er jeg ikke kæmpe fan af filmene, og synes egentlig kun at de sidste to har været direkte fantastiske af dem alle, men der er nu alligevel noget sært underholdende ved den lille dreng med briller.... og han er stadig en lille dreng med briller, selvom han er blevet en anelse emo med tiden.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#7 filmz-Utyske 14 år siden

Hey, forlængede udgaver af seks næsten ens film, det lyder spændende... zzzZzzz

Hvis de udgiver Harry Potter: The Unrated Version hvor Emma Watson render rundt butt naked, så er jeg til gengæld frisk.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#8 jesperhp 14 år siden

Jeg er sgu klar.

Men 1#: En tv-serie, det tror jeg ikke på. Og så må du gerne sige "hvad sagde jeg", hvis den en dag skulle komme alligevel.
Gravatar

#9 The Insider 14 år siden

Havde det været forkortede udgaver havde jeg muligvis overvejet at investere i dem! Regner fortsat med at klippe et 150 minutters samlet cut af alle 8 film, når de er udkommet for at bevise, at det kan gøres :-)
War. War never changes.
Gravatar

#10 x marks the spot 14 år siden

Milk that cow!! ;)
Alle HP-filmene er for lange og indholdsløse. Mens den seneste film kørte på lærredet, kom jeg til at sige til mig selv "jamen, der er jo ikke sket en sk.. de sidste 30 minutter..!". En masse fnisen, kysse-mysse og Harry Potter der ser fjollet ud, når han smiler stift.
Jeg springer over, ellers tak.
"Do, or do not. There is no try".

Skriv ny kommentar: