I april skrev vi om to nye Michael Crichton-romaner, der var dukket op efter forfatterens død, deriblandt piratromanen “Pirate Latitudes”, som nu får en filmatisering af Steven Spielberg.

Spielberg er indtil videre tilknyttet projektet som producer, men overvejer også at stå bag kameraet, da han efter sigende altid skulle have haft lyst til at lave sin egen piratfilm.

Modsat “Pirates of the Caribbean”-franchisen er “Pirate Latitudes” en mere realistisk fortælling, der udspiller sig i Jamaica i 1665 og omhandler en plan udtænkt af en notorisk pirat ved navn Hunter og Jamaicas guvernør om at plyndre en spansk galeon lastet med skatte.

Romanen udsendes på det amerikanske bogmarked 24. november.

Manuskriptforfatteren David Koepp skal skrive manuskriptet til filmudgaven. Koepp skrev også “Jurassic Park” og “The Lost World”, der var baseret på Michael Crichtons romaner.



Vis kommentarer (39)
Gravatar

#1 gi-jones 14 år siden

JA JA JA JA JA!!! FUCK YEAH!!!

Spielberg og Chricton tilbage sammen. Det ville fandme redde min dag!
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#2 Lord Beef Jerky 14 år siden

Hahaha, og jeg skulle lige til at spørge om der rent faktisk fandtes en god Chricton-filmatisering.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#3 MOVIE1000 14 år siden

ja dejligt med en ny pirat film så kan man måske godt ligge Pirates of caribbean og pirates til side et stykke tid:)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4 Christian Voldborg 14 år siden

Spielberg bag en piratfilm ville være interessant. Kan sagtens forestille mig et episk eventyr a la "Raiders of the Lost Ark" og "Jurassic Park" i et piratunivers med Spielbergs ånd.
Filmnørder, bøj jer i støvet for Christopher Nolans "Inception"...
Gravatar

#5 tranberg 14 år siden

AMAZING..!
Så mangler jeg bare "The Road" og at Scorsese laver "Duma Key" og så er jeg stillet tilfreds indtil videre :0)
The end is closest to the beginning
Gravatar

#6 Buzz 14 år siden

det kan ikke skuffe som det gjord med "Pirates of the Caribbean"-franchisen er "Pirate Latitudes" en mere realistisk fortælling, der udspiller sig i Jamaica i 1665 og omhandler en plan udtænkt af en notorisk pirat ved navn Hunter og Jamaicas guvernør om at plyndre en spansk galeon lastet med skatte. det er så skuffe at læset om Jamaica,pirat, guvernør,plyndre,og en galeon med skatte,Spielberg det er du for godt til jeg hved´hvadfor en piratfilm du skal lave.men nå jeg ikke kan sender historie 0g det er ikke historie om Blackbeard eller Harry Morgan
Gravatar

#7 mr gaijin 14 år siden

Er det så den gamle Spielberg eller den nye Spielberg, der laver denne film? :p
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#8 elwood 14 år siden

Den gamle er ham den gode i følge bruce, men det er jo manden bag Indy 4, så jeg er forvirret?

Så skal vi bare lige ha John Williams ombord også, ohh og høre et Pirat score fra den mand ku blive fedt.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#9 filmz-Bruce 14 år siden

Hvis det er ham, som lavede en film, hvor Tom Hanks bor i en lufthavns terminal, så er det den nye, hvor jeg tidligere forkert mente den gamle og yngre Så det er selvklart den gamle og yngre Spielberg, som er den bedste, ikke den ældre, som sutter for hårdt røv.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 filmz-jonasgr 14 år siden

Hvis blot det når højderne som på "Minority Report" og "Munich" vil jeg være tilfreds. Er det Indy eller A.I. niveau kan det sgu være lige meget.

Jeg synes på nogle områder egentlig bedre om den gamle "nye" Spielberg fremfor den nye "gamle" Spielberg.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: