To franchises – begge i gysergenren – udkæmpede i weekenden slaget om biografgængernes gunst i de amerikanske biografer, og det blev “The Final Destination”, der vandt kampen foran “Halloween 2” og kom på førstepladsen over weekendens mest omsættende film.

“The Final Destination” omsatte for $28 mio., ikke mindst takket være dens 3-D-præsentation. I ca. 1/3 af de biografer, filmen blev vist i, blev den vist i 3D, men her trak den til gengæld også hele 70 % af den samlede omsætning. Filmen har et budget på 40 mio. dollars.

På 2. pladsen kom “Inglourious Basterds”, som i sidste uge debuterede på boxoffice-listen på førstepladsen. Filmen har nu omsat for $73 mio. ud af et budget på $70 mio.


“Halloween 2” måtte tage til takke med 3. pladsen, hvor den omsatte for $17 mio. Modsat “Final Destination” har den dog et mere beskedent budget på $15 mio. og vil derved hurtigere kunne tjene pengene hjem.

District 9” indfandt sig på listen for tredje uge – denne gang på 4. pladsen med samlet set over $90 mio. i omsætning ud af et budget på $30 mio.

G.I. Joe: The Rise of Cobra” indtog 5. pladsen og har samlet omsat for $132, men den har også et 175 mio. stort budget, den skal have indhentet.

Ang Lees “Taking Woodstock” debuterede også i weekenden, men omsatte for skuffende 3,7 mio. ud af et budget på $30 mio. Den lave omsætning skyldes muligvis filmens reklamer, der fokuserede på psykedelisk musik, hvilket tilsyneladende ikke har appelleret til det brede publikum.

I næste skal slaget om førstepladsen stå mellem bl.a. Sandra Bullock-komedien “All About Steve”, Mike Judges “Extract”, der har bl.a. Ben Affleck på rollelisten, og sci-fi-actionthrilleren”Gamer” med Gerard Butler.



Vis kommentarer (12)
Gravatar

#1 Lord Beef Jerky 14 år siden

Jeg tror du mener "The Final Destination"... "Final Destination" er 1'eren.

Anyway, ikke nogle film jeg ser meget frem til, men Final Destination filmene har underholdt mig nogenlunde indtil videre, og kommer den i 3D i Danmark, er jeg nok at finde i biografen alligevel.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#2 chandler75 14 år siden

# 1 Rettet, tak.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 MakeItMonkey 14 år siden

Ser ikke selv meget frem til "The Final Destination", men den skal nok ses :D
MEN MEN omvendt, så skal Halloween II SÅ MEGET SES!!!! - Rob Zombie er slet ikke værdsat nok =(
Gravatar

#4 Lethal Injection 14 år siden

Pheew! Nu kommer der forhåbentlig ikke en Halloween 3.. Kan ikke fordrage Rob Zombie XD
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#5 Christian Voldborg 14 år siden

"Inglourious Basterds" og "District 9" må jeg se at få set. Kan slet ikke vente!
Filmnørder, bøj jer i støvet for Christopher Nolans "Inception"...
Gravatar

#6 mr gaijin 14 år siden

#4 Den har jo tjent sit produktionsbudget hjem i åbningsweekenden alene. Ud fra et økonomisk perspektiv er der stadig stærkt incitament til at lave en 3er.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#7 chandler75 14 år siden

"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#8 filmz-Serialhealer 14 år siden

- Men HELDIGVIS uden Rob Zombie som instruktør. Pyha...
Gravatar

#9 Lord Beef Jerky 14 år siden

#8 Haha, jeg tror sgu ikke den bliver bedre af den grund.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#10 filmz-Serialhealer 14 år siden

Har lige læst på dreadcentral.com, at rygterne siger, at næste instruktør bliver Steve Miner. Absolut bedre end Rob Zombie... men på den anden side - det ville en hvilken som helst instruktør jo blive ;)

Skriv ny kommentar: