Filmmagasinet Empire har fået fat på instruktøren Ridley Scott for at tale om hans kommende “Alien”-prequel, den ventede forhistorie på Scotts egen gyserklassiker “Den 8. passsager” fra 1979, der lagde grundstenen for den omfattende franchise med de syreholdige rummonstre.

”Det er et helt nyt eventyr,” forklarer Scott. ”Vi ved, hvilken retning vi skal tage, og manuskriptet er ved at blive klargjort. Prequel-filmen vil udspille sig for noget tid siden. Det er meget svært at sætte et årstal på handlingen i ‘Alien’, men hvis man siger, at ‘Alien’ udspillede sig henimod slutningen af dette århundrede, så vil prequel-historien finde sted 30 år før det.”

I sommer blev det annonceret, at Jon Spaihts skulle stå for manuskriptet til den kommende film, der endnu ikke bærer en officiel titel.

Læs også: Officielt: Ridley Scott er instruktør på ny “Alien”-film.



Vis kommentarer (25)
Gravatar

#1 henriksen78 14 år siden

Hmm hvordan kan man lave en Prequel til Alien ?
Det er jo først da de lander ved det nedstyrtede alien rumskib at de møder Xenomorph.
Så vil det være lidt svært at lave hvis historien skal handle om hvad der sker op til.

Eller komme den mun til at handle om hvordan alien runskibet havnede på den planet ?
det er den eneste mulighed jeg kan se.
Gravatar

#2 HonoDelLoce 14 år siden

#1

Uden at jeg lige har sat mig så meget ind i den her sag, så er det vel ikke helt usandsynligt, at prequel'en skal handle om hvad der skete på planeten inden Alien-filmen .. Jeg kan s'gu ikke engang huske navnet, som den store Alien, man ser i rumskibet, der er styrtet ned, har fået, men en prequel kan vel omhandle ham.. Space-joggyen eller hvad dælen det nu er, han hedder :)

Med det sagt, så synes jeg det er en umådeligt dum idé..

Det kan selvfølgelig også være at filmen skal omhandle et andet rumskib (med mennesker, altså) der møder en alien eller to - som vi så bare ikke har hørt noget om i de andre film - måske fordi ingen ved det?

Mulighederne er nu engang mange - ikke mindst mulighederne for at lave en ordentlig omgang lort..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3 stjerne 14 år siden

Såvidt jeg husker er er det jockey han bliver kaldt.
Jeg syntes da en prequel lyder spændende. Hvad skete der på den planet inden Sigourney og friends kom? Der er mange spørgsmål. Ja som måske så også er bedst ubesvaret. Holder mysteriet i live....
Gravatar

#4 Eat this 14 år siden

Jeg syntes jeg læste et sted at aliens var et våben nogle andre aliens skabte til at dræbe en hel planets befolkning med og den såkalde space jockey er bare en bio transport ting til at levere den til planeten.

Men hvem der skabte aliens og imod hvem ????
Gravatar

#5 Patriarch 14 år siden

Det er endnu ikke helt gået op for mig at Ridley Scott skal lave en ny Alien film. Det er sku' lidt vildt.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#6 Æsop9000 14 år siden

Helt klart en af årets største filmnyheder for mig. At Scott laver endnu en Alien film kan kun blive godt (i og med jeg siger det bliver jeg sikkert skuffet, men jeg er forhåbningsfuld).
Jeg håber at denne prequal film bliver anderledes end alle de andre, i og med den ikke behøves at have en ripley eller ripley-klon i hovedrollen, som de har kørt i alle alien-film (plus den der ene alien versus predator film jeg så).
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#7 chronaden 14 år siden

#1
Altså så vidt jeg kan huske, bliver de beordret ned på planeten for at "get this thing", det hentyder da at The Company har en ide om hvad det er, og har haft kontakt med planeten før.
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#8 Uglen 14 år siden

#6

Jeg blir lige nødt til at spørge... Er der et eller andet i AvP jeg er gået helt glip af? Bliver der hintet til Ripley i én af dem? Hvis nej så "dumme dumme ugle" Hvis ja så forklar liiige hvor det er i filmen? :o)
Gravatar

#9 Æsop9000 14 år siden

Uglen (8) skrev:
#6

Jeg blir lige nødt til at spørge... Er der et eller andet i AvP jeg er gået helt glip af? Bliver der hintet til Ripley i én af dem? Hvis nej så "dumme dumme ugle" Hvis ja så forklar liiige hvor det er i filmen? :o)

I AvP1 er hovedpersonen en stærk kvindelig figur som jeg anser for at være en ripley-klon, fordi producerne af AvP ikke besad meget kreativitet.
I teorien er der ingen forskel på teori og praksis. I praksis er der
Gravatar

#10 metabolid 14 år siden

Helt rigtigt Ridley, lad os se hvad der skete inden den første film. Alt hvad de finder i den første Alien film på Lv426 og i The Derelict er simpelthen så goddam weird og det bliver fanme spændende at se hvad der egentlig skete, især med en vis instruktør bag roret! :)

Skriv ny kommentar: