Planerne om at lave en amerikansk fortolkning af den hyldede koreanske thriller “Oldboy” har været på tale siden 2004, og senest sidste år kunne Steven Spielberg og Will Smith annoncere, at de ville stå bag den nye filmudgave. Dette projekt er dog nu blevet droppet.

DreamWorks’ planlagte film skulle baseres på manga-fortællingen af Nobuaki Minegishi og Garon Tsuchiya, som også lå til grund for Chan-wook Parks populære film.

På daværende tidspunkt var filmselskabet i gang med at sikre rettighederne sammen med Mandate Pictures, men på grund af uoverensstemmelser har DreamWorks nu trukket sig fra projektet.

Hvis filmprojektet stadig vil blive ført ud i livet, vil det derfor ikke længere være med Steven Spielberg og Will Smith bag produktionen.

Historien i “Oldboy” følger en mand, der en dag bliver taget til fange og holdt som gidsel i flere år uden forklaring eller kontakt til sin tilfangetager. Efter 15 år vågner han en dag pludselig op og sander, at han er blevet frigivet, har fået penge, en mobiltelefon og tøj. Han sætter derefter en jagt i gang for at få hævn over den uforklarlige frihedsberøvelse og sin mistede familie – uden at vide, hvem der står bag eller hvorfor.

Da de første planer om en amerikansk udgave af “Oldboy” blev luftet, var filmen sat til at blive lavet hos Universal med Justin Lin (“Fast & Furious”) bag kameraet.



Vis kommentarer (18)
Gravatar

#1 filmz-scaramanga 14 år siden

Gudskelov!
Gravatar

#2 Knuden 14 år siden

Lige mine ord!!
Gravatar

#3 HonoDelLoce 14 år siden

Godt det samme ..

Selvom jeg ikke er lige så stor fanboy af Chan-wook Parks film som visse andre herinde, så ser jeg absolut ingen grund til at få en amerikaniseret udgave af filmen..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4 hippy81 14 år siden

Ditto #1

Der er ingen grund til at amerikanisere en god film!

Har lige set trilogien igen, og Oldboy & Lady Vengance holder stadig!

Gravatar

#5 Dj Ladze 14 år siden

Bedste nyhed i dag!
WHO WATCHES THE WATCHMEN?
Gravatar

#6 Neslom 14 år siden

Rigtig god beslutning, selvom de jo stadig har mulighed for at lave den
Gravatar

#7 Lord Beef Jerky 14 år siden

Enig med alle foregående posts.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#8 Kruse 14 år siden

Thank god!
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#9 sluppermand 14 år siden

Fantastisk nyhed.... Men jeg var egentlig begyndt at være lidt ligeglad med remakeplanerne. Hvis den nu blev remaket, ville det stadig ikke ændre på min holdning til originalversionen, som jeg anser som verdens bedste film.

Remakes are a reality... Sometimes, the appropriate response to reality is to go insane!
I don't love you, but you are the only women for whom I have no contempt.
Gravatar

#10 filmz-Sichlau 14 år siden

Skriv ny kommentar: