James Camerons “Avatar” har bevist, at den kan trække publikum i biografen, og der bliver derfor allerede nu spekuleret i, hvad den forventede “Avatar 2” vil omhandle, og hvor den vil foregå.

LA Times spugte for nylig Cameron, om fortsættelsen vil fokusere på de andre måner rundt om Pandora eller måske planeten, som de alle kredser om.

Cameron kunne fortælle: ”Planeten i Pandoras himmel hedder Polyphemus… Vi har nogle ideer til, hvordan vi kan udvide historien til Polyphemus’ andre måner og solsystemet Alpha Centauri A (ACA).”

“Avatar” havde premiere forrige fredag og kan lige nu ses i landets biografer.

Se også: De danske anmeldere om “Avatar”: Storslået visuel oplevelse.



Vis kommentarer (59)
Gravatar

#1 filmkorn.dk 14 år siden

Please Cameron, benyt chancen til at få lidt historie ind i alle effekterne.
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#2 filmz-Bruce 14 år siden

Næste gang vil Na'vierne have hævn. Alle kravler op Til Alpha Bull Asshole klippetoppen, hvor ingen har været før og får deres Ultima Toruk Gigante, stor som et slagskib. Så flyver de til jorden og starter en krig. Ind imellem skal vi lige høre Jake Sully sige en ny Saint Crispins Day tale, for at få adrenalinen op og køre og et rungende YEEAAAAH fra Na'vierne. Så skal vi have fundet en ny mexicansk lille skønhed til at være marine, eller pilot. Og så er det spørgsmålet om jamrekonen ikke er optaget med andre projekter, for hun skal også med. Så skal der findes en ny person, som kan vågne fra Cryo søvn. Nu har man tændt en cigar og en cigaret ved opvågen. Det næste må være pibe eller rygeheroin.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 soerenmllr 14 år siden

Selvom om jeg meget gerne vil se mere til Camerons utrolige verden er jeg bange for en 2'er. Ved godt at Cameron aldrig skuffer, men med al den hype der har været om den første film bliver der helt sikkert mere om 2'eren og det frygter jeg sgu ikke at den vil kunne leve op til.
Gravatar

#4 filmz-snabeldyhr 14 år siden

Jeg kunne godt li' Avatar og jeg tror at en af årsagerne til at jeg ikke blev så skuffet som mange er blevet, er at jeg vidste hvad jeg gik ind til. Jeg vidste nok til at vide hvad jeg kunne forvente af filmen, og forventede ikke mere end det.

Her er et citat der faktisk beskriver problemet på en meget enkel måde;

fra Cinematical skrev:
...at the same time, however, how the frak can James Cameron have cooked this story up for a decade, waiting for technology to catch up with his vision, and not want the story to be killer? How can he not at least work that script into a form that can at least begin to rival the visuals it's matched with? It seems like an insult.


Så sandt, så sandt. Den er absolut ikke alt hvad den kunne have været, meeen det skal nu ikke afholde mig fra at se den igen...adskillige gange, og jeg kan godt forstå idéen i at lave fortsættelser, så man kan bruge sine digitale modeller en gang mere, men bliver historien ikke bedre næste gang kan de sg* ligeså godt lave det til en direct-to-dvd udgivelse. ;)

@Bruce.
Kan godt li' din avatar. Jeg brugte selv det samme portræt på et andet forum for et par år siden. Stor fan af Cary. :)
Gravatar

#5 filmz-Bruce 14 år siden

#4 Tak, ja Cary var guld :)

Jeg forstår nu godt, at Cameron vælger "laveste action fællesnævner med alle klichéerne". Han har et nyt koncept, som SKAL blive en succes, ikke kun for at spille sig ind, men for at sikre 3D fremtiden for biograferne. Man skal have det sikre kort. Prioritet 1 er at gøre det visuelt spektakulært, så ingen kan undsige sig at sige "hold kæft det ser godt ud". Derefter en historie som er så mainstream som overhovedet muligt, med gennemprøvede elementer, hvilket i daglig tale kaldes klichéer. En kærlighedshistorie, for at få pigerne med i biografen, som sikrede Titanics succes. PG11 stempel for at gøre filmen til en familie film. Resultatet er masser af penge i kassen og en film som er komplet glemt om 10 år, når teknikken ikke længere er state of the art, for ingen gider sgu da se filmen for handlingens skyld.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 PredatorX 14 år siden

snabeldyhr (4) skrev:
ikke blev så skuffet som mange er blevet,


Hvordan er du kommet frem til den konklusion? Det er vidst i virkeligheden et mindretal der er blevet skuffet.

Cameron må for min skyld godt lave en Avatar 2. Og nej, det ville nok ikke skade at få lidt mere kød på historien... (lidt ligesom det skete med A new hope/Empire strikes back). Der er masser af potentiale, især fra Camerons hånd.
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#7 filmz-ab 14 år siden

#5

Helt helt enig. Kunne ikke ha sagt det bedre selv. Modsat Camerons Aliens og T-film, som altid vil holde (har de ihvertfald gjort indtil videre) så er Avatar glemt, hvis ikke før end de 10 år du nævner. Den er så supermainstream at den næsten er en revolution på det punkt også. Avatar 2 lyder godt nok som en fesen ide.
You wanna know what happens to an eyeball when it gets punctured?
Gravatar

#8 MovieNerd 14 år siden

med Camerons talent for at lave 2'ere (terminator, aliens) er jeg ikke specielt bange for "avatar 2" - mit eneste ønske er at han laver en historie med lidt mere tyngde i næste gang, for den var eddermame noget tynd i "avatar" (jeg dicideret kedede mig på et tidspunkt i filmen)
Gravatar

#9 simon_friis4 14 år siden

Jeg er meget uenig I at filmen vil blive glemt.. Indtil videre er det den bedste film oplevelse jeg har set, og overgår i mine øjne langt terminator, Aliens er stadig genial i mine øjne, men jeg gider simpelthen ikke se terminator filmene som jeg netop syntes er ufattelig ensformige. Folk tror at det hele handler om at opfinde noget nyt, men innovation og kreativitet er nok de mest tyv-agtige begreber, da de 99% stjæler og låner fra ting som allerede findes i forvejen. De genbruger og genfortæller, og en god historie er ikke en "ny" historie, men tværtimod en godt fortalt historie, og det mener jeg at Avatar er.
Det er en velkendt i historie pakket ind i et genialt og banebrydende gave-papir. Den visuelle del rammer den gode historie ind, og den bliver båret underholdende igennem af godt skuespil (speciel af Zoé Saldana).
Jeg er dog bekymret for en 2'er, da jeg føler at historien er afsluttet... men hvem ved, som andre har nævnt er Cameron kendt for at lave gode og måske endda bedre 2'ere end 1'ere... hvem ved... :P
Gravatar

#10 Michael Andersen 14 år siden

#5 Hvis "Star Wars" var udkommet i dag, ville du sikkert have sagt noget i samme stil om den :P

Hvis det var så nemt, ville alle film følge den opskrift. Mange gør faktisk: vi skal have det med og det med for at blive en succes og så fejler de alligevel. Hvorfor? Fordi det vigtigst er ikke om historien er original eller ej eller de og de "sikre" elementer er med, men hvordan hele molevitten bliver fortalt på. "Avatar" er en klassisk historie og den slags holder sig meget bedre, end de originale historier, som er hippe i tiden og derfor bliver fesne som tiden går.
Smile, you son of a bitch!

Skriv ny kommentar: